اقتصادی

پرداخت ۲۳۵ میلیون یورو اضافه به ۱۲ شرکت دارویی/ کیت‌ها فاسد شد!

کاهش صادرات در سال گذشته نشان دهنده قیمت گزاف برای شرکت های داروسازی با دارایی خالص 4200 دلار است.

به گزارش اخبار ایران من ، تحولات چند ماه گذشته در ارتباط با واردات داروهای وارداتی ، جنجال زیادی بین گمرک ایران و سازمان غذا و دارو ایجاد کرده است. در نتیجه ، در مورد عرضه دارو به بنادر و بنادر محلی اختلاف نظر وجود داشت و این موضوع زمانی به اوج خود رسید که دفتر دادستانی کل ، سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت باید از استفاده از آن مطلع باشند. اما داروهای آنها توسط وزارت بهداشت به رسمیت شناخته نشده است.

در همین حال گمرک اعلام کرد که گاهی اوقات این داروها در حال انقضا هستند یا ممکن است تقلبی باشند. با این حال ، سازمان غذا و دارو (FDA) معتقد است که دارو باید قبل از رسیدن به تأیید این سازمان برسد ، حتی اگر اسناد پیوندی برای واردات این مواد در برخی موارد نشان می دهد.

با این حال ، گزارش منتشر شده توسط دیوان عالی حسابداران در مورد موضوع دسترسی به دارو به عنوان گزارش کسر بودجه در برخی موارد ، اختلال در دسترس بودن وجوه و مجوز داروها و رشوه های آنها را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش ، در سال 1399 ، حدود 2.3 میلیارد دلار قاچاق مواد مخدر تحت حمایت دولت ، 1.62 میلیارد دلار یا حدود 70 درصد ، توسط بانک مرکزی پرداخت و پرداخت شده است.

حقوق بیشتر برای 12 شرکت

از سوی دیگر ، به دلیل عدم رقابت در واردات گواهینامه ها و تشخیص اهمیت داروهای وارداتی ، با وجود کاستی های ارزی ، دادگاه حسابداری تصمیم گرفته است که دولت در تلاش است نرخ ارز صادرات را تعیین کند.

بر اساس این گزارش ، تجزیه و تحلیل 31 قلم نوشیدنی نشان می دهد که 235 میلیون ، 216 هزار و 686 یورو بیش از هزینه واقعی داروها به 12 شرکت واردکننده اهدا شده است.

1000 میلیارد پرداخت بدون شناسه

علاوه بر این ، ارزش بازار صادرات در سال گذشته 5.1000 میلیارد دلار بوده است که بر خلاف آنچه قانون برای فعالیت های توسعه ای سازمان غذا و دارو پیش بینی کرده است ، بیش از 1000 میلیارد دلار است.

فساد تسلیحات وارداتی

بخشی از این گزارش نشان می دهد که سال گذشته ، شرکت تامین خون ایران به یکی از شرکت های شریک خود برای خرید 750،000 واحد کیسه خون فیلتر شده به مبلغ یک میلیون و 537 هزار و 100 یورو به اضافه هزینه واقعی محموله پرداخت کرد.

هنگامی که سازمان انتقال خون تجهیزات آزمایش خون را برای شرکت های دولتی خریداری کرد ، اما به دلیل عدم صلاحیت داخلی و عدم تشخیص مهلت این دستگاه ها ، تاریخ انقضا بسیار کمتر بود. و گاهی اوقات آنها کمتر از یک ماه فرصت دارند. در نتیجه ، طبق تحقیقات ، سابقه برخی از تجهیزات نظارت ناپدید شده است.

دیوان محاسبات به کاستی های موجود در نهادهای مربوط از جمله سازمان غذا ، دارو و گمرک ایران در این زمینه اشاره کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا