بین الملل

ارتش یمن «تهدیدی ناشناخته» برای ناو هواپیمابر آیزنهاور

ملوانان ناو هواپیمابر «یواس‌اس آیزنهاور» و کشتی‌های جنگی همراه آن که چهار ماه است در دریای سرخ با موشک‌های بالستیک و حملات پهپادی ارتش یمن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، اکنون با «تهدید ناشناخته‌ای» مواجه هستند که براساس آن کشتی‌های بدون سرنشینی با شلیک گلوله‌هایی آن‌ها را هدف قرار می‌گیرند.

به گزارش اخبار ایران من، ارتش یمن چند روز پس از آغاز جنایت‌های بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، کشتی‌های تجاری و نظامی آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داد. ارتش یمن می‌گوید که این حملات در دفاع از مردم فلسطین است و تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را متوقف نکند، ادامه خواهد داشت.

هم‌چنین ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور از تاریخ ۴ نوامبر (۱۳ آبان) در این منطقه در حال گشت‌زنی بوده و کشتی‌های جنگی همراه آن برای مدت طولانی‌تری از ماه اکتبر در محل حضور دارند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، «مارک میگز» فرمانده گروه ضربت ناو آمریکایی مستقر در دریای سرخ گفت: «این بیشتر یک تهدید ناشناخته است که اطلاعات زیادی در مورد آن نداریم؛ تهدیدی که می‌تواند بسیار کشنده باشد. حوثی‌ها (انصارالله) روش‌هایی برای کنترل آن‌ها دارند، همان‌طور که پهپادها را کنترل می‌کنند و ما نسبت به ذخایر آن‌ها درخصوص شناورهای بدون سرنشین، سازگاری و دقت بسیار بسیار کمی داریم».

او افزود: «یکی از ترسناک‌ترین سناریوها، داشتن یک کشتی بدون سرنشین و مملو از بمب است که می‌تواند با سرعت بسیار بالایی حرکت کند».

«ماروین اسکات» یکی از فرماندهان آمریکایی نیز گفت: «ما دائما مراقب هستیم که حوثی‌ها (انصارالله) چه می‌کنند و وقتی اهداف نظامی را پیدا می‌کنیم که توانایی کشتی‌های تجاری را تهدید می‌کنند، در دفاع از آن کشتی‌ها عمل می‌کنیم».

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا