اقتصادی

بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی احیا شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از احیای بیش از 300 صنعت متوقف و غیرفعال از ابتدای سال جاری خبر داد و از بانک ها خواست در مذاکرات تامین مالی با بخش تولیدی همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش اخبار ایران من، علی رسولیان با بیان اینکه به مناسبت روز صنایع و معادن استان تهران 31 درصد از این بخش ها توسط فعالان اقتصادی احیا شد، گفت: تامین منابع مالی یکی از مشکلات اساسی بنگاه های کوچک و متوسط ​​است. تا به حال. راه حل هایی برای حل این مشکل ارائه شده است. همچنین در سفرهای رئیس‌جمهور که محور تولید است، برای صنعت درآمدزایی می‌شود، اما انتظار می‌رود بانک‌ها بیشتر همراهی کنند.

به گفته این مقام مسئول، در بحث توسعه صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، دو نکته اساسی تامین آب و برق است. در زمینه تامین آب نیز حرکتی به سمت استفاده از آب شهری برای مصارف صنعتی صورت گرفته و موفقیت هایی در تهران و سایر استان ها حاصل شده است.

وی همچنین گفت: به نظر می رسد با میلیاردها مترمکعب پساب شهری بتوان نیازهای صنعتی را تامین کرد و در این مورد نیازمند کمک و حمایت وزارت نیرو هستیم. سال گذشته 40 میلیون مترمکعب پسماند شهری به شهرک های صنعتی داده شد و امسال نیز تلاش می کنیم همین میزان را به فاضلاب شهری بدهیم.

رسولیان با بیان اینکه ساخت 30 پست از ابتدای سال جاری برنامه ریزی شده بود، تصریح کرد: اگرچه امسال با خاموشی مواجه هستیم، اما خاموشی های بی برنامه کاهش چشمگیری داشته است. برق شهرک های صنعتی نیز یک روز در هفته با اطلاع قبلی قطع می شود.

مدیر صنایع کوچک و شهرهای صنعتی در خصوص تخصیص مسکن کارگران نیز گفت: قرارداد همکاری بین سازمان و وزارت راه برای تامین مسکن کارگران شهرهای صنعتی سراسر کشور منعقد شده است.

وی همچنین به مشکلات نقاط و صنایع منطقه تهران از جمله تامین آب و برق، مشکلات زیست محیطی و … پرداخت و ابراز امیدواری کرد که بتوان آنها را به صورت خصوصی مدیریت کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا