اقتصادی

نگرانی روسای صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی

رئیس صندوق بین المللی پول گفت: بدهی بین المللی به سطح بحرانی رسیده است.

به گزارش رویترز ، صندوق بین المللی پول (IMF) در حال ایجاد ابزارهای کمکهای بیشتر برای کاهش بار مالی برای کشورهای ثروتمند است. کریستالینا جورجیووا – در یک کنفرانس ویدئویی با رهبران بانک مرکزی و وزرای گروه 20 ، وی گفت که کشورهای ثروتمند باید به گسترش بدهی خود به فقیرترین کشورها ادامه دهند تا رشد اقتصادی و پشتیبانی آنها تقویت شود. ادامه تا پایان سال.

رئیس صندوق بین المللی پول با اشاره به لزوم همکاری با جهان برای کاهش بحران مالی گفت: “ما در وضعیت سختی قرار داریم و بدهی به مراتب جدی تر از همیشه است.”

پیش از این ، صندوق بین المللی پول همچنین با استناد به بحران اقتصادی ناشی از تاج ، رشد اقتصادی جهانی را امسال به 4.9 درصد کاهش می داد. این کمک زیادی به اقتصاد جهانی کرده است.

از سوی دیگر ، رئیس بانک جهانی خواستار تمدید مدت بازپرداخت کشورهای فقیر به دلیل عدم بازپرداخت وام های خود شده است. دیوید مالپاس نیز که در این کنفرانس حضور داشت ، با اشاره به کمک های بانک جهانی به کشورهای ضعیف گفت: “اگرچه ما از ابتدای بحران کورنا اقدام فوری انجام داده ایم ، بسیاری از کشورهای فقیر با وجود کمک به این مشکلات ، مشکلاتی دارند.” تعداد بسیاری وجود دارد و آنها قادر به بازپرداخت بدهی های خود در مدت زمانی کوتاه نیستند.

مالپاس نیز مانند جورجیو خواستار همکاری قوی تر بین کشورهای ثروتمند و فقیر شد و افزود: با افزایش روابط تجاری و تجاری ، انتظار می رود که تأثیر اقتصادی کرونا را بر اقتصاد جهانی کاهش دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا