اقتصادی

زیان انباشته را با فروش اموال مازاد کاهش می‌دهیم

مدیرعامل بانک دی با بیان اینکه این بانک از ابتدای سال تاکنون بیش از 8 هزار میلیارد تن به دفاتر پرداخت کرده است، گفت: هدف ما این است که با جذب منابع ارزان‌تر و فروش، بخش بزرگی از زیان‌های بانکی را کاهش دهیم. محصولات باقی مانده

به گزارش اخبار ایران من، بانک دی یکی از بانک های ویژه کشور است که با هدف حمایت و ایجاد فرصت برای حضور در تمامی بخش های بین المللی و عمومی در اقتصاد و اقتصاد به ویژه اقتصاد و اقتصاد تاسیس شده است. در حال حاضر 91 بانک و شعبه در سراسر کشور فعال است.

علیرضا قیطاسی – مدیرعامل بانک دی – با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران از نحوه عملکرد بانک در ماه های ابتدایی امسال در زمینه پرداخت به دفاتر بانکی، فروش دارایی های بیشتر، اعطای تجهیزات بدون ضامن، نشان داد. و غیره. به شرح زیر است:

عملکرد وام دهی بانک دی از ابتدای سال جاری را شرح دهید. بانک در سال جاری چقدر برای وام ازدواج و زایمان پرداخت کرد؟

بانک دی از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 8000 میلیارد تومان زمین واگذار کرده است که بر اساس رقم معادل 15 هزار زمین است و از این تعداد 4000 زمین قرض الحسنه و حدود 10 هزار آن نیز اراضی مرابحه است. . .

بانک دی از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از 80 درصد وام زوجیت خود را پرداخت و 142 درصد وام زایمان خود را پرداخت کرده است. به عبارتی رقم بانک دی برای وام فرزندآوری 74 میلیارد تومان تعیین شده است که بیش از 100 میلیارد تومان در این طرح پرداخت شده است. از این رو بانک دی به تعهد خود مبنی بر پرداخت به خانواده ها و خانه های زایمان عمل کرده است.

با فروش دارایی های اضافی، زیان انباشته را کاهش می دهیم

همچنین این بانک 75 میلیارد تومان از طرح نهضت ملی که مربوط به دو منطقه تهران و هرمزگان است سهم دارد و در حال حاضر 20 مورد به بانک ابلاغ شده اما به پرداخت نرسیده است. در حال بررسی است.

در حال حاضر پرداختی برای موقعیت غیر ضامن در بانک دی چقدر است؟ و با توضیح اینکه بانک چه چیزی را نمی گوید چه اتفاقی در این مورد افتاده است.

بانک دی از بهمن ماه سال گذشته که پرداخت دفاتر بدون ضامن بر اساس تاییدیه آغاز شد 190 میلیارد تومان وام بدون ضمان پرداخت کرده و در سال 1401 مبلغ 250 میلیارد تومان پرداخت کرده است.

این بانک طبق قانون فهرست افراد مرتبط با اطلاعات ناموجود را به بانک مرکزی ارسال کرده و این بانک نیز آن را منتشر کرده است. منطقه غیر مدرن به سه ناحیه تقسیم می شود که منطقه موجود یکی از اصلی ترین آنهاست. در روز قبل بازپرداخت اقساط وام معوق و معوق که بانک شش ماه به مشتری مهلت می دهد تا آن را پرداخت کند و در صورت عدم پرداخت پس از آخرین روز، وام تحت عنوان سررسید قرار می گیرد. اقدامات بانک در این مورد علیه مشتری یا ضامن او انجام می شود. در نهایت اگر مشتری همچنان نسبت به دیرتر اطلاع از موقعیت خود اقدامی نکند، موقعیت مذکور مشمول مطالبات مشکوک بانک می شود و در این صورت برای اخذ آن اقدام می شود.

با فروش دارایی های اضافی، زیان انباشته را کاهش می دهیم

از سوی دیگر با انتشار فهرست بانک های غیرجاری، بدهکاران برای حفظ آبروی خود برای حذف نام خود از این فهرست مشارکت می کنند و انتشار این فهرست تاثیر مثبتی خواهد داشت. در بسیاری از موارد اقداماتی به دلایلی صورت گرفته که وجود ندارد و پرونده آنها در حال رسیدگی است. همچنین در بانک ها کمیته ای برای مدیریت مطالبات معوق وجود دارد و در بانک دی نیز در شش ماه آخر عمرم هر روز جلسه مطالبات معوق برای بررسی روش های وصول تشکیل می شود. شکایت و پول و وجود رئیس شعبه حق و طلبکار حق.

در بانک دی 10 هزار پرونده مربوط به مطالباتی بود که در کشور وجود ندارد که 2 هزار مورد تایید شد و حدود 100 میلیارد تومان تحت عنوان دارایی های مشکوک وصول کردیم.

جلسه بانک دی چه زمانی تشکیل می شود و برای کاهش زیان بانک چه کرده اید؟

ما برای پرداخت پولی که بانک دریافت کرده برنامه داریم که به بانک مرکزی ارسال کرده ایم. هدف ما این است که با جذب دارایی های ارزان قیمت و فروش مابقی دارایی ها، بخش قابل توجهی از زیان بانک را کاهش دهیم. به همین دلیل در تیرماه سال جاری اولین فروش باقیمانده این بانک با 11 ملک انجام شد و فروش دوم نیز با 23 ملک در ماه آینده انجام خواهد شد. اگر بتوانیم تا پایان سال 50 درصد این محصولات را تامین کنیم، بیشتر زیان بانک کاهش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا