اقتصادی

توقیف ۱۰۰ شناور صیادی متخلف در خوزستان در طرح “ضابط”

اخبار ایران من/خوزستان سرپرست یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان از توقیف ۱۰۰ فروند شناور صیادی در طرح عملیاتی ضابط خبر داد.

کامران شریفی در گفت‌وگو با اخبار ایران من اظهار کرد: در راستای برخورد جدی با تخلفات صیادی سومین مرحله از طرح عملیاتی ضابط از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۹ تیرماه توسط پایگاه حفاظت منابع آبزی بندر امام (ره) اجرایی شد و از صیدگاه‌ها و زیستگاه‌های آبزیان در کلیه حوزه‌های آبی استان خوزستان بازدید شد.

وی با بیان اینکه طرح عملیاتی ضابط از ابتدای سال جاری آغاز شده است، افزود: در این طرح طی چهار ماهه امسال بیش از یک هزار و ۶۲۹ گشت ساحلی در مبادی مختلف ورودی و خروجی شناورها در طول نوار ساحلی و تعداد ۲۱ مرحله گشت دریایی در صیدگاه‌های استان انجام شد که در این مناطق ۱۰۰ فروند شناور صیادی (قایق و لنج) توسط نیروهای یگان توقیف شدند.

شریفی تصریح کرد: همچنین در جریان بازرسی از شناورهای متخلف ۳۳ هزار و ۵۸۴ کیلوگرم محصولات آبزی شامل ماهی و میگو و ۴۵۵ دستگاه ادوات صیادی غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد.

سرپرست یگان حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان تعداد متهمین دستگیر شده را ۵۰۱ نفر اعلام و بیان کرد: پرونده‌های تخلفات صیادی تشکیل و به مرجع قضایی و کمیسیون رسیدگی به تخلفات صیادی ارسال شده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا