اقتصادی

ترفند دانش‌بنیانی برای کاهش ۵۰ درصدی آب در ساختمان‌ها

با تولیدات فناورانه صورت می‌گیرد؛

عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان با توجه به مزایای محصول فناورانه قطعات و شیرآلات کاهنده مصرف آب عنوان کرد: این محصول مصرف در ساختمان‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

غلامعباس مرادی که با محصول «شیرآلات کاهنده مصرف آب و ساخت و تولید قطعات سفارشی» در رویداد عصر امید سیرجان حضور یافته بود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه برای صرفه‌جویی در مصرف آب به چند روش می‌توان عمل کرد، اظهار کرد: مصارف اداری و خانگی ۱۰ درصد از کل مصرف را تشکیل می‌دهند؛ اما این مصارف مربوط به آب تصفیه شده و گرانقیمت است و با ساخت شیرآلات کاهنده مصرف آب و ساخت و تولید قطعات سفارشی که استحکام بالاتر صنعتی دارد، می‌توان به صرفه‌جویی آب هم رسید.

وی اضافه کرد: مشتریان محصول بیشتر از شرکت‌های فولاد، مس و پتروشیمی هستند و از دستگاه‌های تولیدشده در مکان‌های کارگری استفاده می‌کنند، اکنون شرکت‌های فولاد، مس و پتروشیمی ازلحاظ مصرف آب تحت فشار هستند، چراکه این شرکت‌ها جزء پرمصرف‌ترین‌ در زمینه آب هستند و این چالش موجب شده تا برای کاهش مصرف آب تدارک ببینند.

عضو هیئت مدیره شرکت «پیشگام دقیق‌سازان اندیشه مارون» ادامه داد: درباره شرکت‌های مس و فولاد که در مصرف آب تحت فشار و جزء پرمصرف‌ترین صنایع هستند براساس تفاهم‌نامه‌های امضاشده شرکت‌های فولاد اهواز، فولاد مبارکه، مس کرمان و فولاد بافت را به دستگاه قطعات و شیرآلات کاهنده مصرف آب تجهیز کردیم و از محصول تولیدی رضایت صددرصدی داشتند.

مرادی که با شرکت متبوعش در دانشگاه آزاد اهواز مستقر است، گفت: محصول تولیدی شرکت حتی در محیط خشن صنعتی قادر است بیش از پنج سال کار کند و در مصارف ساختمانی نیز به کار می‌رود و می‌تواند مصرف آب ساختمان‌ها را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد. 

وی درباره اینکه دستگاه قطعات و شیرآلات کاهنده مصرف آب چه نیازی از نیازهای جامعه را رفع می‌کند؟ تبیین کرد: شرکت هم شیرآلات پدالی تولید می‌کند و هم اتوماتیکی و محصول تولیدی در محیط‌های عمومی، صنعتی، مدارس و خانگی به‌خصوص بیمارستان‌ها قابل استفاده است و این محصول بهداشت را افزایش می‌دهد و مصرف آب را کم می‌کند.

فعال حوزه دانش‌بنیان تأکید کرد: دستگاه قطعات و شیرآلات کاهنده مصرف آب در هر ساختمانی قابل استفاده است و به‌دلیل اینکه از فرمت و قوام خوبی برخوردار است و تمام قطعات آن فلزی است، بیشتر در صنایع (فولاد و پتروشیمی) استفاده می‌شود.

مرادی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا با بیان اینکه دستگاه قطعات و شیرآلات کاهنده مصرف آب نمونه مشابه داخلی ندارد، ادامه داد: ابتکاراتی را برای دستگاه قطعات و شیرآلات کاهنده مصرف آب در راستای تنظیم دما و تعمیرات به کار برده‌ایم.

وی با بیان اینکه دستگاه قطعات و شیرآلات کاهنده مصرف آب به تولید انبوه رسیده است، خاطرنشان کرد:‌ شرکت به دلیل سه ثبت اختراع در زمینه قطعه‌سازی و ساخت قطعاتی که داخل کشور نیست و بومی‌سازی قطعات فعالیت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه قطعات دستگاه قطعات و شیرآلات کاهنده مصرف آب هم از تولیدات شرکت است، بیان کرد: علاوه بر  قطعات خودمان، تجهیزات سایر شرکت‌ها را نیز تولید می‌کنیم.

به گزارش آنا، رویداد و نمایشگاه تخصصی عصر امید استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های شهرستان سیرجان و برای نخستین‌بار به‌صورت تخصصی در بخش صنایع از ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا