اقتصادی

نامه شکایت به رئیس جمهور در مورد توزیع حقوق آلودگی عسلویه در استان های همجوار

اخبار ایران من / بوشهر خانه احزاب استان بوشهر نامه هایی مبنی بر عدم تخصیص اعتبارات مالیات بر آلودگی به چند شهر استان بوشهر به رئیس جمهور ارسال کرده است.

پس از چندین سال درگیری و ادعای اینکه استان های فارس و هرمزگان تحت تأثیر آلودگی عسلویه قرار گرفته اند ، سرانجام طی نامه ای و به دستور معاون رئیس جمهور ، اثرات آلودگی از منطقه عسلویه بین استان های بوشهر ، فارس و هرمزگان تقسیم شد.

این مشکل و توزیع ناعادلانه آلودگی باعث اعتراض بسیاری از مردم استان بوشهر و منطقه عسلویه شد که بیشترین آلودگی هوا ، آب و زمین و سایر شهرها را تجربه کردند.

مجلس احزاب استان بوشهر همچنین نامه ای به رئیس جمهور در اعتراض به توزیع ناموزون اعتباری ارسال کرده است که در آن آمده است:

“جناب آقای دکتر روحانی ، رئیس جمهور

سلام
همانطور که می دانید منطقه پارس جنوبی به عنوان بزرگترین میدان گازی جهان در استان بوشهر واقع شده است و مردم این سرزمین اصلی همیشه در سالهای اخیر میزبان مناسبی برای تأسیسات بزرگ نفت و گاز پارس جنوبی و در این شرایط با خطرات مختلف بوده اند. ، آلودگی در این مناطق ، بیماری ها ، خطرات مختلف اجتماعی ، کمبود امکانات پزشکی به دلیل حضور تعداد زیادی از نیروهای غیربومی روبرو شده است.

در حال حاضر ، با تصمیمات اخیر و اقدامات تخصصی برنامه بودجه برنامه بدون برنامه ریزی و اختصاص بودجه برای آلودگی در منطقه به بخش هایی از استان های فارس و هرمزگان و عدم اختصاص آنها به چندین شهر همجوار این تسهیلات از جمله دیگر موج های نگرانی و شکایات جدی ساکنان پیگیر فعالان سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی در استان بوشهر بودند.

در مورد برنامه و اقدامات بودجه سازمان ، 3 سؤال در ذهن ایجاد می شود:
1- چرا اعتبار مالیات آلودگی به شهرهای لامرد و پارسیان در استانهای همجوار اختصاص یافته است
با این وجود آیا درصدی از این مرکز درصدی به شهرهایی مانند دیر اختصاص داده نشده است ، در حالی که درصد اختصاص داده شده به شهرهای کنگان ، عسلویه و جام جم نیز ناچیز است و آیا عملا بخشی از شهرهای استان را به سایر استانها اختصاص داده اند؟

2- سؤال دیگر این است که اقدامات سازمان برنامه و بودجه برای تعیین سهمیه آلودگی آلودگی در پارس جنوبی بر اساس این است که بررسی های علمی و کارشناسان چیست و در کجای دیگر کشور انجام شده است یا چرا استان بوشهر از همه کشورها مستثنی است ، امیدواریم. پاسخ به این سؤال ادب مردم باهوش نیست ، زیرا تمدن در ایران مدیون این دروازه است که فرهنگ ، استان بوشهر را در بر می گیرد.

3 – اگر ساختمانهای دولتی به این شکل است ، پس چرا منطقه شمالی استان بوشهر اثرات آلودگی مناطق نفتی گچساران و خوزستان را از دست می دهد؟

عمل این سازمانهای بودجه ایالتی و برنامه های حفاظت از محیط زیست ، که هیچ پایه علمی ندارند ، باعث ایجاد هرج و مرج در روابط همسایگان شده است. به درستی نمایش داده نمی شود

آقای رئیس جمهور
به دلیل اهمیت این مشکل و درخواست های جدی از مردم استان بوشهر
از شما می خواهیم که به موقع اقدام کنید
“جلوگیری از این عمل تبعیض آمیز و صدور دستور جدید برای متوقف کردن اوضاع با بازگشت سهمیه جدید.”

به گزارش اخبار ایران من ، این نامه به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، وزیر کشور ، استاندار بوشهر ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و معاون رهبر معظم انقلاب در استان و امام بوشهر در روز ارسال شد. جمعه برای پیگیری و در صورت لزوم اقدام کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا