اقتصادی

بهبود آبرسانی به ۸۰۰۰ روستای محروم کشور

تفاهم نامه ای بین شرکت آب و فاضلاب کشور و ستاد بازسازی عتبات عالیات آنها برای آبرسانی به 8 هزار روستای فقیرترین مناطق کشور «باران آنلاین» منعقد شد.

به گزارش اخبار ایران من، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در مراسم امضای تفاهم نامه طرح آبرسانی شهید سلیمانی گفت: در حال حاضر بیش از 25 درصد روستاهای کشور به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. از شبکه.” اما آب شیرین همچنان دزدیده می شود، بنابراین سعی می کنیم در مدت زمان کوتاهی آب شرب روستاها را تامین کنیم و هیجان را از 75 درصد به 90 درصد برسانیم.

وی گفت: می خواهیم 10 هزار روستا که آب سالم و پایدار ندارند طبق روند ملی و مردمی آب تامین کنیم. با سرپرستی شورا برای اولین بار تفاهم نامه بین 31 سامانه آبرسانی کشور و سایت امام حسن (ع) برای تکمیل پروژه آبرسانی به 7100 روستا منعقد شد.

وزیر برق با بیان اینکه در نظر دارد تا سه سال آب شرب کافی برای بسیاری از این روستاها تامین شود، افزود: تاخیر در تامین آب نیز باعث گلایه مردم شد.

محرابیان با بیان اینکه عتبات عالیات وظیفه آبرسانی به روستاها را برعهده گرفته است، افزود: امیدواریم در گام بعدی کار به گونه ای به سرانجام برسد که باعث بهتر شدن روستاها شود.

به گفته وی، نکته مهم تکیه عتبات بر کمک های مردمی است.

وزیر نیرو در خصوص درک مدرن گفت: مشارکت کنندگان می توانند وظیفه تامین آب مورد نیاز عتبات را انجام دهند و امیدواریم این امر نمونه ای از تامین آب شرب نیازمندان این کشور باشد.

در ادامه حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب اظهار داشت: در پی انعقاد تفاهم نامه بین ستاد بازسازی عتبات عالیات و شرکت مهندسی آب و فاضلاب، آب برخی از روستاها بدون آب خواهد بود. و یک مکان ثابت

وی گفت: مرکز بازسازی عتبات عالیات برای بحث آب ایده خاصی دارد که ایده بزرگداشت بود.

وی افزود: وزیر نیرو همچنین بر لزوم آبرسانی به مناطق روستایی که دسترسی به آب ندارند و مردم با مشکل مواجه هستند، تاکید کرد. از محل تامین آب حذف شد تا منبع دائمی آب آشامیدنی باشد که منجر به امضا نشدن سند شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه این مراسم آغاز خوبی برای روز بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، افزود: در وزارت برق نیز آب برخی از این روستاها را تامین می کنیم.

به گزارش اخبار ایران من، در قالب این طرح، پروژه آب موسوم به سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو با امضای حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آغاز شد. و از جلال مآب، مدیر ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات به منظور تقویت ظرفیت تسلیحات و رژه در سراسر کشور و همچنین خیرین، شرکت ها و سازمان های وابسته در سراسر کشور، استقرار تانک های دائمی در روستاهای مورد انتظار و ارائه تلفن همراه استقبال شد. . کامیون های آب، ممکن است امکان پر کردن مخازن ثابت و تانکرهای آب وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش ها، در سال اول اجرای این طرح که از دی ماه 1400 شروع و تا دی ماه 1401 پایان می یابد، 10 درصد از کل روستاها تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و بر اساس نتایج طرح در سال اول پروژه روستاهای باقی مانده نیز در سال های آینده احیا خواهند شد.

این گزارش حاکی است، این پروژه ابتدا در مراسم شهید قاسم سلیمانی در زلزله کرمان در سال 1397 راه اندازی شد که بنا به فراخوان سردار سلیمانی، پس از مراسم اربعین، تمامی سفرها برای کمک به مردم زلزله زده انجام شد. این منطقه با تمام تجهیزات و کمک های بشردوستانه با 40 زلزله به پایتخت اعزام شد.

همچنین در اوایل سال 2009، خطوط هوایی به مناطق سیل زده سفر کردند و مایحتاج اولیه، پخت و پز و غذای گرم و خدماتی مانند پوشاک و لوازم خانگی را در آن مناطق توزیع کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا