اقتصادی

بازرسی از اصناف هوشمند می‌شود

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: ایجاد برنامه های اطلاعاتی و ثبت تخلفات در اتحادیه کارگران در اتحادیه کارگری ایران یکی از مواردی است که اتاق اصناف ایران می خواهد در ارتباط با زندان دولتی از آن استفاده کند. آژانس یک سرویس بدون توقف است.

به گزارش اخبار ایران من، رئیس اتاق اصناف ایران از دیدار اتاق اصناف با امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و وزیر بازرگانی خبر داد: وزارت دادگستری از طریق شورای دولتی تعزیه با سازمان های مدیریت بازار در مورد نظارت و کنترل و جلوگیری از نقض سندیکاهای کارگری ارتباط برقرار می کند.

وی همچنین گفت: تدوین برنامه‌های نظارت حرفه‌ای و ثبت تخلفات کیفری در بین کارگران یکی از کارهایی است که اتاق اصناف ایران با همکاری دولت سازمان تعزیرات و وزارت دارایی می‌خواهد انجام دهد. این پروژه بر فعالیت مسافران نظارت می کند و بازخورد فوری در مورد پیشرفت آنها ارائه می دهد. متأسفانه در سال‌های اخیر علی‌رغم صریح ماده ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی، دولت از تأمین یک سوم درآمد شرکت‌ها خودداری کرده و به تعهدات شرکتی پایبند نیست. مدیران اتاق، که مدیران بسیار ویژه هستند. لوازم و عملکردها، نمی توانند باشند. ما بارها از وزارت صلح درخواست پیگیری این موضوع را داشته ایم و در جلسه دیروز نیز چالش های ناشی از انشعاب بودجه در اتاق اصناف ایران در وزارت دادگستری را بیان کردیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در این همایش مطرح شد، عدم دسترسی نیروی انتظامی به اقدامات مجرمانه بود. این بدان معناست که اگرچه رگولاتورها با وجود مشکلات مالی جدی برای کشف تخلفات با دولت همکاری می کنند، اما از عواقب شکایت و میزان جریمه های اعمال شده مطلع نیستند. به عبارت دیگر، تشکل ها حتی از میزان یک سوم سهم خود اطلاعی ندارند (طبق تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی). در عین حال، مشارکت و اعتماد بین دولت و بخش خصوصی باید متقابل باشد. ما از دولت انتظار داریم که با دستگاه ها همکاری کند تا نظم را با دستگاه های حاکمیتی برقرار کند که طبق تکلیف قانونی این کار را انجام می دهیم.

ممبینی گفت: آموزش و تقویت کمیته های رسیدگی به تخلفات کارگری و سایر ایده های ارائه شده در همایش. در واقع نمایندگان سازمان ها در دستگاه ها باید به قواعد قوه قضائیه مسلط باشند و از طرفی نمایندگان محاکم نیز نسبت به امور شرکت ها آگاهی بیشتری داشته باشند تا پرونده ها با بالاتر و دقیق تر رسیدگی شود. .

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: بر اساس ماده 12 قانون نظام صنفی، اگرچه برای صدور پروانه کسب نیازی به استعلام از شهرداری ها نیست، اما شهرداری ها همچنان در حال تدوین موانع در این زمینه هستند.

ممبینی همچنین به سایر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر دادگستری اشاره کرد و افزود: با توجه به موافقت وزیر دادگستری در تشکیل اینگونه جلسات، وی تصمیم گرفت کمیته ارتباط اتاق اصناف با وزارت دادگستری تشکیل و جلسات مستمر برگزار شود. برای برآوردن نیازها و انتظارات نهادی. دولت باید تحت نظارت و نظارت اتحادیه های کارگری عمل کند. وزیر دادگستری همچنین از اتاق اصناف ایران خواست تا نماینده ای در کمیته اقدام مشترک دولت داشته باشد. هماهنگی ائتلافی برای آموزش اعضای سازمان های متخلف شرکتی از دیگر موضوعات این کنفرانس بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا