اقتصادی

دیدار نماینده ایران با دستیار پوتین برای توسعه تجارت

در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و معاون رئیس جمهور فدراسیون روسیه بر گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید شد.

به گزارش اخبار ایران من، علیرضا پیمان پاک با کوبیاکوف، معاون رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد. در این نشست که در حاشیه خیابان 25 برگزار شد. در مجمع بین المللی اقتصادی پترزبورگ، هر دو طرف بر لزوم تقویت روابط تجاری بین کشورهای خود تاکید کردند.

تفاهم‌نامه‌هایی مانند خودرو، کشتی‌رانی، کشتی‌سازی، فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب، همکاری‌های بانکی و ارزی، سرمایه‌گذاری مشترک بین زنان صنعتگر دو کشور از جمله موضوعات مطرح شده در این همایش بود.

پیمان پاک بار دیگر بر آمادگی ایران برای فسخ قراردادهای بلندمدت غذا و سبزیجات و توافق اتاق بازرگانی ایران و روسیه برای ایجاد و توسعه حجم صادرات تاکید کرد.

کوبیاکوف همچنین پیشنهادی از رئیس سازمان توسعه تجارت برای شرکت در تظاهرات مشترک بین شرکت‌های ایرانی و روسی دریافت کرد و گفت: شرکت‌های خودروسازی روسیه آماده همکاری با ایران هستند و ایران می‌تواند در همین بازار متحد ما باشد. به گفته وال. شرکت های وسترن استریت ژورنال بازار 100 میلیارد دلاری را ترک کرده اند.

بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت، در کنار خیابان 25 در مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ مراسم یادبودی بین ایران و روسیه و پایتخت سن پترزبورگ برپا شد. پترزبورگ و تهران ملقب به نواپارس و حضور علیرضا پیمان پاک (رئیس سازمان تجارت و توسعه جمهوری اسلامی ایران) کاظم جلالی (سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه) و کریل والنتینوویچ پولیاکوف (معاون) رسید به فرماندار سن پترزبورگ، گریگوریف اوگنی دیمیتریویچ (رئیس کمیته امور خارجه ایالتی سن پترزبورگ).

با تأسیس این مرکز، توسعه قراردادهای تجاری بین ایران و روسیه در زمینه تجهیزات نفت و گاز، ساخت لجستیک، ساخت ماشین آلات، کشتی سازی، الکترونیک، ساخت و ساز نیروگاه، استقرار تسلیحات برنامه ریزی شده انجام شد. بنیادها، کشاورزی، صنایع غذایی، داروسازی و زیرساخت ها را شامل می شود.

ارتقای همکاری های تجاری و اقتصادی و اقتصادی در صنایع پیشرو و مهم بین شرکت ها، سازمان ها و تولیدکنندگان ایران و روسیه، حمایت و تسهیل برقراری روابط تجاری بین تجار روسی و ایرانی، ایجاد سازوکارهای مناسب برای تسهیل همکاری های اقتصادی بین روسیه و ایران. در مورد شرکت‌های بخش دو بخش، پورتال‌های اینترنتی راه‌اندازی کردم که پتانسیل تجارت ایران در روسیه و بالعکس را نشان می‌دهد، تلاش می‌کنم پروژه کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب را برای تسهیل صادرات کالا بین دو کشور ایجاد کنم. و توسعه کلیه تجهیزات لازم مراکزی مانند حضور بانک ها و شرکت های بیمه ایران و روسیه در این بین، برپایی نمایشگاه جزئی میهمانی های موفق در کشور دیگر و همچنین ایجاد مکان های فرهنگی در داخل طرفین از اهداف تاسیس ایران و روسیه است. مرکز تجاری.

رئیس سازمان توسعه و تجارت جمهوری اسلامی ایران در این مراسم راه اندازی سایت را موضوع جدیدی از همکاری شرکت های ایرانی و روسی خواند و بر حمایت از برنامه های آن تاکید کرد.

پیمان پاک از ارائه تفاهم نامه از پیش امضا شده در زمینه صدور روادید بین دو کشور به عنوان راهکاری برای رونق گردشگری در دو کشور یاد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا