علمی

نتایج تحقیقات باید در دسترس متخصصان و آحاد جامعه قرار گیرد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت دسترسی پژوهشگران به ادبیات بین المللی، بر لزوم تولید نتایج تحقیقاتی برای متخصصان و عموم مردم تاکید کرد.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر. یونس پناهی در جلسه گزارش کمیسیون انتشارات علوم پزشکی به میزبانی دکتر علی اکبری ساری; دبیر کمیسیون مجلات علوم پزشکی و دکتر. علی علیزاده; مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه مجلات باید متناسب با نیاز جامعه علمی و برای رفع مشکلات باشد، گفت: کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است، اقدام کنید. با وجود چنین برنامه ریزی ها و شاخص هایی می توان بر عملکرد سازمان نظارت و ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه این خدمات باید به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارائه شود، گفت: این سازمان با تجهیزات لازم برای اقدام مطابق با تجهیزات موجود توانمند می شود و منتظر پاسخگویی به این پرونده هستیم.

با تاکید بر ارجاع به علم پزشکی در کشور Scopus، PubMed، ISI، Google Scholar، ISC، Proquest، DOAJ، گفت: پژوهشگران ملی ما باید مقالات چاپ شده در روزنامه های معتبر دنیا را بیابند. نه تنها مقالات در دسترس محققان قرار نمی گیرند، بلکه نویسنده باید مقالات نهایی منتشر شده در یک مجله جهانی را خریداری کند.

دکتر. پناهی استدلال کرد که نتایج حاصل از ایجاد اطلاعات باید در اختیار متخصصان و افراد جامعه قرار گیرد و تشخیص داد که موضوعات باید مرتبط و مرتبط با نیازهای جامعه باشد، حتی زمانی که یافته های پژوهش نقش عمومی داشته باشد. روشن کنید .. هر دو در جای خود مهم هستند.

گفتنی است در این جلسه در خصوص موضوعاتی از جمله استماع مباحث اخلاق ناشران، حضور کلیه مجلات و کارشناسان، بررسی و بازنگری در قوانین کمیسیون انتشارات علوم پزشکی، برگزاری جلسات مستمر کمیسیون نشریات. ، حتی در وبینارها و غیر موجود، نقش تحقیقات علمی و همکاری در تئوری و اخلاق و شفافیت به گونه ای که رتبه بندی مرتبط و مؤثر باشد و بر کیفیت مقالات مجلات تأثیر بگذارد، مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت؛ همچنین بررسی انتخاب اعضا و کمیته‌های ویژه، شناخت وزن کمیته‌های ویژه مسئول تحقیقات علمی، تهیه و ترسیم مسیر و هدف مجلات، راه‌اندازی نشریات جدید و منظم در دانشگاه‌ها و حمایت از اقتصاد و مهارت‌های سواد تحصیلی به‌ویژه. نوشتن گروهی نیز در این کنفرانس مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا