اقتصادیایران کسب و کار

تشخیص ورود پول هوشمند در ارز دیجیتال

یکی از رایج ترین اصطلاحاتی که در بازارهای مالی و سرمایه گذاری در دارایی های مختلف از جمله ارزهای دیجیتال استفاده می شود، پول هوشمند است. در این مقاله تاریخچه مختصری از این مفهوم را بیان می کنیم و نحوه تشخیص و استفاده از آن را به شما آموزش می دهیم. همچنین اطلاعاتی در مورد ارزهای ناشناخته یا جعلی ارائه می کنیم تا بتوانید به راحتی از این شاخص در سرمایه گذاری خود استفاده کنید و احتمال اشتباه را تا حد زیادی کاهش دهید.

تاریخچه مختصری از پول هوشمند

قبل از تعریف اصطلاح پول هوشمند، بهتر است به طور خلاصه در مورد تاریخچه آن در مجله امروزه صحبت کنیم. این اصطلاح برای اولین بار در مورد قماربازانی که تجربه و دانش عمیقی در زمینه خاصی از شرط بندی کسب کرده بودند به کار رفت. مهارت این افراد به حدی بود که به راحتی می توانستند برنده و بازنده را از روی اطلاعاتی که دریافت می کردند پیش بینی کنند. در حالی که مردم عادی نمی توانند چنین کاری را انجام دهند. بنابراین می توان گفت که اصطلاح پول هوشمند مورد استفاده سرمایه گذاران در بازارهای مالی را قمار می نامند.

پول هوشمند چیست؟ تعریف آن در بازارهای مالی

نقش پول هوشمند در تشخیص ورود پول هوشمند چیست؟ در بازارهای مالی به این پول سرمایه ای گفته می شود که توسط افراد با دانش و تجربه خوب در یک تجارت خاص سرمایه گذاری می شود. این سرمایه گذاران می توانند اشخاص حقیقی یا حقوقی (موسسات سرمایه گذاری، بانک مرکزی یا موسسات مالی) باشند. این افراد با جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل دقیق آن، روند بازار را پیش بینی می کنند و با مدیریت دارایی های خود بیشترین سود را از بازارهای مختلف می برند. به همین دلیل است که بسیاری از معامله گران بازارهای مالی بر این باورند که برای شناسایی بازار صعودی و نزولی باید رفتار این افراد را شناخت که تصمیمات آنها جهت گیری بازار را تعیین می کند.

پول هوشمند می تواند در هر زمان معامله وارد بازار شود. زیرا این پول بر اساس یک استراتژی از پیش تعیین شده دارایی را خرید و فروش می کند.

پول نامنظم و نامنظم و توضیح آن در بازارهای مالی

نقطه مقابل پول هوشمند را می توان پول خنگ نامید. به این سرمایه که سرمایه گذاران بدون تجربه و دانش وارد بازار می شوند، پول گنگ یا نادان می گویند. این افراد به دلیل عدم آگاهی، قادر به شناسایی روندها و تعیین مبدا و مقصد نیستند، بنابراین اغلب در هنگام خرید و فروش دارایی، قسمت زیادی از سرمایه خود را از دست می دهند. توجه داشته باشید که این دسته ممکن است شامل سرمایه گذارانی با دارایی های بزرگ نیز باشد.

پول هوشمند چه زمانی وارد بازار می شود یا از آن خارج می شود؟

به طور کلی می توان گفت که پول هوشمند زمانی وارد یا خارج می شود که هیچکس انتظار چنین رفتاری را نداشته باشد. زمان ورود و خروج در زیر ذکر شده است.

ورود پول هوشمند

زمانی است که توقعات در بین فعالان بازار پایین است و همه کالاهای خود را می فروشند و خریدار قابل توجهی وجود ندارد. در این مرحله، پول هوشمند به آرامی و بدون جلب توجه شروع به جمع آوری خواص مورد نظر می کند.

پایین ترین قیمت ها مطلوب ترین نقطه برای ورود به پول هوشمند است. شناسایی این تپه ها بسیار دشوار است و این تفاوت بین این سکه و سکه منتشر نشده را مشخص می کند.

پول هوشمند را از بازار خارج کنید

این زمانی است که بازارها در بهترین حالت خود در بهترین صندوق سرمایه گذاری قرار دارند و بسیاری از فعالان رشد دارایی و اوج های جدید را پیش بینی می کنند. با شناسایی نقاط خروج مناسب، پول هوشمند سرمایه خود را از یک دارایی خارج می کند و آن را در دارایی دیگری با قرار گرفتن در معرض مناسب قرار می دهد.

دکمه بازگشت به بالا