اقتصادی

مرغ ارزان شد! – اخبار ایران من

گزارش های فروش خرده فروشان نشان می دهد که امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه به حدود 33 تا 35000 تن رسیده است که به معنی بیش از 5000 تن مرغ ارزان قیمت است ؛ با این حال ، تا کنون حدود 10 ده هزار گوجه فرنگی گران تر از قیمت رسمی است.

به گزارش اخبار ایران من ، قیمت طیور در مرداد ماه به محدوده 40 هزار تومان وارد شد اما گزارشات اخیر خرده فروشان حاکی از آن است که امروز قیمت هر کیلو مرغ تازه به حدود 33 تا 35 هزار تومان رسیده است. یعنی قیمت هر کیلو مرغ 5000 تا 7000 تن کاهش یافته است.

بدیهی است که در اوایل سال جاری ، اداره تولید طیور کشور قیمت 24900 تن برای هر کیلوگرم مرغ گرم را برای مصرف کنندگان تصویب کرد و از آنجا که بودجه دولت برای فروش مرغ در اختیار همه قرار می گیرد ، باید با همان قیمت مناسب در اختیار همه قرار گیرد. در نتیجه قیمت طیور در بازار فروش هنوز 8000 تومان تا 10 هزار برابر قیمت قانونی بیشتر است.

فعالان حقوق مرغ در ماه های اخیر بارها گفته اند که مرغ ها هستند نباید با قیمت بیش از 27000 تن به دست مصرف کنندگان برسد و فروش مرغ با قیمت 40 میلیون گوجه فرنگی و حتی آن سودآور است.

بدیهی است که در روزهای اخیر انتقاداتی از سوی برخی از صنعتگران مطرح شده است قیمت و کمبود جوجه های یک روزه رشد می کنند.

اواخر سال گذشته ، آشفتگی در بازار طیور در اوج خود بود و منجر به صف های طولانی برای طیور با قیمت بازار در کرونا شد. تولیدکنندگان دام و طیور نیز یارانه دولتی دریافت می کنند و طیور باید با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد. اما در حالی که وزارت جهاد کشاورزی می گوید تولید طیور در کشور کافی است و از این جهت کمبودی وجود ندارد و از وزارت کشاورزی که نظارت بر فعالیت بازار و نظارت دارد ، انتقاد می شود ، مقامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت ( سکوت) می گویند تیم نگهداری مرغ مسئول توزیع و توزیع محصول است. در نتیجه ، وزارتخانه هیچ گونه تعهدی در مورد این موضوع ندارد.

در همین حال ، تولیدکنندگان تأکید می کنند که علیرغم افزایش قیمت مواد غذایی و گرانی طیور ، مرغداران مرغ زنده را طبق روال تعیین شده به قیمت رسمی 17000 و 100 گوجه فرنگی به کشتارگاه ها می فرستند و این از کشتارگاه تا بازار وقتی قیمت ها بالا می رود ، باید توسط ناظران نظارت شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا