اقتصادیایران کسب و کار

معرفی نهال بادام

نهال بادام یک نهال پرفروش با سوددهی بسیار بالا است. مصرف بادام اغلب به صورت آجیل و خشکبار می باشد و دارای خواص بسیار است. این نهال جز ده نهال پر فروش است. کاشت این نهال بسیار مقرون به صرفه است  به طوری که قیمت انواع نهال در مقایسه با سود تجاری که نهال دارد قابل مقایسه نیست. محصول نهال بادام در تهیه شیرینی، خلال و پودر بادام کاربرد دارد. همین طور از بادام در تهیه برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی و زیبایی استفاده می شود.

کشور ما پنجمین تولید کننده برتر بادام در سراسر جهان است. به طور تقریبی حدود 6 درصد از بادام کل دنیا در کشور ما پرورش می یابد. میزان بسیار بالایی از این محصولات به سایر کشورها صادر می گردد. شما می توانید نهال بادام مرغوب و صادراتی را به تعداد زیاد از نهالستان آکین نهال خریداری کند. با نگهداری مناسب از این نهال ها می توانید محصولات با کیفیت تولید نمایید. با صادرات محصولات خود به کشورهای دیگر علاوه بر این که به سود بسیار خوبی دست می یابید به ارز آوری کشور نیز کمک شایانی می کنید.

نهال بادام دارای ارقام مختلف می باشد که هریک از این نهال ها دارای خصوصیات متمایز است. این تفاوت در درشت و ریز بودن بادام، درصد مغز بادام، در صد احتمال دوقلو زایی، ضخامت پوست و کاغذی یا غیر کاغذی بودن و … است. انواع نهال بادام که در نهالستان اکین نهال عرضه می شوند عبارتند از بادام مامایی، بادام دیرگل آذر، بادام سفید،  بادام ربیع، بادام منقا، بادام کاغذی، بادام فرانیس، بادام شکوفه و بادام سنگی.

هر یک از ارقام نهال بادام برای این که رشد و عملکرد مطلوب داشته باشند نیاز دارند که در شرایط اقلیمی مناسبی کاشته شوند. سایت آکین نهال ویژگی های هر یک از این نهال ها را به طور کامل بررسی کرده است. شما با مطالعه این مطالب قبل از خرید می توانید به نتیجه مطلوب دست یابید.

نکات مهم کاشت نهال بادام

اواخر پاییز و ماه آذر بهترین زمان برای کاشت نهال بادام می باشد. در این زمان نهال در خواب زمستانی به سر می برد. در صورتی که تصمیم به کاشت نهال در منطقه سردسیر دارید و امکان یخ زدگی نهال وجود دارد بهترین زمان برای کاشت این نهال اواخر زمستان تا بهار و قبل از جوانه زدن نهال می باشد.

نهال بادام پس از تامین نیاز سرمایی از خواب زمستانی برخاسته و شروع به شکوفه زدن می کند. نیاز سرمایی ارقام مختلف نهال متفاوت است بنابراین زمان گلدهی آن ها نیز تفاوت دارد. برخی از نهال ها زود گل بوده و مناسب کاشت در مناطق سردسیر نمی باشند. زیرا سرمای دیررس بهاره باعث از بین رفتن جوانه نهال می شود. نهال های زودگل باید در مناطق گرمسیر کاشته شوند. یک نمونه از نهال های زودگل، نهال بادام سفید است.

انواع دیگر نهال ها که دارای نیاز سرمایی بیشتری هستند، گلدهی دیر هنگام دارند. نهال های دیرگل برای تامین نیاز سرمایی به زمستان های بسیار سرد مناطق سردسیر نیاز دارند. یک نمونه از نهال دیرگل، نهال بادام مامایی است. ارتفاع این نهال با توجه به رقم آن در حدود 4 الی 8 متر است. البته می توان گفت که ارقام زودگل ارتفاع کمتری نسبت به ارقام دیرگل دارند. هر چه ارتفاع درخت کمتر باشد برداشت محصولات آسان تر و با هزینه کمتر ممکن می شود.

از کاشت نهال بادام در مناطق مرطوب اکیدا خودداری کنید. زیرا این نهال نسبت به رطوبت هوا حساس است. برای مثال استان های شمال و جنوب کشور برای کاشت این نهال مناسب نیست. مناسب ترین مکان برای کاشت این نهال شیب های رو به جنوب می باشد.

نیاز نهال به نور خورشید

نهال بادام برای رشد مساعد خود نیاز ضروری دارد که روزانه حدود 6 ساعت نور خورشید را به طور مستقیم دریافت کند. در صورت کاشت این نهال در سایه انداز و عدم تامین نیاز به نور نهال، دچار اختلال رشد می شود. بنابراین در هنگام کاشت نهال باید توجه لازم را داشته باشیم که نهال ها در فاصله استاندارد از یکدیگر کاشته شوند. زیرا این نهال ها پس از بلوغ دارای شاخ و برگ گسترده خواهند شد.

فاصله مناسب بین نهال ها باید با توجه به رقم نهال بادام و گستردگی شاخ و برگ آن در نظر گرفته شود. تعیین فاصله مناسب بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورتی که فاصله نهال ها بیش از حد باشد. مقادر زیادی از فضای زمین بی استفاده می ماند. همچنین در آبیاری و کوددهی نهال نیاز مقادر زیادی از آن هدر می رود. در صورتی که فاصله کمتر از میزان استاندارد باشد، شاخ و برگ نهال ها و همچنین ریشه نهال ها مزاحم یکدیگر می شوند. فاصله بین نهال های بادام باید به طور تقریبی 6 الی 7 متر باشد.

چرا باید نهال بادام را از نهالستان معتبر خرید کرد؟

نهال بادام ارقام گوناگونی دارد که دارای محصولات با کیفیت متنوع می باشد. محصول هر نهال با توجه مشخصاتی که دارد برای مصارف مختلف مناسب است. در صورتی که که تمایل به کاشت نهال بادام دارید، باید به این اصل مهم توجه داشته باشید. تنها در صورتی می توانید محصولات مرغوب و با کیفیت داشته باشید که نهال خریداری شده کاملا سالم و مرغوب باشد. شما نمی توانید از نهالی که پیوند آن به درستی صورت نگرفته است، انتظار باردهی فراوان با محصولات مرغوب داشته باشید.

بنابراین در زمان خرید نهال بادام با بررسی تمام قسمت ها از سلامت و کیفیت آن مطمئن شوید. یک نهال سالم دارای تنه صاف، سالم، فاقد بریدگی و زخم است. وجود بریدگی بر روی تنه باعث رشد انواع قارچ و بیماری می شود. ریشه این نهال بهتر است قوی و چند شاخه بوده تا بهتر بتواند در خاک سازگار شود. نهال نباید دارای برگ بسیار باشد. زیرا در این صورت مقدار زیادی از انرژی نهال برای نگهداری آن ها صرف می شود.

تمام قسمت های نهال ها را از لحاظ وجود آفت و بیماری بررسی نمایید. بنابراین می توان نتیجه گرفت که خرید نهال یک کار تخصصی است و نیاز به تجربه و مهارت دارد. اما بهترین روش برای اطمینان از خرید نهال سالم خرید از نهالستان معتبر اکین نهال می باشد. این نهالستان ارقام مختلف نهال بادام را در باغ مادر خود بدون واسطه تولید می کند. به دلیل حذف واسطه ها قیمت نهال بسیار مناسب است. نهال های این نهالستان دارای برچسب سلامت و ضمانت مرجوعی می باشند.

دکمه بازگشت به بالا