اقتصادی

بنادر صیادی خور سمایلی و بندر امام (ره) لایروبی می‌شوند

اخبار ایران من/ خوزستان تفاهم نامه ای بین اداره کل شیلات استان خوزستان، استاندار بندرماهشهر و شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی منعقد شد.

امروز 23 فروردین ماه در نشستی با حضور فتح الله ابوعلی مدیرکل شیلات، فریدون بندری فرماندار بندرماهشهر و محسن آتش زمزم مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پتروشیمی تفاهم نامه، تعمیر و بازسازی خور سماعیلی منعقد شد. . و بنادر ماهیگیری بندر امام خمینی (ره) تکمیل شد.

فتح الله ابوعلی مدیر عامل شیلات خوزستان در این همایش ضمن تشریح مهارت های ماهیگیری در بندرماهشهر بر ایجاد فعالیت های کشاورزی و صیادی در این شهرستان تاکید کرد.

وی بیان کرد: طرح 12 هزار هکتاری آبزی پروری در ماهشهر و همچنین فعالیت های صید در قفس خوریات از جمله فعالیت های شاخص صیادی در این شهرستان است که امیدواریم با همکاری مسئولان محلی و منطقه ای به زودی محقق شود.

ابوعلی با نشان دادن اهمیت حفظ منابع دریایی برای نسل های آینده و کار پایدار ماهیگیران، از بازسازی مخازن با ساخت مخازن و ارتقای منابع زیستی دریایی کمک گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود صنایع بزرگ پتروشیمی در منطقه از جمله حمایت و وام این صنایع و استقرار خدمات کشاورزی و شیلات زمینه تولید و اشتغال در شهرستان فراهم می شود.

در ادامه فریدون بندری فرماندار بندر ماهشهر نیز گفت: انشالله به زودی شاهد حفاری و تعمیر بندر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی (ره) که یکی از طولانی ترین بنادر بوده است خواهیم بود. – نیازها و خواسته های شهر.”

فرماندار بندر ماهشهر افزود: این فعالیت ها شامل تخریب، تعمیر و بازسازی بندر صیادی خور سمایلی و بندر امام خمینی(ره) و همچنین تعمیر، نگهداری و تعمیر شبکه های برق دو بندر بدهکار است. ” شورای راهبردی شهر تشکیل می شود.

وی ادامه داد: یکی از موهبت های خداوند در بندر ماهشهر تنوع شیلات و وجود خلیج فارس و همچنین کشف صنایع پتروشیمی است که ارزش منطقه و کشور را افزایش می دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا