ایران کسب و کار

راهنمای کامل نگهداری از عروس هلندی

طوطی هلندی از خانواده طوطی است و در مقایسه با اندازه استرالیا کوچکترین عضو این خانواده است. این پرندگان در سراسر جهان به عنوان حیوانات خانگی محبوب هستند و پرورش آنها بسیار آسان است. این پرندگان بعد از پرندگان عشق محبوب ترین پرندگان تزئینی به حساب می آیند. برای خواندن ادامه مطلب با کارمادیو همراه باشید.

بسیاری از افراد به انواع طوطی علاقه مند هستند. آموزش این پرنده به دلیل هوش و کنجکاوی بسیار آسان است. یکی از محبوب ترین انواع طوطی ها عروس هلندی نام دارد. این نوع طوطی متعلق به استرالیا است و در بیابان ها و مناطق گرمسیری یافت می شود. سازگاری آسان آن با زیستگاهش باعث شده است که پرنده عروس هلندی به عنوان یک پرنده خانگی محبوب شود. این پرنده پر سر و صدا نیست و می تواند برای مدت طولانی تنها باشد.

این طوطی ها از خانواده کاکادوها دارای بال و پرهای رنگارنگ و زیبا هستند. رنگ پرها برای نر و ماده متفاوت است. گونه‌های جوان‌تر این پرندگان کوچک‌تر هستند و پرها و بال‌های کمتری نسبت به همتایان قدیمی‌شان دارند. رنگ پرهای این پرندگان معمولا خاکستری و صورتی است و طوطی های نابالغ در حدود 9 ماه به طور کامل رشد کرده و سپس به رشد خود ادامه می دهند.

یک کاکائو هلندی بالغ حدود 85 تا 113 گرم وزن و 30 سانتی متر قد دارد. گونه های بالغ عموماً نوک تیره تری دارند. گونه نر این پرندگان دارای پرهای زرد روشن بر روی سر خود هستند. طول عمر تقریبی یک عروس هلندی حدود 12 تا 14 سال است. با این حال، این پرنده می تواند تا 25 سال زندگی کند. گونه های وحشی این پرندگان دارای پرهای خاکستری بوده و رنگدانه های اصلی پرهای این پرندگان زرد، قرمز و سیاه است.

جهش عروس هلندی شامل:

جهش اولیه

اولین جهش شامل عدم وجود رنگدانه سیاه در بدن این پرندگان است که باعث ایجاد لکه های سفید و زرد روی پوست آنها می شود.

جهش دوم

اگر رنگدانه سیاه در بدن این نوع طوطی وجود نداشته باشد، ماده ها درخشنده تر از نرها خواهند بود.

جهش سوم

پرندگان با پرهای سفید و زرد پرهای خاکستری تیره دارند.

جهش چهارم

رنگدانه سیاه آنها قهوه ای می شود.

جهش پنجم

رنگدانه سیاه کاهش می یابد و چشم ها قرمز می شوند و منقار و پاها صورتی می شوند.

جهش های بیشتر در پرندگان عبارتند از:

تغییری مضاعف که در آن پرهای طوطی تبدیل به دارچین می شود.

در برخی موارد، جهش ایجاد شده در طوطی می تواند باعث سفید شدن پرهای سر آن شود.

وجود چندین جهش نیز باعث تغییر رنگ پرهای طوطی به رنگ هایی مانند نارنجی، قرمز، زرد و بنفش می شود.

غذای عروسی هلندی

برای تغذیه کاکاتیل هلندی خود، از غذای تجاری که مخصوص این پرندگان ساخته شده است استفاده کنید. همچنین می توانید به آنها هویج، کرفس، اسفناج، نخود، تخم مرغ آب پز و میوه هایی مانند پرتقال، سیب و موز بدهید تا میزان مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز این پرندگان را متعادل کنید. به یاد داشته باشید که غذاهای فوق باید خوب باشند.

به طوطی خود روزانه آب تازه بدهید و همچنین می توانید مقداری ویتامین و مواد معدنی به آب آشامیدنی آن اضافه کنید.

حمام

از آنجایی که این پرندگان عاشق حمام کردن هستند، فقط یک کاسه آب در قفس خود می گذارند تا حمام کنند.

راهنمای کامل نگهداری از عروس هلندی
راهنمای کامل نگهداری از عروس هلندی

تمیز کردن

آراستگی عروس هلندی شامل تمیز نگه داشتن پرها و کوتاه نگه داشتن ناخن هایشان است. قرار دادن شاخه ای از افرا و بلوط نیز به تیز نگه داشتن لب های آنها کمک می کند.

مراقبت های لازم از عروس هلندی باعث می شود این پرنده عمر طولانی تری داشته باشد و سالم بماند.

لانه ای مناسب برای نژاد کاکاتیل هلندی

قفس

عروس هلندی به قفس های بزرگ و بزرگ نیاز دارد پس قفسی با ابعاد حداقل 45*60 سانتی متر تهیه کنید تا این پرنده به راحتی پرهای خود را باز کند. در مقایسه با قفس‌های چوبی، قفس‌های فلزی محکم‌تر و بادوام‌تر هستند و از آنجایی که این پرندگان دوست دارند در سطوح مختلف بالا بروند، داشتن میله‌های افقی در قفس نیز راحت است. ریختن مقداری ماسه در ته قفس باعث کاهش پراکندگی بذر می شود.

بشقاب را تغذیه کنید

برای نگهداری این پرندگان از دو ظرف فلزی جداگانه برای آب و دانه استفاده کنید و از ظروف پلاستیکی برای غذا دادن به این پرندگان خودداری کنید زیرا عروس هلندی می تواند آن را بجود و بشکند.

محل نگهداری عروس هلندی

همانطور که در کارمادئو توضیح دادیم، قفس را در مکانی به دور از نوسانات شدید دما قرار دهید، قرار دادن قفس در مکانی مرتفع نیز به حفظ امنیت شما کمک می کند. اگرچه پوشاندن قفس در شب ضروری نیست، اما به پرنده کمک می کند تا راحت باشد.

پرنده را در یک فضای باز برای تهویه خوب اما با محافظت نگهداری کنید زیرا این کار باعث فرار پرندگان و جلوگیری از نگهداری پرندگان در مکان سرد می شود.

نگهداری روزانه، هفتگی و سالانه قفس

مراقبت اولیه از قفس شامل تمیز کردن روزانه ظروف آب و غذا و اضافه کردن آب است. قفس را هر هفته تمیز کنید. و در صورت وجود گرد و غبار زیاد بشویید هر سال بستر شن و ماسه را عوض کنید.

به صدای آنها گوش دهید

گوش دادن به صحبت های او می تواند برای رفتار عروس هلندی ها بسیار مفید باشد. وقتی خوشحال هستند صحبت می کنند، آواز می خوانند و سوت می زنند.

آنها همچنین در هنگام خوشحالی رفتارهای دیگری از خود نشان می دهند. مثل برداشتن تاج روی سر. آنها می توانند بال های خود را باز کنند و پرواز کنند.

گشاد شدن مردمک چشم

اگر شاگرد عروس هلندی بلافاصله چشمانش را باز کند، نشان دهنده عصبانیت اوست. اگر این علامت را دیدید، کاری را که انجام می دهید متوقف کنید. کار شما ممکن است پرنده را آزار دهد.

به سر و پرهای پرنده نگاه کنید. اگر واقعا عصبانی است، می تواند سرش را پایین بیاندازد. در این حالت پرهای خود را پر می کند. پرهای دم را باز می کند. در این مورد می تواند به سراغ شما بیاید. این نشانه عصبانیت پرنده است.

دور زدن

اگر آویزان شود، احتمالاً پرنده بال های خود را نیز باز می کند. در رفتار عروس هلندی این نشانه این است که او می خواهد از قلمرو خود محافظت کند شما می توانید نزدیک قفس باشید و پرنده را وارونه ببینید. در این صورت باید از قفس فاصله بگیرید و به جای آن نزدیک نشوید.

گاز گرفتن عروس هلندی

اگر عروس هلندی بخواهد شما را گاز بگیرد، به شما حمله خواهند کرد. شما باید آنها را تنها بگذارید.

سلام

به لحن پرخاشگرانه همراه با سایر رفتارهای پرخاشگرانه توجه کنید. به عنوان مثال، پرندگان به شما حمله می کنند و صداهای آزاردهنده ای ایجاد می کنند. اگر صدایی از یک همسر هلندی شنیدید، باید او را تنها بگذارید.

عروس هلندی فریاد می زند و فرار می کند

عروس های هلندی اگر احساس خطر کنند فرار می کنند. وقتی می دوی جیغ می زند. اگر در یک موقعیت ترسناک گرفتار شوند از خود محافظت می کنند و به شما نگاه می کنند. اولین انتخاب هنگام ترس این است که بدوید.

تاج با چشمان باز بلند شد

با رفتار مثل عروس هلندی نشان می دهد که پرنده شما حواسش است. اگر پرنده شما تاج خود را بالا آورد و چشمانش را باز کرد، به این معنی است که پرنده در حال تمرکز است. او ممکن است این رفتار را در پاسخ به صدا یا غذای شما نشان دهد.

در حال تکان دادن سرش می باشد

سرش را تکان داد و فریاد زد. این نشانه گرسنگی عروس هلندی است. اگر یک عروس هلندی بخواهد در سنین پایین غذا بخورد، این کار را می کند. سرشان را بالا و پایین می برند و همزمان صداهایی تولید می کنند.

علت کوبیدن نوک عروس هلندی به زمین

گاهی عروس هلندی به اطراف نگاه می کرد. مردان معمولا این کار را انجام می دهند. قفس را نوک می زنند و بیشتر. دلیل این اقدام هنوز مشخص نیست. اما نظریه هایی در این مورد وجود دارد.

یک نظریه این است که عروس هلندی این کار را برای نشان دادن قلمرو خود انجام می دهد. نظریه دیگر این است که عروس هلندی این کار را برای جلب توجه زنان انجام می دهد.

دکمه بازگشت به بالا