اقتصادی

چند دستگاه به درگاه ملی خدمات هوشمند متصل شدند؟

به گفته سخنگوی دولت، بیش از 8 میلیون نفر از خدمات پنجره واحد بهره مند شده اند و 17 درصد باقیمانده دستگاه ها متصل یا دارای مشکلات فنی قابل حل هستند.

به گزارش اخبار ایران من، گفته می شود که اثر فکری بدون مراجعه حضوری و بدون ارسال هیچ مدرکی به صورت آنلاین قابل دریافت است که کار سختی است و نیاز به هماهنگی اسناد همه دستگاه های دولتی برای به اشتراک گذاشتن آنها با هم دارد. برای به اشتراک گذاشتن

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، خدمات دولتی یکپارچه، سریع و راحت را به تمامی شهروندانی که هم اکنون در مسیر برنامه ریزی و کار هستند، ارائه می دهد. دستورالعمل اتصال سازمان های بزرگ به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل الزامات، اصول عملیاتی و ضوابط سازمانی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شد. اجرایی. شورای فناوری اطلاعات برای تصویب نهایی طبق ضوابط. همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباط و ایجاد این پنجره را با دستگاه های دولتی ضروری دانست و گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف زیر مجموعه این دستگاه ها باید نسبت به ایجاد پنجره اختصاصی خود اقدام کنند.

از این رو برای یافتن دولت هوشمند واحد، در برنامه بودجه سال 1401 که از سوی وزارت ارتباطات ارائه شد، اقداماتی برای تحقق این موضوع انجام شد که با حمایت مجلس به قانون تبدیل شد. بر اساس «بندها و هفت بند قانون بودجه»، تمامی سازمان‌ها و نهادهای عمومی بزرگ موظفند پنجره هوشمند خود را در پایان شهریورماه امسال راه‌اندازی کنند و 30 درصد از خدماتی را که به‌طور مرتب برای مردم استفاده می‌شود، ارائه کنند. آفلاین و آنلاین.

در همین راستا وزیر مشاوره فنی و رسانه ای از دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و دستگاه های زیرمجموعه خواست تا هرچه سریعتر پنجره سرویس های اطلاعاتی خود را در دولت راه اندازی کنند.

بر اساس این گزارش، علی بهادری جهرمی – سخنگوی دولت – چندی پیش گفت: 83 درصد از دستگاه ها به سیستم پنجره واحد متصل هستند و بیش از 8 میلیون نفر از خدمات پنجره واحد بهره مند شده اند. 17 درصد باقیمانده دستگاه ها در حال اتصال هستند یا مشکلات فنی دارند که باید برطرف شوند.

در روزهای گذشته سازمان فناوری اطلاعات در گزارشی که منتشر کرد، فعالیت های وزارت تعاون، اشتغال و رفاه اجتماعی را در پنجره ملی اطلاعات عمومی راه اندازی کرد. وضع قوانین کار، حل مشکلات کارگری، نگاه به صندوق های کمکی و تهیه طرح تعاون ملی از وظایف اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. در حال حاضر ادارات پنج گانه بدنه اصلی وزارت تعاون خدمات الکترونیکی خود را از طریق پنجره ملی سرویس های اطلاعاتی عمومی به آدرس https://my.gov.ir/ ارائه می کنند.

گفتنی است پیش از این رئیس دفتر نظارت و کنترل بر اجرای دولت الکترونیک اعلام کرده بود که تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی سرویس های اطلاعاتی دولت از مرز 100 دستگاه فراتر رفته است. برنامه ملی و سازمان بودجه و مرکز ملی آمار ایران.

به گفته وی، مرحله اول اتصال دستگاه ها به پنجره جهانی خدمات هوشمند دولت در حال تکمیل است و در گام بعدی به دنبال افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این پرتال هستند.

مهم ترین مشکلات ناسازگاری برخی دستگاه های پیشرفته در ارتباط با پنجره ملی سرویس های اطلاعاتی دولت به دلیل نبود پنجره سرویس، نبود سیستم متمرکز و امکان تایید الکترونیکی، عدم ارائه سایر خدمات است. با این دستگاه ها، و از دست دادن داده ها در مناطق ذخیره سازی دیگر چیزهای جهان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا