اقتصادی

ناکامی ژاپن در رساندن نرخ تورم به صفر

بانک ژاپن نتوانست رکود اقتصادی را معکوس کند.

نرخ تورم در ژاپن در 12 ماه منتهی به دسامبر 0.3٪ نسبت به ماه قبل به 1.2 کاهش یافت ، و این یکی از کمترین نرخ ها در این کشور است. این در دو سال گذشته بوده است.

در دسته های مختلف ، آب و برق با تورم منفی 6.1٪ تأثیر قابل توجهی در کاهش تورم داشتند و به دنبال آن فرهنگ و آموزش با تورم منفی 4.0٪ و روند با تورم منفی 1. آنها 3٪ هستند . از طرف دیگر ، تورم بالاتر با مصرف مواد غذایی 0.8٪ منفی و به دنبال آن درمان های پزشکی با منفی 0.4٪ همراه است.

بانک ژاپن در تلاش است تا سیاست مالی آینده خود را به دلیل تورم و بیکاری تعیین کند. برنامه های توسعه بانک ژاپن در حال حاضر بزرگترین برنامه در جهان است که برخی از اقتصاددانان از این قانون انتقاد کرده و خواستار تغییر در وضعیت فعلی هستند.

همچنین ، تورم ، که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل تغییر گسترده آنها در نظر نمی گیرد ، در 12 ماه منتهی به دسامبر به 0.3٪ رسید ، که در ماه قبل 0.2٪ افزایش دارد ، که یکی از کمترین نرخ ثبت شده است . متوسط ​​قیمت پایین ژاپن بین سالهای 1958 و 2020 2.83٪ بود ، در حالی که کمترین قیمت ثبت شده در فوریه 1974 24.9٪ و تورم پایین ترین میزان در اکتبر 2009 با 2.5٪ بود.

ماهانه ، قیمت تورم در دسامبر 0.2 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت و به 0.4 درصد رسید.

بانک ژاپن نرخ بهره 2٪ تعیین کرده است که طی سه سال گذشته این نرخ پرداخت نشده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا