اقتصادیایران کسب و کار

قبل از خرید ساعت زنانه به این نکات دقت کنید

نکات مهم در هنگام خرید ساعت زنانه که باید بدانید

بسیاری از بانوان علاقه بسیاری به داشتن اکسسوری‌های جذابی مانند ساعت مچی دارند. ما سعی کردیم مقاله‌ای تهیه کنیم تا نکات مهم در هنگام خرید ساعت زنانه را در اختیار شما سروران گرامی قرار دهیم.

بهترین برند ساعت مچی زنانه با قیمت مناسب | بهترین مارک ساعت مچی زنانه نی نی سایت

تاریخچه مختصر ساعت زنانه

اولین ساعت زنانه در سال 1810 و به وسیله برند بریژیت ساخته شد برندی که تا امروز جایگاه خود را میان دوستداران ساعت حفظ کرده است و ساعت‌های آن با قیمت بسیار بالایی به فروش می‌رسد. اولین ساعت برای بانوان یک ساعت جیبی بود که به یک دستبند متصل شده بود تا خانم‌ها بتوانند آن را روی مچ خود ببندند. این ساعت به صورت سفارشی برای ملکه نپال کارولاین مورات ساخته شده بود.

جالب است بدانید بریژیت آن زمان فقط ساعت‌های سفارشی تولید می‌کرد. ساعتی که برای ملکه نپال ساخته شد الهام بخش بسیاری از ساعت سازان دیگر بود و به تدریج برندهای دیگر نیز شروع به تولید ساعت‌های مچی زنانه کردند اما به دلیل قیمت بالایی که داشتند عامه مردم توان خرید این ساعت‌ها را نداشتند به همین دلیل فقط زنان اشراف زاده و سطح بالای جامعه اقدام به خرید این ساعت‌ها می‌کردند.

خرید این ساعت‌ها توسط افراد سطح بالای جامعه باعث شد تا تبدیل به مد شوند و توجه همگان را به خود جلب کنند. برند پتک فیلیپ، در طول سال‌ها با ساخت تعداد زیادی از ساعت‌های زنانه به شهرت رسید اما عمده شهرتش را مدیون ساخت یک ساعت برای کنتس کسکوویچ از مجارستان در سال 1868 است. ملکه ویکتوریا نیز صاحب دو ساعت مچی از این برند بود و او توانست این برند و مد را در بین اطرافیان خود پخش کند.

نکات مهم در هنگام خرید ساعت مچی زنانه

ما در ادامه نکات مهمی که برای خرید یک ساعت زنانه لازم است را برای شما بیان می‌کنیم :

1. بودجه خود را تعیین کنید

قبل از هر خریدی اولین مساله مهم این است که بودجه خود را تعیین کنید. معمولا ساعت‌های لوکس قیمت زیادی دارند و ساعت‌های معمولی قیمتی مناسب‌تر. زمانی که بودجه خود را تعیین می‌کنید می‌توانید محدوده جست و جوی خود را کوچک‌تر کنید و انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

2. بدون تحقیق اقدام به خرید نکنید

با توجه به گسترش استفاده از اینترنت شما می‌توانید به راحتی درباره ساعت‌ها، برند سازنده آن‌ها، قیمت و سایر سوالات خود به تحقیق بپردازید. ما به شما توصیه می‌کنیم ابدا بدون تحقیق کافی اقدام به خرید نکنید.

3. ساعت مکانیکی یا ساعت کوارتز؟

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید ساعت باید به آن توجه کنید این است که قصد دارید اقدام به خرید ساعت کوارتز کنید یا مکانیکی؟ ساعت‌های مکانیکی جدیدتر هستند، در ساعت‌های کوارتز انرژی ساعت به وسیله یک باتری تامین می‌شود که توسط یک کریستال کوارتز کوچک تعبیه شده در مدار سیگنال‌های الکتریکی را ارسال می‌کند. همچنین ساعت‌های کوارتز قیمت کمتری نسبت به ساعت‌های مکانیکی دارند. ساعت‌های مکانیکی پیچیده‌تر هستند، قیمت ساعت زنانه مکانیکی بالاتر است  و مناسب افرادی هستند که تمایل دارند ساعت‌های گران قیمت و خاص داشته باشند.

4. دستبندها اهمیت بسیار زیادی دارند

ساعت‌های زنانه با دستبندهای متنوعی به بازار عرضه می‌شوند دلیل این امر این است که بانوان به ظاهر ساعت اهمیت بسیار زیادی می‌دهند و دستبندها بر روی ظاهر ساعت تاثیر به سزایی دارند. این دستبندها از فلزات، چرم، سیلیکون، لاستیک، نایلون و پارچه ساخته می‌شوند که هر کدام در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شوند. ساعت‌های رسمی معمولا از فولاد ضد زنگ یا فلزانی مانند طلا و نقره و پلاتین ساخته می‌شوند، ساعت‌های هوشمند دستبند سیلیکونی دارند و ساعت‌های کلاسیک از دستبند چرمی بهره می‌برند.

5. تناسب ساعت مچی و سایز مچ دست

ساعت‌ها در اندازه‌های مختلف ساخته می‎شوند از 20 میلی ‌متر تا 44 میلی متر بنابراین اهمیت دارد ساعتی که خریداری می‌کنید متناسب با مچ دست شما باشد، در خرید آنلاین می‌توانید مچ دستتان را اندازه بگیرید و ساعتی متناسب با مچ دستتان انتخاب کنید و اگر حضوری اقدام به خرید می‌کنید ساعت‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید کدام مدل روی مچ دست شما به خوبی می‌نشیند.

6. توجه به جزئیات

جزئیات در خرید یک ساعت مچی زنانه بسیار تاثیرگذار است. تقویم دائمی، توربیلون، حالت‌های ماه و … از عملکردهایی هستند که وجودشان در یک ساعت نشان از طراحی دقیق و ظرافت در ساخت یک ساعت است. البته وجود این عملکردها در بالاتر رفتن قیمت اثر گذار است.

7. حفظ ارزش

یکی از نکاتی که در هنگام خرید ساعت باید به آن توجه کنید این است که آیا ساعتی که قصد خرید آن را دارید با گذر زمان ارزش خود را حفظ می‌کند؟ بسیاری از ساعت‌ها بعد از چند سال ارزش خود را از دست می‌دهند بنابراین خرید ساعتی که بتواند با گذر سال‌ها همچنان ارزش خود را حفظ کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

8. جنس بدنه

جنس بدنه ساعت مچی زنانه نیز از اهمیت برخوردار است، بدنه ساعت‌ها اغلب از فلزات مختلف مانند فولاد ضد زنگ، استیل، تیتانیوم، نقره، طلا و پلاتین هستند. در ساعت مچی زنانه ورزشی نیز برای بهبود عملکرد و راحتی، جنس بدنه اغلب از پلاستیک است.

9. تناسب مدل ساعت با رنگ پوست و استایل

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید ساعت مچی زنانه تناسب آن با رنگ پوست و استایل است مثلا شما در هنگام خرید ساعت مچی‌ می‌توانید رنگ بند ساعتتان را با رنگ کتانی، تیشرت، کمربند و … ست کنید یا بندی را انتخاب کنید که رنگ آن متناسب با رنگ پوست شما باشد. اگر پوست شما تیره است بهتر است از ساعت مچی‌ای استفاده کنید که رنگ بند آن خنثی است، اگر رنگ پوستتان گرم است ساعت مچی طلایی با همراهی اکسسوری‌های فسفری رنگ و فیروزه‌ای جلوه خاصی به استایل شما می‌بخشد، برای رنگ پوست سفید ساعت مچی نقره‌ای همراه با اکسسوری صورتی رنگ توصیه می‌شود.

10. اصل بودن ساعت مچی زنانه

به عنوان نکته پایانی این مقاله قبل از خرید ساعت زنانه باید از اصل بودن ساعت اطمینان حاصل کنید، برای تشخیص این موضوع باید بدانید در تولید ساعت مچی اصل از متریال گران‌بها استفاده می‌شود که همین مساله باعث می‌شود تا وزن ساعت بالا برود بنابراین اگر ساعتی سبک بود به اصل بودنش شک کنید. راه دیگر تشخیص اصل بودن ساعت این است که بدانید عقربه‌های یک ساعت اصل منظم و بدون هیچ لرزش اضافی کار می‌کنند در واقع هر نوع نامنظمی در حرکات عقربه‌های ساعت نشان می‌دهد که با یک ساعت تقلبی رو به رو هستید.

11.جنس و رنگ؛ دو فاکتور مهم برای ساعت مچی زنانه

شاید به جرأت بتوان گفت که اصول ست کردن ساعت مچی مردانه در مقابل ست کردن بانوان بسیار ساده و پیش پا افتاده است. مجموعه خانه ساعت به صورت مفصل در مورد اصول ست کردن ساعت مچی برای بانوان صحبت خواهد کرد؛ اما اکنون در مورد خرید ساعت مچی زنانه باید گفت که حتماً نیم نگاهی به آنچه که قرار است ساعت را با آن ست کنید داشته باشید.

بانوان بر خلاف آقایان موارد مختلفی از اکسسوری دارند که می توانند ساعت خود را با آن ست کنند. به همین علت به نظر می رسد که در هنگام خرید ساعت مچی زنانه، باید مشخص شود که این ساعت را با کدام یک از اکسسوری های موجود می توان ست کرد. برای مثال اگر تصمیم دارید از ساعت مچی خود در کنار یک سرویس طلای زرد رنگ استفاده کنید، بهتر استساعت مچیبا تم طلایی یا رزگلد انتخاب کنید. این رنگ طلایی می تواند شامل بند، قاب و یا کل ساعت مچی باشد.

جنس بند ساعت نیز در هنگام ست کردن با لباس زنانه بسیار مهم است. وقتی قرار است لباس اسپرت بر تن کنید، می توانید از ساعت هایی با بند رزینی که شکل و شمایل اسپرت دارند نیز استفاده کنید. البته هر نوع ساعت اسپرتی نیز به تیپ و استایل لباس زنانه اسپرت سازگاری ندارد. در این زمینه در مطلبی مجزا صحبت خواهیم کرد.

12.ویژگی های ساعت را در نظر بگیرید

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید ساعت مچی به ویژه از نوع زنانه آن مورد توجه قرار گیرد، توجه به ویژگی های ساعت است. ویژگی های مختلفی که ساعت ها دارند، بر قیمت آن ها تأثیرگذار بوده و می توانند باعث افزایش قیمت آن ها شوند. شما در هنگام خرید باید به ضدآب بودن یا نبودن آن توجه داشته باشید. علاوه بر این برخی از ساعت های دارای کرونوگراف هستند که اگر برایتان مهم است، باید به وجود آن بر روی ساعت دقت کنید. موارد مختلف دیگری مثل داشتن نمایشگر تاریخ، ساعت جهانی و… نیز بسیار مهم و بر روی قیمت اثرگذار هستند.

13.ساعت مچی کلاسیک را فراموش نکنید

در دنیای امروز دختران بیشتر دوست دارند از ساعت هایی با بندهای رنگی استفاده کنند. هر چند این نوع ساعت ها جذابیت ویژه خود را دارد، اما ست کردن آن با لباس های مختلف کمی سخت به نظر می رسد. در هنگامخرید ساعت مچی زنانه، اگر هنوز ساعت مچی کلاسیک با بند قهوه ای یا مشکی ندارید، حتماً آن را در اولویت قرار دهید. ساعت مچی زنانه کلاسیک قابلیت ست شدن با طیف گسترده ای از لباس بانوان را دارد.

دکمه بازگشت به بالا