اقتصادی

رئیس سازمان امور مالیاتی درباره تعطیلی داروگر: دروغ است؛ مظلوم‌نمایی می‌کنند

آفتاب‌‌نیوز :

سید محمدهادی سبحانیان – رئیس سازمان امور مالیاتی کشور – امروز (چهارشنبه ۱۰ خرداد) در نشست خبری خود با اشاره به تعطیلی کارخانه داروگر به بهانه مالیات، گفت: در چند روز گذشته خبر‌هایی مبنی بر تعطیلی این بنگاه اقتصادی به علت مالیات منتشر شد که دروغ محض است. آنچه ما انجام می‌دهیم، در خصوص دریافت مالیات حقه است که موضوع این بنگاه اقتصادی در مجلس و سایر نهاد‌ها مطرح است، اما بیش از هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد و یک دهه مالیات پرداخت نکرده است و نباید اینگونه مظلوم‌نمایی کند و مسأله را به حاشیه ببرد.

در چند روز گذشته، برخی کارگران کارخانه داروگر از تعطیلی این کارخانه آن هم بعد از حدود یک قرن فعالیت خبر دادند. گفته شده که این تعطیلی به دلیل مشکلات مالی کارفرما، اخراج تعدادی از کارگران و مطالبات معوقه چهار ماهه حدود ۱۰۰ کارگر بوده است.

طبق برخی گزارش‌ها، بدهی مالیاتی مورد اشاره ۳۰۰ میلیون تومان بوده که پس از سال‌ها عدم پرداخت و با اضافه شدن مالیات و جرایم مالیاتی جدید به بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیران مجموعه داروگر هنوز به صحبت‌های امروز رئیس سازمان امور مالیاتی واکنشی نشان نداده‌اند؛ اما برخی رسانه‌ها از باز شدن پلمب این شرکت خبر داده‌اند. به نوشته این رسانه‌ها، نایب رئیس کانون عالی شورا‌های کار گفته پلمب کارخانه داروگر امروز باز شد و کارگران اخراجی به محل کار خود بازگشتند و در رابطه با مسائل و مشکلات حقوقی و مالیاتی این شرکت نیز مقرر شد توسط کارفرما پیگیری شود.

دکمه بازگشت به بالا