اقتصادی

۹۵ درصد تولید پوشاک در اختیار صنوف

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص 95 درصد بنگاه ها و 5 درصد صنعت پوشاک گفت: کسانی که سهم کمی در صنعت پوشاک دارند، تامین می شوند.

به گزارش اخبار ایران من، به نقل از اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی در مراسم بررسی مجدد نمایشگاه های بین المللی و ویژه پوشاک، مد، پوشاک، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس) گفت: تشکل های تولیدی و صنایع وابسته. “95 درصد صنعت پوشاک در شرکت و 5 درصد سهم در صنعت” در جلساتی که با نهادهای نظارتی مالی کشور و کارگروه رسیدگی به معضلات اقتصادی کرونا داشتیم، همواره بر تباهی اقتصادی تاکید کردیم. پوشاک و ظهور کرونا کرد‌ایم. شیوع کرونا تاثیر عمیقی بر رژیم غذایی جهانی گذاشته است و کشور ما دقیقاً این کار را انجام می دهد. علاوه بر این، ما برای کشورمان مشکلات واقعی از جمله تحریم و کمبود منابع داریم.

وی گفت: صنعت پوشاک با هزینه بسیار کم برای دولت، بنگاه های کوچک و رده بالا در حال فعالیت است، البته گاهی تجهیزات به شرکت های تولیدی که سهم کمی در صنعت پوشاک دارند عرضه می شود. این یکی از انتقاداتی است که به دولت و مجلس وارد کرده ایم.

رئیس اتاق اصناف ایران درباره اجلاس های توسعه ای پیش رو نیز بیان کرد: ایران یکی از کشورهایی است که توجه چندانی به تجارت نداشته است. اتحاد لباس با این مبارزان آزادی، برای شناسایی بیماری و ارائه بازخورد. همانطور که همه ما می دانیم، برخی از کشورها تمایل دارند از محصولات ارزان تر استفاده کنند و محصولات بهتری تولید کنند، که نیاز به منابع ما برای تحقیقات بیشتر در مورد این موضوع دارد.

فعالیت 57404 تشکل جمعی در زمینه پوشاک

محمدباقر مجتبایی دبیرکل اتاق اصناف ایران نیز اظهار داشت: بر اساس آمار 230 هزار و 315 واحد تولیدی و توزیعی مجاز به کار پوشاک داریم که از این تعداد 57 هزار و 404 واحد تولیدی و 172 هزار و 911 واحد توزیعی است. همچنین ذکر این نکته ضروری است که تنها شرکت هایی که حدود 95 درصد از محصولات را تشکیل می دهند، پوشاک هستند. بدیهی است که 100 درصد توزیع پوشاک در رده است.

وی افزود: به برکت این گروه بزرگ و منحصربفرد، علاقه مندان به پوشاک به یکی از آسیب‌دیده‌ترین گروه‌های کرونا تبدیل شده‌اند و جزو ۱۴ گروه مبتلا به کرونا هستند. اما هیچ کمک دولتی دریافت نکردند. برای کسب بهترین نتیجه از نمایشگاه و همایش تهران مادکس، فرم های نظرسنجی و مشارکتی را تکمیل و با بررسی آنها، گزارشی از نیازهای واقعی صنعت نساجی تهیه و به کمیسیون اقتصادی مجلس و نساجی ارائه می کنیم. -وزارت همسو

فروش 149 میلیون دلاری پوشاک در سال گذشته

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه پوشاک تهران، مجری مشترک نمایشگاه مادکس، گفت: کارخانه ها مجوز دارند. با وجود این تبعیض و بی عدالتی به بانک ها 5 درصد داده شده است. بنابراین امیدواریم مجلس جلوی این تبعیض را بگیرد. با این حال، توزیع مجدد زمین بزرگترین نیاز ما نیست و بزرگترین نیاز ما تامین منابع است.

وی افزود: در نمایشگاه تهران مدکس حدود 100 تولیدکننده شرکت کردند که حجم تولیدات دنیا را به نمایش گذاشت. همین مزیت باعث شد سال گذشته 149 میلیون دلار پوشاک لوکس بدون حمایت دولت صادر کنیم که ریالی بود. یعنی از کشورهای همسایه به ایران آمده و از شرکت ها خرید کرده است. صادرات مطابق قانون نبود. اما با وجود عرضه پارچه‌ها و مواد گران‌قیمت تولیدکنندگان ایرانی، باز هم قیمت آن برای کشورهای همسایه مناسب بود.

به گفته سفیر، دو کشور همسایه از فعالان حقوق پوشاک ایران خواسته اند که اعتراضات ویژه ای در این کشورها برگزار کنند که امیدواریم مجلس و دولت از آن حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، در این همایش، کارگران صنعت پوشاک در خصوص موضوعاتی چون «تامین تجهیزات باکیفیت و تسریع در حذف اقلام مرتبط با پوشاک»، «ضرورت اتصال تولیدکنندگان و تولیدکنندگان»، «تامین شرایط بین المللی» بحث و تبادل نظر کردند. برپایی نمایشگاه‌ها، «آموزش نیروی انسانی» و… تاکید شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا