اقتصادی

خروجی دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز بازار کار و جامعه باشد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: خروجی دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز بازار کار و جامعه باشد تا شاهد حضور تحصیل کرده‌های بیکار و یا مهاجرت دانشجویان به دیگر کشورها نباشیم.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه اردکان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: انتظار از دانشگاه‌ها این است که بتوانند به نیاز منطقه خود پاسخگو باشند و اگر این ماموریت به درستی محقق نشود، دانشگاه به رسالت خود به طور کامل عمل ننموده است.

دکتر داداش‌پور به همجواری و نزدیکی برخی دانشگاه‌ها در بسیاری از شهر و استان‌های کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این همجواری و نزدیکی دانشگاه‌ها باید در راستای تکمیل هم و در تمایز رشته های درسی با یکدیگر باشد و بتوانند در کنار هم به هم افزایی و تکمیل ماموریت‌های منطقه ای منجر شوند. وی با اشاره به نزدیکی دانشگاه میبد و اردکان، فاصله کمتر از ده کیلومتر را در صورت داشتن طرح و برنامه و اشتراک مساعی در تحقق ماموریت‌های منطقه‌ای سودمند ارزیابی کرد و گفت: میبد در صنعت سرامیک در کشور در جایگاه نخست قرار دارد و اگر در همین صنعت دانشگاه های میبد بتواند با ارائه طرح‌ها و نیز پاسخ به نیازهای این صنعت در تعامل با کارخانجات سرامیک باشد و در این حرفه رشته تعریف کند و دانشجو تربیت نماید، نه تنها به اشتغالزایی در استان کمک کرده، بلکه صنعت سرامیک میبد را می‌تواند برند جهانی کند و ارز آوری به کشور داشته و به رونق اقتصاد و صنعت مدد رساند و همچنین دانشگاه اردکان می‌تواند با تعامل و ارتباط دو سویه در صنایعی که در منطقه موجود است، پاسخگوی نیازهای صنایع منطقه باشد.

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری از دانشگاه‌ها به عنوان نهادهای آموزشی و پژوهشی و از مهم‌ترین و مؤثرترین بازیگران نظام ملی نوآوری کشوری نام برد و افزود: دانشگاه‌ها بر اساس رویکرد سیستمی در دستیابی به اهداف اقتصاد دانش محور و نظام ملی نوآوری، وظیفه تولید، انتقال و انتشار دانش و آموزش و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه اردکان ضمن افتتاح زمین چمن مصنوعی، از بخش‌های مختلف حوزه دانشجویی دانشگاه بازدید به عمل آورد و برای بهبود برخی قسمتها پیشنهاداتی ارائه داد.

دکمه بازگشت به بالا