ایران کسب و کاربین الملل

اقامت راحت در کانادا چگونه است؟

روش های اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا را از طریق 8 روش کار، تحصیل، خویشاوندان، تولد، سرمایه گذاری، ازدواج، خوداشتغالی و پناهندگی می توان دریافت کرد. به طور عمومی دو روش تحصیل و خویشاوندان را می توان ارزان ترین راه اخذ اقامت دائم کانادا عنوان کرد. با این حال سرمایه گذاری از طریق روش هایی مانند استارتاپ می تواند کوتاه ترین پروسه برای دریافت PR کانادا و اقامت دائم در کانادا باشد. در این مقاله به نگارش موسسه MIE درباره انواع روش ها، هزینه ها، مدارک و شرایط لازم جهت اقامت طولانی مدت و دائمی در کانادا خواهید خواند.

Is-it-possible-to-work-with-a-multiple-Canada-visa

در صورت وجود هر گونه ابهام می توانید با تماس به شماره های درج شده از خدمات مشاوره رایگان موسسه ملک پور در زمینه روش های مهاجرت به کانادا و اقامت دائم این کشور مطلع شوید.  با تهیه محصول مسیر سبز مهاجرت تبدیل به مشاور مهاجرتی خودتان شده و از تمامی راه های مهاجرت آگاهی پیدا کنید.

مطالب زیر در این مقاله بررسی خواهند شد:

شما میتوانید از طریق لینک روبرو با ما در ارتباط باشید و از کارشناسان موسسه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

اقامت دائم کانادا (PR) چیست و چه تفاوتی با شهروندی دارد؟

کانادا یکی از جذاب ترین کشورها برای مهاجران می باشد. به همین علت سالیانه تعداد زیادی از مهاجرین از طریق روش های مختلف کشور خود را ترک و عازم کانادا می شوند. یکی از اصلی ترین دلایل جذابیت کشور کانادا، برنامه های مهاجرتی بسیار متنوع این کشور می باشد. صنعت پیشرفته، اقتصاد قدرتمند و پویا و همچنین نرخ بیکاری پایین از دلایل دیگر جذابیت کانادا برای مهاجران می باشند.

از عمده ترین که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نیز می شوند می توان به روش های متنوع جذب سرمایه گذاران خارجی و برنامه های کاری تحت برنامه اکسپرس انتری (Express Entry) همچنین نوآوری و اشاره کرد. پس اغلب مهاجران می توانند از مسیرهای متنوع وارد کشور کانادا بشوند و اقامت موقت این کشور را اخذ نمایند و در صورت رعایت شرایط خود و شرایط خواسته شده می توانند این اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل کنند. چند سال پس از زندگی در کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور، اگر بیمه و مالیات پرداخت کنید، مرتکب جرم و جنایت نشوید و با فرهنگ این کشور آشنا شوید و تطبیق پیدا کنید، می توانید برای پاسپورت و شهروندی این کشور اقدام نمایید. PR کانادا با شهروندی این کشور دارای شباهت و تفاوت های بسیار می باشد.

از شباهت های این دو می توان به حق انتخاب مکان زندگی و کار و تحصیل، حق بهره مندی از مزایای دولتی و استانی همچنین در اغلب موارد حق برخورداری از حقوقی که در قوانین دولت فدرال و قوانین استانی تعیین شده، نام برد. توجه نمایید که هم دارندگان کارت اقامت دائم و هم شهروندان کانادا بدون دریافت ویزا می توانند به این کشور رفت و آمد داشته باشند اما افرادی که اقامت دائم کانادا دارند برای سفر به دیگر کشورها می بایست از پاسپورت کشور خودشان استفاده نمایند و این امکان وجود دارد که در شرایط خاص و زمانی که خطا و جرم بزرگی مرتکب شوند،

از کشور کانادا اخراج شوند، در صورتی که شهروندان کانادایی را نمی توان از کانادا اخراج نمود. از دیگر محدودیت های PR کانادا نسبت به شهروندی این کشور می توان به عدم شرکت دارندگان کارت اقامت دائم در انتخابات ایالتی و استانی کانادا همچنین عدم استخدام در برخی مشاغل دولتی حساس نام برد.

شرایط اقامت دائم در کانادا

پس از مهاجرت به کانادا، مهمترین امر اخذ اقامت دائم کانادا است. در این صورت متقاضی می تواند با خیال راحت به زندگی در کانادا پرداخته و به هرجایی که می خواهد سفر کند. برای اخذ اقامت دائم کانادا متقاضیان باید به شرایط زیر عمل کنند:

راه های گرفتن اقامت دائم کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق چندین روش اصلی صورت می گیرد. هرکدام از روش های مهاجرت و اخذ اقامت کانادا، شرایط و مدارک متفاوتی را لازم دارند. برای انتخاب بهترین روش اخذ اقامت دائم کانادا، متقاضی باید در وهله اول اهداف خود را بشناسد و سپس با سنجیدن شرایط خود یکی از روش های زیر را برگزیده و از این طریق اقدام کند.

  • اقامت دائم کانادا از طریق کار
  • اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل
  • اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت دائم کانادا از طریق تولد
  • اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج
  • اقامت دائم کانادا از طریق پناهندگی
  • اقامت دائم کانادا از طریق خوداشتغالی
  • اقامت دائم کانادا از طریق خویشاوندی

اقامت دائم کانادا از طریق کار

یکی از راه های اخذ اقامت دائم کانادا اشتغال در این کشور است. عمدتا افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا دارند، باید از طریق اقدام نمایند. این سیستم جهت تسریع در امر جذب نیروی کار ماهر خارجی در سال 2015 راه اندازی شد. با راه اندازی این برنامه روند رسیدگی به پرونده های مهاجرتی به صورت آنلاین تبدیل شد. بررسی برنامه هایی از جمله نیروی کار ماهر فدرال (Skilled Worker)، نیروی کار تجربی فدرال، برنامه های استانی و همچنین نیروی کار تجربی کانادایی از طریق این سیستم انجام می شود.

با بررسی نمودار فوق که مربوط به نرخ بیکاری کانادا در 8 سال گذشته می باشد، می توان این نکته را برداشت کرد که، نرخ بیکاری کانادا از 8.6 در سال 2010 میلادی به 5.8 در سال 2018 رسیده است. این کاهش محسوس در نرخ بیکاری، نشان دهنده ی موفقیت دولت کانادا در برنامه های مهاجرتی و کاری می باشد. البته یکی از امتیازاتی که هر شخص متخصص را به مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی کار ماهر (Skilled Worker) ترغیب می کند، اخذ اقامت دائم کانادا از این طریق می باشد. جهت این امر شخص باید امتیازات مورد نظر را به دست آورد تا بتوانند وارد این پروسه شود. در مقاله می توانید جزئیات کامل و امتیازات مربوط به این را مطالعه بفرمایید.

اخذ PR کانادا توسط روش های کاری دارای نکات مهمی می باشد. موسسه ملک پور در راستای آگاه سازی مردم کشور عزیزمان در مسیر مهاجرت، یک محصول ویدیویی به نام تهیه کرده است. در این محصول جناب آقای افضلی، مشاور رسمی مهاجرت کشور کانادا تمامی آموزش های مربوط به محاسبه امتیازات، ثبت نام در سیستم و همچنین اقدام برای سیستم اسکیل ورکر (Skilled Worker) را بیان می کنند.

اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

و اشتغال بعد از تحصیل در این کشور، یکی از عمده ترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا می باشد. جهت تحصیل در کانادا یکی از شرایط بسیار مهم، دست یابی به پذیرش تحصیلی یکی از مراکز آموزشی کانادا می باشد. پس از دریافت این پذیرش، می توان جهت دریافت ویزی مولتی کانادا و اقامت تحصیلی اقدام کرد. تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف مدارس، کارشناسی، تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و مقطع دکتری صورت می پذیرد. مدارس کانادا را می توان جزء با کیفیت ترین سیستم های آموزشی در جهان برشمرد.

از همین رو سالیانه تعداد زیادی از خانواده ها از سراسر جهان فرزندان زیر 18 سال خود را جهت تحصیل به مدارس کانادا می فرستند. دانش آموزان بین المللی می توانند در مدراس شبانه روزی و یا مدارس روزانه در کانادا ثبت نام کنند. تفاوت عمده بین این دو نوع مدرسه در نحوه اسکان دانش آموزان و می باشد. در مدارس شبانه روزی، دانش آموزان در خوابگاه های متعلق به مدارس سکونت خواهند داشت.

در مدارس روزانه دانش آموزان بین المللی به خانواده های کانادایی معرفی می شوند که در طول دوران تحصیل با آنها زندگی کنند. این خانواده ها که از طرف دولت کانادا مورد تایید هستند وظیفه تهیه محل سکونت و وعده های غذایی و نیازهای اولیه دانش آموز را دارند. می توانید اطلاعات بیشتر درباره را در مقاله مرتب با آن مطالعه بفرمایید.

جهت تحصیل در ، شخص متقاضی باید مدرک زبان داشته باشد. برای دوره کارشناسی مدرک زبان آیلتس 6 و برای کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 مورد نیاز می باشد. شخص برای اینکه بتواند در دانشگاه های مورد نظر خود پذیرش بگیرد علاوه بر مدرک زبان،  باید نشان دهد که فاصله تحصیلی زیادی برای او ایجاد نشده است. در بعضی موارد، شخص اگر نمره زبان مورد نظر را نداشته باشد، می تواند در کلاس های زبان انگلیسی در کانادا ثبت نام کند تا خود را به سطح مطلوب برساند. تحصیل در مقطع کارشناسی 3 الی 4 سال می باشد. دریافت پذیرش در مقطع دکتری در کانادا، مستلزم دریافت تایید از طرف یک استاد راهنما در یکی از دانشگاه های کانادا می باشد. جهت دریافت این تایید، دانشجو باید ثابت کنند که در حد عالی به زبان انگلیسی مسلط است. بنابراین ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 7 الزامی می باشد.

مورد دیگری که بسیار حائز اهمیت است سابقه علمی و تعداد مقالات بین المللی دانشجو می باشد. این مقطع که معمولا 3 الی 5 سال به طول می انجامد، عمدتا به عنوان یک شغل در نظر گرفته شده و به دانشجو حقوق ماهیانه تعلق می گیرد.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری

کانادا یکی از بهترین پیشنهادات و انتخاب های سرمایه گذاران خارجی جهت سرمایه گذاری است. این کشور به دلیل تجارت پر رونق و اقتصاد فعالی که دارد، یک مقصد فوق العاده جهت سرمایه گذاری می باشد. همچنین سرمایه گذاران خارجی در این مسیر موفق به اخذ اقامت دائم کانادا نیز می شوند. این اعطای اقامت در راستای حمایت همه جانبه دولت کانادا از سرمایه گذاران خارجی می باشد. این حمایت های همه جانبه و امنیت بالایی که سرمایه گذاران خارجی در کانادا دارند، یکی از دلایل عمده پایین بودن نرخ ریسک مصادره اموال در کانادا می باشد. پایین بودن این نرخ عاملی بسیار مهم در جذب متقاضیان برای می باشد.

در نمودار فوق مشاهده می کنید که از سال 2014 میلادی تا کنون نرخ ریسک مصادره اموال در کانادا، در پایین ترین حد خود قرار دارد. همچنین در نمودار زیر نرخ کنترل فساد در دولت کانادا در ده سال گذشته بررسی شده است. در ادامه این مطلب بهترین روش هایی که می توان از طریق سرمایه گذاری اخذ اقامت دائم کانادا داشت، بیان شده اند.

اقامت دائم کانادا و اخذ تابعیت از طریق تولد

یکی دیگر از راه های مهاجرت و اخذ در این کشور می باشد. قوانین کسب اقامت و بر اساس قاعده خون و یا قاعده خاک می باشند. اصل خون بیان گر این موضوع است که، شخصی تابعیت کشور مورد نظر را به دست می آورد که دارای فقط پدر، فقط مادر و یا پدر و مادر با تابعیت همان کشور باشد. ولی کانادا در بحث تولد از قاعده خاک پیروی می کند. در اصل خاک، کودکی که در خاک کانادا به دنیا بیاید بدون هیچ پیش شرطی تابعیت کانادا را به دست می آورد.

تفاوتی نمی کند که والدین این کودک هر دو کانادایی، مهاجرین قانونی و یا مهاجرین غیر قانونی باشند. این مقاله توسط کارشناسان موسسه ملک پور و با تحقیق و پژوهش علمی گردآوری شده است، لذا هر گونه استفاده بدون ذکر منبع، شرعی و قانونی مجاز نمی باشد.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج

نیز امکان پذیر می باشد. همانند اکثر کشورهای پیشرفته، طبق قوانین مهاجرتی دولت کانادا، زمانی که یک شهروند کانادایی با یک شخص از کشوری دیگر ازدواج می کند، می تواند همسر خود را به کانادا ببرد. همسر شخص کانادایی از این راه می تواند موفق به اخذ اقامت دائم کانادا شود. این قوانین بر اساس اصل حمایت از بنیان خانواده، در کشورهای پیشرفته مانند کانادا بنا نهاده شده اند. البته از آنجایی که عده زیادی به هدف اخذ PR کانادا دست به ازدواج های سوری زده اند

، دولت کانادا قوانین بازدارنده ای جهت جلوگیری از این موضوع وضع کرده است. مهاجرت از طریق ازدواج صوری در کشور کانادا جرم محسوب شده و منجر به مجازات و زندان می شود. بنابراین اولین قدم در این روش اثبات واقعی بودن ازدواج دو طرف می باشد. اثبات این مسئله می تواند از طریق ارائه تماس های تلفنی، عکس و ویدئوهایی که نشان دهند طرفین ازدواج، از مدت ها قبل با هم در ارتباط بوده اند. پس از اثبات این امر، شخص کانادایی باید ثابت کند که توانایی پوشش هزینه های زندگی همسرش را دارد.

دکمه بازگشت به بالا