اقتصادی

مقایسه مشعل سوزی ایران و خاورمیانه با آمریکا

تولیدکنندگان نفت در خاورمیانه از جمله ایران پیشرفت چشمگیری در کاهش شغل خود داشته اند ، اما با توجه به شمال آفریقا و ایالات متحده ، هیچ نشانه ای از کاهش تلفات جهانی نفت وجود ندارد و میلیارد ها دلار درآمد هنوز هم از دست می رود.

به گزارش اخبار ایران من ، آمار و ارقام FF Fitness نشان می دهد که سوختگی در عربستان سعودی در سه سال گذشته 37 درصد ، در ایران 29 درصد و در قطر 12 درصد کاهش یافته است. در حالی که عراق خیلی گرم است.

سیامک ادیبی ، رئیس شرکت نفت خاورمیانه در FGE ، به پلاتس گفت: “عوامل مؤثر بر کاهش قیمت سوخت شامل کاهش تولید نفت اوپک پلاس و دلیل کاهش تولید بنزین ، ضد آمریکایی و تولید نفت است. در ایران و بهبود حاکمیت خوب. ” نفت در کشورهایی مانند عمان بوده است.

خاورمیانه سال گذشته 3.4 میلیارد گالن بنزین بنزین را آتش زد ، مشابه تولید بنزین در انگلیس ، اگرچه عربستان سعودی ، عراق ، عمان ، کویت و اوپک همگی با هدف بانک جهانی آتش سوزی آتش سوزی تا سال 2030 موافقت کردند.

به گفته ادیبی ، دولتها در خاورمیانه تلاش کرده اند که تعداد مشعل ها را کاهش دهند ، اما موفق نشده اند. در عراق ، برنامه هایی برای تلاش برای سوزاندن تا سال 2021 وجود داشت که چند سال پیش بود ، اما هدف در سال 2023 تعیین شده بود ، و حتی برای سال های 2030 نیز امکان دستیابی به چنین هدفی برای کشور امکان پذیر نیست.

به گفته محققان Catam House ، سوختن این دریاچه کشورها را از مزایای اقتصادی که می تواند در صورت جمع آوری و فروش گازهای تولید شده در نفت خام در بازار ، محروم کند ، محروم می کند. اگر این گازها را بجای سوزاندن آنها مصرف کنند ، خاورمیانه و شمال آفریقا می توانند بیش از 6.4 میلیارد دلار در سال تولید کنند.

مشعل ها در خاورمیانه و شمال آفریقا 40 درصد از کل مشعل های جهان را تشکیل می دهند و حدود 6 میلیارد سلاح در روز در احتراق تولید می کنند که معادل 300 تا 500 میلیون تن دی اکسید کربن در سال است.

به گفته اندرو کوپر ، محقق S&P Global Platts Analytics ، مشعل آمریکا روزانه 1.5 میلیارد متر مکعب در سال 2019 به دلیل تولید نفت و تعداد خطوط لوله برای انتقال نفت از تأسیسات تولید سوخته است.

عراق در حال برنامه ریزی برای کاهش سوختگی است

به گفته رابین میلز ، مدیر عامل شرکت قمر انرژی ، مشعلهای صفر در اکثر کشورهای منطقه خلیج فارس به جز عراق امکان پذیر است. کشورهای GCC هنوز چراغ هایی دارند که مشخص نیست.

عراق با داشتن 4 درصد افزایش برای سیگاری ها در سه سال گذشته ، در صدر لیست اطلاعات خاورمیانه قرار دارد. به دلیل کمبود فضا ، عراق بخش اعظمی از هوای ساطع شده از مزارع نفتی جنوب را می سوزاند. عراق متعهد شده است تولید خود را مطابق توافق برای کاهش تاریخ اوپک پلاس قطع کند. کاهش تولید محلی نفت باعث کندتر شدن جمع آوری روغن می شود.

شرکت بصره گاز در صدد استخراج گاز در جنوب عراق است و امیدوار است که این پروژه را طی چند سال آغاز کند. همچنین این پروژه روزانه 400 میلیون میلی متر به جمع آوری سوخت اضافه می کند و میزان تولید گاز بصره را 40 درصد افزایش می دهد.

پس از راه اندازی این پروژه ، این نیروگاه قادر به تولید گاز کافی برای تولید 1.5 گیگاوات برق خواهد بود که برای تأمین انرژی بیش از یک میلیون خانه کافی است.

براساس گزارش سالانه آرامکو ، افزایش تولید نفت از 9.849 میلیارد فوت در روز در سال 2018 به 9.938 میلیارد ، تا سال 2019 ، مشعلهای این شرکت رو به کاهش است. حدود 70 درصد روغن عربستان سعودی توسط نفت تولید می شود. آرامکو سعودی دارای پالایشگاه نفتی به خوبی توسعه یافته است که انواع سوخت ها را در خطوط لوله نفتی ادغام و ادغام می کند و آنها را در کارخانه ها و صنایع محلی تأمین می کند. نفت به عنوان مواد غذایی برای شرکت های نفتی در عربستان سعودی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در تولید برق در صنایعی مانند آهن ، آلومینیوم و نمک زدایی نیز استفاده می شود.

طبق گفته Platts ، افزایش آتش نشانان در امارات به دلیل تولید بیشتر روغن علاوه بر روغن بوده و این افزایش نسبتاً اندک بوده است. شرکت ملی نفت ابوظبی (Adnok) ، بزرگترین تولید کننده برق در کشور ، سیستمی را برای سوزاندن شعله های آتش در خود دارد و از زمان آغاز به کار خطر آتش سوزی را بیش از 90 درصد کاهش داده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا