اقتصادی

کرونا کوچ عشایر را به تعویق انداخت/هزینه ۱۰۶ میلیاردتومانی کوچ مکانیزه بر دوش عشایر

اخبار ایران من / مرکزی رئیس سازمان ملی تعلیق می گوید که گسترش تاج باعث کند شدن کوچ عشایر در سراسر کشور شده است.

کرمعلی قندالی در سفر خود به حوالی منطقه یعقوب حصاری زرندیه که قبایل کلالهکو و شاهسون احمدلو از مناطق قم ، تهران و قزوین افزود ، افزود: این دیوار به منظور گسترش تاج در بین بقیه ملت بود ، اما خوشبختانه تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونا ویروس از تعداد انگشتان دست کمتر است.

وی با اشاره به هزینه اقتصادی که کرونا با آن روبرو شده است ، گفت: برای مقابله با ضرر ، مهاجران جابجا می شوند و مجبور می شوند در مواقع اضطراری از زمستان به تابستان نقل مکان کنند.

قندالی همچنین 106 میلیارد ناظر را برای اخراج اجباری بر اساس هجوم مهاجران ذکر کرد و افزود: “این پول در مركز بین المللی تحكیم كرونا اعلام شده است و ما در تلاش هستیم تا مقداری از خطر عشایری كه توسط دولت تحریم شده اند را اختصاص دهیم.”

وی همچنین با ابراز نگرانی از توزیع دام و فرآورده های لبنی اظهار داشت: در نتیجه محیط زیست بورس کالا رو به وخامت گذاشته است اما به دلیل آب و هوا ، سبزیجات و چرای خوب ، تخریب محیط زیست جبران خواهد شد. .

نماینده سفارت افزود: فقط در تابستان اقدامات لازم در رابطه با وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی برای جلوگیری از ویروس تاج صورت می گیرد.

وی در رابطه با مشکل کمبود آب برای عابران پیاده ، اظهار داشت: با تصویب رئیس ستاد اجرایی در سال 2009 ، 253 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تکمیل 413 پروژه آب در سطح کشور تأمین شد ، در حالی که زرندیه 14 پروژه دارد. 250 خانواده. عشایری بوده اند که تاکنون 90 درصد از آنها را تشکیل داده اند.

قندالی اضافه کرد: “اجرای این پروژه در سراسر کشور ، که در آن 90 موفق ترین است ، 17،000 نفر را پیدا می کند و به آب آشامیدنی ایمن دسترسی خواهد داشت که لیست آنها از 50٪ به 63٪ افزایش یافته است.” .

وی ادامه داد: امسال 180 میلیارد وثیقه برای حمایت از پروژه های آب پایدار پیش بینی شده است که در چرخه های امسال تشریح و اجرا می شود و اجرای آنها 10 هزار خانواده دیگر را به ثروتمندان اضافه کرده است. نوشیدنی می شود. در این دو سال ، بیش از 27000 خانوار به آب آشامیدنی سالم دسترسی خواهند داشت.

رئیس هیئت انتخابیه کشور در توزیع پودر مورد نیاز عشایر برای پخت نان گفت: “در اوایل سال 93 متوسط ​​ماهیانه سرانه وعده غذایی 7 کیلوگرم بود که متاسفانه امسال به 12 کیلوگرم افزایش یافته است.”

پرداختن به کمبود آب آشامیدنی عشایر محلی با توزیع 700 میلیون تومان و بهبود شاخص های بهداشتی حیوانات از مهمترین موارد برجسته این سفر بود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا