اقتصادی

صعود دلار در بازارهای جهانی

ارزش دلار در برابر ارز بسیار بزرگتر افزایش یافت.

به گزارش رویترز ، بهبود اقتصاد جهانی پس از همه گیری سال گذشته به احتمال زیاد بیشتر از حد انتظار به طول خواهد انجامید. در سنگاپور ، دولت اعلام کرده است که سنگاپور طی 10 سال گذشته با بحران اقتصادی روبرو شده است. در انگلیس نیز انتظار می رود که پس از اعلام خبر با بالاترین میزان اعلام خبر ، پس از فروپاشی شدید ، رشد اقتصادی دوباره کند شود. در نتیجه ، مدارس انگلیسی در کرونا تعطیل شد و اسکاتلند اعلام کرد که هیچ کس حق ندارد خانه را ترک کند مگر اینکه عجله داشته باشند.

همانطور که انتظار می رفت ، روند افزایش فشار بر شرکت های چینی برای ورود به بازار سهام آمریکا از سر گرفته شده است ، مقامات بورس اوراق بهادار نیویورک از برنامه حذف سه شرکت از بازار سهام خبر دادند. این سه شرکت از جمله China Telecom ، China Mobile و China Unicom توسط ایالات متحده به تبانی با نیروهای چینی متهم می شوند. از طرف دیگر ، چین نسبت به عواقب این امر هشدار داده و گفته است كه چین از منافع شركتهای چینی حمایت می كند و حق پاسخگویی را دارد. در گذشته ، حدود 47000 برنامه و بازی چینی توسط اپل حذف شده است.

به دنبال رویکرد تحت هدایت آمریکا ، مقامات وزارت بازرگانی اعلام کردند که تعرفه سایر کالاهای اروپایی مانند فرودگاه ها افزایش می یابد. در پاسخ ، اروپا گفته است كه خواهان راه حلی صلح آمیز است. در اوایل ماه سپتامبر ، سازمان تجارت جهانی (اتحادیه جهانی تجارت) به اتحادیه اروپا اجازه داد مالیات بیشتری را برای آنچه برخی از شرکت های آمریکایی به اشتراک می گذارند وضع کند ، که باعث سر و صدای واشنگتن و مقامات آمریکایی ، همتایان اروپایی آنها شد. وی به جرم شرارت جنایی به جرم داشتن محصول تجاری متهم شده است.

بحران مالی ایالات متحده باعث شده تا معامله گران امیدی به بهبود سریع نداشته باشند وقتی دلار در سال 2020 خوب کار کند. تحلیلگران معتقدند فشار بر دلار به دلیل اصطلاحاً کمبود دوقلوها همچنان بالا خواهد بود. کاهش دوقلوها مربوط به کاهش بودجه دولت و کاهش حساب تجارت است. براساس اعلامیه بدهی ایالات متحده ، میزان بدهی دولت تا پایان دسامبر سال 2020 به 27 تریلیون 553 میلیارد و 496 میلیون دلار رسید. درآمدهای دولت آمریکا در پایان دسامبر بالغ بر 3.236 تریلیون و 352 میلیارد دلار بود.

به دنبال اختلاف نظر بین رهبران دو حزب بزرگ آمریکایی ، میچ مک کتنل رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنا طرحی را برای افزایش میزان حقوق شهروندان آمریکایی از 600 دلار به 2000 دلار فعلی پیشنهاد کرده است. از آنجا که انتخابات میان دوره ای در سنا میزان دفعات بعدی را تشخیص می دهد ، هر دو حزب در تلاشند تا مشکلات هواپیمایی را به نام خود ثبت کنند ، بنابراین آراots خود را در سبد نامزدها می اندازند. ریختن.

تاکنون دو دوز واکسن کرونا در ایالات متحده توزیع شده است که 300000 واکسن در کالیفرنیا پیشتاز است و به ترتیب تگزاس و نیویورک به ترتیب 146،988 و 140،000 واکسن قرار دارند. مقدار مصرف در دسته های زیر است. با این حال ، آنتونی فاوسی ، کارمند مرکز مقابله با تاج کرونا در ایالات متحده ، با ابراز نارضایتی از این وضعیت ، اظهار داشت که اگر این روش ادامه یابد ، ایالات متحده تا پایان ژانویه نمی تواند به 20 میلیون برنامه قبلی واکسیناسیون برسد. با بیش از 19 میلیون نفر مبتلا به اچ آی وی و 330 هزار نفر در حال مرگ ، ایالات متحده آمریکا پیشروترین کشور جهان است.

به گفته سباستین فیشر ، سخنگوی آلمان ، رئیس جمهور چرخشی اتحادیه اروپا ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر توافق نامه Brexit توافق کرده اند و زمینه را برای اجرای توافق از اوایل سال 2021 فراهم می کنند. . در برخی از کشورهای اروپایی ، به دلیل محبوبیت واکسن کرونا در بین شهروندان اروپایی ، دولت ها مجبور به اولویت واکسیناسیون شده اند. تخمین زده می شود 450 میلیون نفر در اتحادیه اروپا زندگی می کنند و از زمان آغاز بحران ، بیش از 350 هزار شهروند اروپایی بر اثر Covid-19 جان خود را از دست داده اند.

با توافق صورت گرفته بین لندن و بروکسل ، بی ثباتی در مذاکرات Brexit حدود چهار سال دیگر به پایان می رسد. اگرچه بسیاری از مبادلات تجاری بین دو کشور مانند گذشته ادامه خواهد داشت ، اما در روند مهاجرت و مهاجرت شهروندان اتحادیه اروپا و انگلیس به یکدیگر ، تعدادی محدودیت وجود دارد. دو طرف هنوز در مورد چگونگی دسترسی موسسات بانکی و مالی انگلیس به بازار اتحادیه اروپا به توافق نرسیده اند و بعید به نظر می رسد که اتحادیه اروپا اجازه دسترسی کامل به خدمات ارزی و بانکی انگلیس را بدهد.

تاکنون بیش از 85 میلیون و 767،767 میلیون مورد گزارش شده است ، در حالی که 855 میلیون و 565 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. از میان کشورهای مختلف ، ایالات متحده با 360364 نفر ، برزیل با 196136 نفر ، هند با 149،860 نفر ، مکزیک با 127،213 نفر و ایتالیا با 75،680 نفر بیشترین آسیب را دیدند. .

افزایش فشار اتمسفر سوابق جدیدی از مرگ روزانه ناشی از بیماری عروق کرونا را به ارمغان آورده است ، به طوری که در تاریخ 29 دسامبر با ثبت رکورد 14117 فوت در روز ، سابقه هفده روز ثبت شد. دسامبر 13702 متر بود.

کیت جوکیس ، کارشناس خارجی در بانک عمومی سوسیه گفت: “به طور خلاصه ، سود دلار برای معامله گران حتی بیشتر است ، به همین دلیل فکر می کنم روزهای بد دلار همچنان ادامه دارد.” بازار نسبت به آنچه در سیاست های پولی اتفاق می افتد واکنش نشان می دهد و در شرایط فعلی فشار زیادی بر دلار وارد می شود. در مقایسه با ماه های اول سال ، ارزش دلار بیشتر معامله گران نزولی است.

واحد پول دلار

نرخ ارز دلار که تلاش می کند با سبد ارز جهانی مبادله شود ، در معاملات امروز با 89.898 موقعیت بسته شده است که 0.11 درصد افزایش نسبت به روز گذشته دارد. نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1.134 دلار اعلام شده است (قیمت های فوق با توجه به تعطیلی بازارهای ارز در نیویورک محاسبه می شود).

واحد پول اروپا

در معاملات اخیر ، پوند با افت 0.91 درصدی نسبت به روز گذشته مواجه شد و به قیمت 1.354 دلار فروخته شد. یورو با ورود به خط 1.22 با 0.86٪ افزایش به 1.225 دلار رسید.

واحد پول آسیا

در بازارهای شرکت های آسیایی دلار 0.6٪ افزایش یافت و به 103.343 ین رسید. در مقابل یک همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا به قیمت 1.307 دلار فروخته شد. نرخ دلار نیز معادل 6،462 یوان چین بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا