اقتصادی

رادیاتور ژنراتور گاز سوز

رادیاتور گاز ژنراتور به عنوان یک سیستم گرمایشی مدرن برای انتقال گرما و خنک کردن آب ژنراتور گازی طراحی شده است که به آن رادیاتور دیزلی نیز می گویند. برای ساخت چنین تجهیزات صنعتی از دو مدار با دماهای مختلف به نام های LT و HT استفاده می شود. گاهی اوقات سازنده دو مدار را جدا از یکدیگر قرار می دهد. اما بیشتر مواقع مدارها داخل رادیاتور گیر می کنند. فرآیند کار یک ژنراتور دیزلی یا گازی با هوا خنک می شود. بنابراین دلتای مورد نیاز باید با توجه به دمای ناحیه مورد نظر (یعنی محل قرارگیری دستگاه) محاسبه شود.

وظیفه اصلی این نوع رادیاتور جلوگیری از افزایش دمای ناپایدار ژنراتور گازسوز می باشد یعنی دما بین 70 تا 80 درجه ثابت باشد. به طور خلاصه می توان گفت که در ژنراتور موتور دیزل یک سیستم خنک کننده وجود دارد تا گرمای بالایی که از احتراق روغن حاصل می شود را گرفته و به محل انتقال دهد تا قسمت های داخلی موتور دیزل ذوب نشود و نسوزد. . رادیاتور گازی نامیده می شود

ساخت مولد گاز رادیاتور

سیستم خنک کننده برای انواع ژنراتورهای دیزلی یا گازسوز طراحی شده است تا گرما و گرمای اضافی موتور الکتریکی را جذب کند. محاسبه و طراحی چنین تجهیزاتی نیاز به دانش فنی بالایی دارد، بنابراین باید توسط متخصصان ماهر انجام شود. شرکت تهویه مطبوع دی ایکس آنلاین با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنسین ها و نرم افزارهای مدرن، انواع رادیاتورهای ژنراتور مانند مدل های گازسوز را طراحی و تولید می کند.

در تمامی سیستم های خنک کننده به ویژه انواع صنعتی از آب مایع برای کاهش دمای موتور استفاده می شود. در برخی موارد محلول اتیلن گلیکول نیز برای کاهش گرمای بیش از حد و جلوگیری از ذوب شدن مدار رادیاتور به آب اضافه می شود. به این ترتیب دیزل ژنراتور گازسوز کمی تحت فشار قرار می گیرد که به بهبود سیستم خنک کننده تجهیزات کمک می کند.

دستورالعمل ها: طراحی رادیاتور دیزلی به این صورت است که مقدار افزودنی های آب نباید از حد ثابت تجاوز کند زیرا باعث بسته شدن کویل مسی و کاهش سرمایش ژنراتور گازسوز می شود.

ساخت انواع رادیاتور ژنراتور گازی

گروه کارخانه تهویه دی ایکس آنلاین تولید کننده رادیاتورهای دیزلی عمودی و افقی می باشد. دستگاه های تهویه مطبوع و خشک کن های ساخت شرکت DX امروزه محبوب ترین رادیاتورهای افقی هستند. تفاوت بین یک ژنراتور عمودی و یک نوع تخت در نحوه خنک کننده، تناژ خنک کننده، راندمان است:

  • رادیاتور برای ژنراتور گازسوز: نوع افقی با توان بالا مثلاً 400 تا 5000 کیلووات ساخته می شود. رادیاتور ژنراتور تخت خواب بسته به فضای مورد نیاز شما می تواند 4 تا 24 صفحه در ساخت داشته باشد. همچنین طرح خطوط مسی آنها می تواند بین دو تا هشت خط باشد. برای ایجاد یک نوع افقی، پارامتر چگالی پره و استفاده از لوله مسی صحیح بسیار مهم است.
  • رادیاتور عمودی برای دیزل ژنراتور گازسوز: مدل های عمودی برای یخچال های 300 تا 500 تنی با 1 تا 8 فن طراحی شده است که مدل عمودی باید به صورت خانوادگی روی شاسی فلزی نصب شود. پلاگین مورد استفاده از نوع محوری چند بال است. لوله های کویل نیز در ابعاد 1.2، 3.8، 5.8، 3.4 اینچ تولید می شود.

اجزای رادیاتور ژنراتور گازی

  • تبلیغ کننده: گاهی اوقات اگر رادیاتور با برق کار کند، چندین فن در آنجا نصب می شود. پارو به صورت مکانیکی از طریق میل لنگ موتور توسط قرقره ها و تسمه ها تغذیه می شود. همچنین می تواند با استفاده از یک موتور الکتریکی با برق کار کند.
  • هسته: هسته از یک لوله و باله تشکیل شده است که فرآیند خنک سازی در داخل آنها انجام می شود. آب سرد از طریق لوله ها جریان می یابد و سپس به پره ها منتقل می شود. هوای دمیده شده توسط فن گرما را از ژنراتور خارج می کند.
  • چارچوب: وظیفه پشتیبانی از مرکز رادیاتور گازسوز را بر عهده دارد. پروانه هوا را از این طرف می دمد و در حین کار، قاب موتور می لرزد.
  • مخزن اضافی: جایی برای دیدن سطح خنکی و افزایش آن است. محیطی برای انبساط آب خنک کننده وجود دارد و سنسورهایی مانند سنسور خنک کننده زیرین در داخل مخزن انبساط قرار دارد.

نصب رادیاتور گازی

برای افزایش راندمان رادیاتور دیزل ژنراتور باید چندین بار بسته به شرایط محیطی شبکه آن تمیز شود. هنگام تمیز کردن، بررسی موارد زیر به آسان‌تر شدن فرآیند کمک می‌کند:

  • مقدار ضد یخ در مایع رادیاتور حتی در هوای گرم باید به طور مرتب بررسی شود.
  • وجود فیلتر آب باعث کاهش ناخالصی های موجود در جریان سیال در داخل سیستم و موتور می شود.
  • ضد یخ دارای خواص ضد خوردگی و ضد خوردگی است که باعث افزایش عمر مفید موتورها و رادیاتورها می شود.

مراقب باش: قیمت رادیاتور دیزل ژنراتور گازی بسته به مدل کاغذ، سازنده آلیاژ، ضخامت کاغذ، تعداد لوله های استفاده شده برای ساخت آن.

دکمه بازگشت به بالا