اقتصادی

برگشت تراکنش‌های حساب‌ بی هویت/ به بانک‌ها مراجعه نکنید

معاون سیستم های پرداخت بانک مرکزی در مورد بازیابی حساب های ناشناس گفت: نیازی به ارسال و اقدام توسط افراد و مشتریان بانک نیست و بانک ها اقدامات لازم را در این زمینه انجام می دهند.

به گزارش اخبار ایران من ، بانک مرکزی اوایل ماه اکتبر سال گذشته کل پول بدون “کد شهاب سنگ” در ساتنا را به بانک پس داد و افراد حقیقی یا حقوقی که حساب بانکی خود را اعلام نکرده اند دیگر نمی توانند از این پروژه بهره مند شوند. .

از روز گذشته ، فروش بدون کد ملی تأیید شده توسط شناسه ملی به “پایا” بازگردانده می شود.

همچنین طبق گفته معاون فناوری های نوین بانک مرکزی ، به زودی شاهد معاملات ناشناس در بانک ها خواهیم بود.

در همین رابطه محمدرضا مانی یکتا در مورد بازیابی حساب های ناشناس گفت: ممنوعیت اعمال شده روز گذشته یکی از اصلاحاتی است که بانک ها متعهد به اجرای قوانین مبارزه با پولشویی می شوند.

وی افزود: این تغییرات شامل انتقال بین تقسیمات ساتنا و پایا بین بانک مرکزی و بانکها است ، فاز اول در فوریه سال گذشته در ساتنا و فاز دوم از 26 مه در پایا انجام می شود.

معاون سیستم های پرداخت در بانک مرکزی در سخنرانی در تلویزیون افزود: بر این اساس ، ارسال و مبادله معاملات بدون شناسنامه شهاب به این معنی است که مشتریانی که این پیام را از طریق شبکه بانکی ارسال کرده اند به درستی شناسایی نشده اند و اطلاعات آنها در دستگاه های وابسته ثبت شده است “در غیر این صورت ، از آن جلوگیری می شود.

وی گفت: وقتی مشتریان حساب بانکی را باز می کنند ، اطلاعات آنها در سیستم نهاب بانک مرکزی ثبت می شود و شماره شهاب در دسترس است. تاکنون بالغ بر 98٪ از مشتریان واقعی بانکها به طور کامل تأیید شده اند و برای برخی نیز همکاری و کنترل صحیح توسط بانک ها انجام شده و تاکنون مشکلی پیش نیامده است.

مانی یکتا افزود: بر این اساس دیگر نیازی به ارسال و اقدام توسط مردم و مشتریان بانک نیست و بانک ها اقدامات لازم را انجام داده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا