اقتصادی

تزریق بیش از ۱۲ هزار میلیارد تسهیلات و ضمانت‌نامه به دانش‌بنیان‌ها طی ۲.۵ سال گذشته

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: تاکنون فروش برخی از شرکت های آگاه نزدیک به 15 تا 20 میلیارد تومان رشد کرده و برخی از این شرکت ها نیز توانسته اند صادرات داشته باشند.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر. سیاوش ملکی فر در ششمین کنفرانس ملی خاویار ، پرورش ماهیان خاویاری و صنایع وابسته که صبح امروز یکشنبه 17 مه در صندوق نوآوری برگزار شد ، اظهار داشت: تاکنون حدود 6100 شرکت در کشور وجود دارد. کشاورزی تا فناوری اطلاعات ، بیوتکنولوژی و فناوری نانو ، IT و غیره

وی در مورد کار شرکتهای اطلاعاتی در روز کرونا گفت: “در پایان سال 1998 ، ورود کرونا به کشور تأیید شد ، هیچ شرکت یا کشوری مایل به فروش تجهیزات پزشکی از جمله هواکش ها به ایران نبود و غیرممکن بود که این داروها را به بیمارستانها برسانید. “اما با کمک صندوق نوآوری و شکوفایی ، 70 شرکت مستقر در خانه 250 میلیارد گوجه دریافت کردند و توانستند تهویه ، اکسیژن ، ضد عفونی کننده ها ، ماسک ها ، کیت های تشخیصی تاج ، تجهیزات پزشکی و اکنون واکسن کرونا را تولید کنند و غذای کشور و مردم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در دو و نیم سال گذشته بیش از 12 هزار و 600 میلیارد گوجه فرنگی اهدا کرده و از شرکت هایی که اطلاعات دارند ، گواهی می دهیم ، اظهار داشت: 70 شرکت به این شرکت ها ارائه می شود ، اما نیاز اصلی آنها ایجاد بازار است.

ملکی فر با اذعان به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی طی دو سال گذشته به شرکت های آگاه کمک کرده است تا بازارهای خود را در داخل و خارج از کشور رشد دهند ، گفت: “با تهیه اسلحه اطمینان حاصل کردیم که شرکت ها محصولات خود را به این صورت داخلی می فروشند. و سازمان های دولتی ، و تجهیزات آنها نیز برای نیازهای فنی آنها فراهم شده است.

وی افزود: در این پرونده تفاهم نامه و توافق نامه ای بین شرکت های آگاه و تقریباً 5 هزار میلیون تومان آنها منعقد شد.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین نقش صندوق را در تأیید هیئت های تجاری و فناوری بین المللی و کمک به شرکت های باتجربه برای شرکت در نمایشگاه های خارجی برجسته کرد و گفت: این فرصت باعث شده تا شرکت ها بتوانند مشتریان صادراتی خود را ملاقات کنند.

وی در پایان گفت: همانطور که سلامت و حمل و نقل بدون تخصص قابل تغییر نیست ، کشاورزی و همچنین شرکت های با دانش بیشتر می توانند فناوری کشاورزی از جمله ماهی و خاویار را معرفی کنند.

طبق صندوق نوآوری و شکوفایی ، علاوه بر ششمین کنفرانس ملی خاویار ، توسعه ماهیان خاویاری و صنایع وابسته در صندوق نوآوری و شکوفایی ، نمایشی از خاویار و صنایع وابسته برای بازدید بازدیدکنندگان برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا