اقتصادیایران کسب و کار

هرس درخت گلابی درگزی

هرس درخت گلابی چگونه است؟ آیا درخت گلابی را هرس می کنند؟ نحوه هرس درخت گلابی؟

هرس کردن برای درختان جزو یک فاکتور بسیار مهم در امر باردهی و کیفیت محصولات به حساب می آید.اما بسیاری از کشاورزان می پرسند آیا بعد از کاشت و رشد آن نیازی به هرس درخت گلابی است یا خیر؟

هرس کردن به منظور از بین بردن شاخه های مرده و فرعی که کارایی ندارد می باشد.شاخه های بیمار بر روی درخت گلابی می تواند در میزان رشد و باردهی درخت موثر باشد.

بهترین زمان برای هرس درخت گلابی | فیلم هرس درخت گلابی

وقتی شاخ و برگ ها بیش از حد بزرگ می شوند در نهایت منجر به عدم رسیدن نور به شاخه های اصلی شده و موجب کاهش رشد و بازدهی درخت گلابی می شود.

پس درخت گلابی به هرس کردن نیاز دارد. در این مطلب نهالستان نوین گردو می خواهیم بگوییم آیا درخت گلابی را هرس می کنند؟

درخت گلابی برای باردهی بالاتر و بیشتر به هرس نیاز دارد برای اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

جهت خرید و فروش نهال گلابی کلیک کنید.

درخت میوه برای باردهی بالا به مراقبت هایی نیاز دارد و باید رسیدگی های لازم برای آن صورت بگیرد.درخت گلابی برای عملکرد عالی نیازمند رسیدگی هایی از جمله آبیاری – هرس کردن – کوددهی است.

درخت گلابی برای بازدهی بیشتر بهتر است حتما هرس شود.هرس کردن درخت گلابی می تواند از فروردین آغاز شود اما باید بدانید قبل از اینکه رشد درخت شروع شود باشد.

بیشترین توصیه برای هرس کردن درخت گلابی در فصل بهار و اوایل آن است.بطور کلی برای هرس کردن باید دو عامل بسیار مهم را در نظر داشت:

  1. شرایط آب و هوایی منطقه
  2. شرایط درخت گلابی

هرس کردن درخت گلابی موجب افزایش باردهی و بهبود در عملکرد این درخت می شود.

فصول هرس کردن درخت گلابی

بهترین زمان برای هرس درخت گلابی بهار است اما در سه فصل تابستان – پاییز – زمستان نیز هرس کردن صورت می گیرد.

هرس درخت گلابی در پاییز

برای هرس درخت گلابی در فصل پاییز بهتر است وقتی درخت در خواب به سر می برد آن را انجام بدهیم.در این حالت باید تمامی شاخ و برگ های بیمار و اضافی از روی درخت حذف شده و سریعا نیز سوزانده شود.

هرس درخت گلابی در زمستان

بیشتر توصیه می شود برای هرس کردن درخت گلابی در فصل زمستان اقدام نکنید.چون ممکن است خیلی خوب جواب ندهد و موجب ضعیف شدن درخت گلابی شود.

در ابتدا لازم است چند اصطلاح را بدانید تا بهتر با این موضوع هرس کردن آشنا شوید:

لامبورد: شاخه لامبورد جزو شاخه های کوتاه تر می باشند این بخش از شاخه ها جزو مهم ترین و بهترین عضوهای درخت به حساب می آیند.و لامبورد از تکامل میخچه ها به وجود آمده اند.

زخم زدن: اگر پوست شاخه را به اشتباه بردارید و برش بزنید از این اصطلاح به کار می برید.

هرس درخت گلابی در چهار سال اول

هرس درخت گلابی در سه سال اول به نوبت صورت می گیرد:

هرس درخت گلابی سال اول

باید در سال اول یک شاخه بلندی را که برای هرس کردن انتخاب کرده اید سه جوانه آن را باقی بگذارید و سپس ار بالای جوانه سوم شاخه مورد نظر را قطع کنید.

هرس درخت گلابی سال دوم

در سال دوم که نوبت به هرس کردن رسیده است باید در جوانه سوم که یک شاخه بسیار بزرگی است از بالای دو جوانه ای که قرار دارد شاخه را قطع کنید.باید بدانید دو جوانه باید باقی بمانند.

هرس درخت گلابی سال سوم

در این سال میخچه ای که از جوانه سال دوم به وجود آمده است تبدیل به لامبورد می گردد.یک کورسون وجود دارد که معمولی است اما بعد از این قضیه این کورسون تاجدار می شود.

حالا بایستی شاخه بزرگی که از بالای کورسون به وجود آمده است را قطع کنید.این عمل حذف در سومین سال هرس کردن صورت می گیرد.

هرس درخت گلابی چه پایه بلند و چه پایه کوتاه خیلی تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.هرس فرمی که برای درخت سیب صورت می گیرد برای درخت گلابی نیز به همین شکل می باشد و تفاوت چندانی ندارند.

جمع بندی هرس کردن درخت گلابی

هرس کردن یک اصول درست و بسیار پرکاربرد در درخت گلابی و دیگر درختان می باشد.با استفاده از هرس کردن می توانید در میزان باردهی و عملکرد درخت تاثیر بگذارید و بازدهی درخت را افزایش بدهید.

در این مطلب به نقل از نهالستان پالیز نهال به هرس کردن درخت گلابی پرداختیم.امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا