ایران کسب و کارعمومی

بهترین نوع بادام برای مناطق سردسیر

مشخصات عمومی نهال بادام دیرگل آذر:

این نهال بادام آذر؛ در کنار برخورداری از ویژگی مقاومت به خشکی ارقام بادام از تحمل سرمایی بالایی نیز بهره می برد. جالب است بدانید کاشت نهال بهره برداری از بهترین محصولات بادام را در مناطق سردسیر ممکن می کند. این رقم محصولات بادام با طعم شیرین و باب میل دوستداران و مصرف کنندگان بادام تولید می کند. به خصوص که پوست نیمه کاغذی این محصولات مزیت برداشت و فروش برای باغداران به حساب می آید.

دیگر خصوصیات نهال بادام دیرگل آذر پیوندی:

در اواسط تابستان نهال بادام دیرگل؛ به بار نشسته و میوه های بادام با پوست روئین سبز قابل برداشت می باشد. این پوسته سبز به آسانی از پوسته چوبی جدا شده و بادام هایی تو پر را به ارمغان می آورد. همینطور بین ۴۰ تا ۵۰ درصد از هر بادام را وزن مغز دانه بادام اشغال می کند. رنگ مغز بادام مشابه مغز دیگر بادام ها قهوه ای بوده و از طعم خاص و دلپذیری برخوردار می باشد. رقم دیرگل آذر؛ با عملکرد بالا نمونه های زیادی از این بادام را نصیب باغداران می کند.

زادگاه نهال بادام دیرگل آذر چیست:

در واقع نهال از تلفیق یک رقم فرانسوی و ایتالیایی برای کاشت در مناطق سردسیر ریشه می گیرد. اما نهال برای اولین بار در ایران و در منطقه آذرشهر زیر کشت رفت.

قیمت و صرفه اقتصادی نهال بادام دیرگل آذر:

خوشبختانه نهال با وجود عملکرد و تولید محصولات مرغوب از قیمت فروش بسیار مناسبی برخوردار می باشد. در صورت رعایت نکات مربوط به کاشت و نگهداری، این نهال در سال پنجم به عملکرد اقتصادی و تولید سرمایه خواهد انجامید. به خصوص که به خاطر کیفیت محصولات با قیمت بالایی در بازار بادام به فروش می رسد. علاوه بر این روغن مغز بادام با توجه به کاربرد در درمان بیماری ها و محصولات زیبایی همیشه مورد استقبال می گیرد.

بهترین بادام ایران کجاست | بهترین رقم بادام شاهرودی

چرا خرید نهال بادام استقبال بالایی دارد ؟

کاشت نهال بادام از طرف باغداران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.این نهال دارای یکسری مزیت های کاشت می باشد که می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • نهال بادام مقاومت بسیار خوبی به سرما و خشکی دارد.
  • درخت بادام پایه کوتاه بوده و این موجب سهولت در برداشت محصولات می شود.
  • بادام از ارقام پرطرفداری است که بازار گرمی داشته و با قیمت مناسبی عرضه می شود.
  • عمر اقتصادی نهال بادام بالاست.
  • نهال بادام از ارقام زودبازده و صادراتی است که با آن می توان به یک سود مطلوب تجاری رسید.

نهال بادام بخریم یا بذر بادام ؟

از دلایل برتر بودن نهال بادام نسبت به بذر می توان موارد زیر را نام برد :

میزان باردهی نهال بادام نسبت به بذر بیشتر است.(میزان باردهی دو تا سه برابر بذر می باشد)

نهال بادام مقاومت بالاتری به سرما نسبت به بذر دارد.

دکمه بازگشت به بالا