اقتصادی

رگولاتوری: اپراتورهای اینترنتی تخلفی نکرده‌اند

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره تغییر قیمت بسته های اینترنت گفت:

به گزارش اخبار ایران من، طی چند روز گذشته تغییرات قیمتی ارائه شده توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت معمولی و همراه، شوک و مخالفت کاربران اینترنت را به همراه داشته است و در پی اعتراض کاربران، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که در پی افزایش تعرفه سایر خدمات اینترنتی . . بسته، کاربران ارتباطات افزایش هزینه اینترنت را برای تعمیر و مجازات متخلفان در صورت خارج از قوانین نظارت کرده اند.

در همین راستا به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادق عباسی شاهخو – رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – با بیان این که دفترچه تعرفه و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: سال 1396 است و بعد از این تاریخ کمیته. وی هنوز موضع جدیدی در این زمینه اتخاذ نکرده است.

وی همچنین پایین بودن هزینه سقف را مطابق با تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات برای کارکنان عنوان کرد و افزود: حفظ مقررات کمیسیون تنظیم مقررات در محدوده قیمتی مناسب و همچنین هرگونه اصلاح بیشتر در سیستم بسیار دشوار است. قوانین باید همه دلایل را داشته باشد و از ادامه عملکرد و افزایش کیفیت شبکه اطمینان حاصل کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: کمیسیون فقط یک بار راهنمایی می کند در حالی که کارمند قیمت ها را بالاتر از سقف قانونی یا زیرزمینی می آورد. اگر از پشت بام بلندتر باشد باید فوراً برگردد، اگر از کف پایین‌تر باشد معمولاً دستور نمی‌دهیم که روی زمین سرویس دهند، اما طبق قوانین دستور می‌دهیم حداقل تا سه سال ادامه دهند. بنابراین، یک سیستم پیچیده تر نمی تواند توسط کنترل کننده ارائه شود. می توان این سوال را مطرح کرد که چرا زیر یک هدف قیمتی مشخص نمی افتد، دلیل آن این است که کارگران قوی با کاهش قیمت ها، رقبا را حذف نمی کنند. دلیل اینکه بازار را کنترل می کند رقابت است. یادآور می شوم قبل از شروع مسابقه موبایل، سیم کارت با قیمت رسمی 440 هزار تومان با یک سال تغییر عرضه شد.

هزینه ارائه دهندگان در شبکه های خود کم است

عباسی شاهکوه درباره افزایش درآمد اینترنتی در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های 1396 و 1397، تا آنجا که می‌دانیم، کارمندان سالانه حدود یک میلیارد دلار در اینترنت هزینه می‌کنند، اما این رقم در حال حاضر به دلیل تورم رو به افزایش است. از 300 تا 400 میلیون دلار. دلار اومده که نسبت به ریال خیلی بالاست ولی وسایلی که میشه تهیه کرد خیلی کمه.

وی افزود: سال گذشته به دلیل قانون بودجه امکان افزایش قیمت حتی با مصوبه سازمان وجود نداشت که کارگران همیشه می خواستند با افزایش شکایات خود موافقت کنند اما امسال ممنوعیت قانونی برداشته شد. مانند 2016.” و 2017 کمی در قیمت آنها تغییر کرده است.

رئیس رگولاتوری در خصوص اظهار نظر بسته جدید و تعرفه‌ها گفت: به استثنای یک ابهام در تعرفه یکی از اپراتورهای دائمی که بلافاصله تا پایان نظرات عودت داده شد، تغییر دیگری بود. . . ” ما از مدیران می خواهیم این ازدحام بیش از حد را کاهش دهند و سعی کنند با تعریف بسته مناسب یا هر روش دیگری مناطقی را که ممکن است در معرض خطر هستند پیش بینی کنند.

عباسی شاهکوه از فروش یک گیگابایت سیم کارت آنلاین و وام حدود 40 هزار تومانی و 60 هزار تومانی و همچنین افرادی که حدود 2 هزار تومان کار می کنند با تایید کمیسیون تنظیم مقررات خبر داد و افزود: مشارکت جامعه محلی. ، کمی بیش از 50 درصد سقف ثابت فروخته شد. بدیهی است که در حال بررسی کاهش قیمت تلفن همراه نیز هستیم.

ناظران از کاربران می خواهند که قیمت ها را افزایش ندهند بلکه پوشش کامل با کیفیت خوب را پوشش دهند

وی گفت: طبق قانون ما نمی خواهیم کارگران ارزش پیشنهادی خود را افزایش دهند، بلکه خواهان پوشش کامل، کیفیت خوب و ارتقای فناوری هستیم که برای مردم و ذینفعان پروژه بسیار مهم است. برنامه آنها به عنوان یک نردبان یک ساله برای پخش تمام محتوای تلفن همراه، دوبرابر کردن مزایا و گسترش 5G به حداقل 10 درصد از جمعیت کشور طی سه سال آینده.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از سرگیری اعتبارات عملیاتی پس از 2300 جابه‌جایی مکرر وزارت ارتباطات از سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: برای ایجاد و ارتقای کیفیت و توزیع شبکه استفاده شود. از کارکنان می خواهم میزان افزایش، دلایل و برنامه های توسعه خود را برای مردم توضیح دهند. البته به دلیل فضای رقابتی، کاربران گزینه هایی نیز دارند.

عباسی شاهکوه با اشاره به نرخ استفاده 40 درصدی برای کاربران تلفن همراه و حداقل دو گیگابایت، توضیح داد: با تاکید وزیر ارتباطات به دنبال اجرای برنامه بازپرداخت مقرون به صرفه برای اقشار ضعیف یا همه هستیم. اعضای جامعه به فکر بسته ای با مشکل در دسترس بودن باشند عدالت را رعایت نکنید و برنامه بعدا اعلام خواهد شد. ما به عنوان دولت و نهاد نظارتی، موظف هستیم که به همه مردم دسترسی به شبکه های با کیفیت و مقرون به صرفه بدهیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا