ایران کسب و کاربین الملل

ویزای طلایی امارات

ویزای طلایی امارات یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کشور امارات و یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال اقامت بلندمدت در این کشور هستند. این ویزا امکان زندگی و اقامت در امارات را به مدت 5 تا 10 سال فراهم می‌کند و مزایای زیادی دارد؛ از جمله اینکه شما با دریافت این ویزا امکان تحصیل و کار در امارات را خواهید داشت و امکان تمدید آن نیز وجود دارد. در این پست از مجله مهاجرت تحصیلی لتسگو یونی قصد داریم تا به بررسی ویزای طلایی امارات برای دانشجویان و نخبگان و شرایط و هزینه دریافت این ویزا بپردازیم.

ثبت نام ویزای طلایی امارات | ویزای طلایی امارات برای ایرانیان

اگر شما هم به فکر زندگی در امارات و اقامت طولانی‌ مدت در این کشور هستید با این مقاله تا انتها همراه سفر با هتل باشید. فراموش نکنید که در صورت هرگونه سوال در مورد می‌توانید روی کمک و مشاوره کارشناسان مجرب ما حساب کنید.

ویزای طلایی کشور امارات 10 ساله به سرمایه‌گذاران دارای سرمایه 10 میلیون درهم و افراد با استعداد خاص از جمله مخترعین، متخصصین، محققین و دانشمندان تعلق می‌گیرد. برای دریافت این ویزا دانشمندان و نخبگان باید دارای مقاله منتشر شده باشند و یا ثبت اختراع داشته باشند. همچنین این افراد بعد از دریافت ویزا می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز همراه خود به امارات بیاورند.

نوع 5 ساله این ویزا نیز به سرمایه‌گذاران با مبلغ حداقل 5 میلیون درهم سرمایه و کارآفرینانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار در امارات دارند تعلق می‌گیرد. همچنین دانشجویان و دانش‌آموزان با استعداد و دارای رزومه تحصیلی خوب و معدل بالا هم در دسته دریافت‌کنندگان این ویزا قرار می‌گیرند و می‌توانند خانواده خود را نیز همراه خود به امارات ببرند.

ویزای طلایی امارات برای نخبگان

کشور امارات، یکی از موفق‌ترین کشورهای منطقه خاورمیانه است که در سال‌های اخیر رشد بسیار بالایی داشته و امکانات و شرایط خوبی برای شهروندان خود ایجاد کرده است. در سال های اخیر این کشور در مسیر رشد و پیشرفت خود، تصمیم به جذب نخبگان و دانشمندان از کشورهای مختلف کرده است. به همین منظور برنامه ویزای 10 ساله طلایی امارات برای نخبگان مطرح و اجرایی شد.

نخبگانی که گلدن ویزا امارات را به دست می‌آورند از حقوق شهروندی این کشور نیز برخوردار می‌شوند. با توجه به قانون کشور امارات اجازه اقامت دائم برای مهاجران وجود ندارد ولی با این وجود دریافت ویزای طلایی یک فرصت عالی محسوب شده و امکان زندگی، کار و تحصیل را به مدت طولانی برای این افراد فراهم می‎کند و همینطور که قبل تر اشاره کردیم این ویزا قابل تمدید است.

علاوه بر نخبگان و دانشمندان، دولت امارات متحده، در راستای حمایت از دانشجویان و دانش آموزان با استعداد و برتر، تصمیم به صدور ویزای طلایی این کشور برای این افراد نیز گرفت. با این ویزا دانشجویان مستعد که رزومه تحصیلی درخشانی دارند میتوانند در کشور امارات تحصیل و کار کنند و به این ترتیب فرصت رشد و پیشرفت در یک کشور با امکانات را خواهند داشت.

معمولا برای دانشجویان و دانش‌آموزان نوع 5 ساله گلدن ویزا صادر می‌شود و خانواده درجه 1 این افراد هم می‌توانند در کنار آنها درامارات زندگی کنند.  همچنین دانشجویان می‌توانند امیدوار و خوشبین به فرصت‌های شغلی بسیار خوب و درآمد بالا بعد از فارغ التحصیلی باشند و به این ترتیب ویزای خود را می‌توانند تمدید کنند.

مزایای ویزای طلایی امارات چیست؟

هرچند که این ویزا اقامت دائم امارات را به شما نمی‌دهد اما قابل تمدید است و مزایای زیادی دارد. از مزایای این ویزا در کشور امارات برای دانشجویان و نخبگان و همچنین افرادی که به دنبال کار و سرمایه‌گذاری در این کشور هستند، می‌توان به دریافت اقامت طولانی مدت کشور امارات و توانایی سرمایه‌گذاری و ایجاد یک کسب ‌و کار سودمند و طولانی در امارات اشاره کرد. همچنین عدم نیاز به اسپانسر و یا کارفرما برای کار و تحصیل و عدم نیاز به ارائه مدرک تمکن مالی از دیگر نکات مثبت این ویزا است. به علاوه بعد از دریافت ویزا می‌توانید خانواده خود را نیز همراه به کشور امارات ببرید که این نکته مهمی است.

شرایط ویزای طلایی امارات

ویزای بلند‌مدت امارات محدودیت سنی ندارد و شرط سنی برای اخذ آن مطرح نیست؛ اما برای دریافت این ویزا دانشجویان و دانشمندان باید دارای شرایط و مدارکی باشند که در ادامه به ان اشاره می‌کنیم.

  •   مدارک نخبگان و محققان باید توسط وزارت علوم امارات بررسی و معتبر شناخته شوند.
  •  هنرمندان و افراد مستعد در حوزه فرهنگ و هنر باید توسط وزارت فرهنگ امارات متحده عربی بررسی و  معتبر شناخته شوند .
  • مخترعین باید اختراع خود را به تایید وزارت اقتصاد امارات متحده عربی برسانند و باید گواهی ثبت اختراع ارائه کنند. همچنین این اختراع باید به نوعی به اقتصاد امارات کمک کند.
  • دانشجویان و نخبگان باید رزومه قوی و خوبی ارائه کنند و دارای یک اختراع ثبت شده یا یک مقاله علمی و پژوهشی منتشر شده در ژورنال های معتبر علمی باشند.
  • مدیران اجرایی باید یک شرکت موفق و معتبر بین المللی داشته باشند یا در رزومه خود دارای یک موفقیت و موقعیت علمی قابل توجه باشند.

همچنین پزشکان و متخصصانی که متقاضی دریافت این ویزا هستند باید حداقل دو مورد از شرایط زیر را داشته باشند:

  • پزشکان و متخصصان باید مدرک دکتری حرفه ای خود را از یکی از 500 دانشگاه برتر جهان دریافت کرده باشند.
  • یک جایزه یا تقدیرنامه در زمینه کار حرفه ای در زمینه پزشکی داشته باشند.
  • در  یک تحقیق علمی بزرگ در زمینه پزشکی همکاری داشته باشند.
  • مقالات یا کتاب‌های علمی در زمینه پزشکی در انتشارات معتبر و معروف به چاپ رسانده باشند.
  • دارای عضویت در سازمان‌ها و مجامع علمی معتبر و مرتبط با رشته پزشکی باشند.
  •  حداقل ده سال تجربه حرفه‌ای و انجام مطالعات بالینی در رشته پزشکی داشته باشند.
  • دارای تخصص در حوزه‌های مهم و پرتقاضا پزشکی در امارات متحده عربی باشند.

دریافت ویزای طلایی کشور امارات چه مراحلی دارد؟

دریافت ویزای بلند‌مدت امارات یکی از روش‌های است که برای آن باید اول به صورت آنلاین درخواست ویزای خود را از طریق سایت اداره مهاجرت و اقامت امارات متحده عربی ثبت کنید. پس از ثبت نام، پرونده شما بررسی می‌شود و نتیجه پذیرش و یا رد درخواست شما برای دریافت ویزا طی 30 روز به شما از طریق ایمیل اعلام می‌شود. البته تایید درخواست ثبت نام، به‌ معنی تایید صدور ویزا نیست. در صورت تایید شدن درخواست، از شما خواسته می‌شود برای اخذ ویزا اقدام کنید.

در صورتی که درخواست ویزای شما با موفقیت ثبت و تایید شود شما وارد پروسه دریافت ویزا خواهید شد. در این مرحله از شما درخواست می‌شود تا مدارک خود را از طریق یک لینک در سایت اداره فدرال امارات بازگذاری کنید. بعد از چند هفته مدارک و هویت شما بررسی و ویزای شما صادر خواهد شد. در مراحل دریافت ویزای طلایی کشور امارات متحده عربی شما یک ایمیل حاوی راهنمایی و شیوه نامه در مورد نحوه اخذ ویزا دریافت خواهید کرد.

لازم به ذکر است که افرادی که خارج از کشور امارات متحده عربی زندگی می‌کنند ابتدا ویزای موقت شش ماهه دریافت می‌کنند تا در این بازه آن را به اجازه اقامت تبدیل کنند و افرادی که در امارات زندگی می‌کنند ویزای موقت 1 ماهه دریافت خواهند کرد تا در این مدت بتوانند ویزای طلایی خود را اخذ کنند.

هزینه ویزای طلایی امارات

مورد مهم دیگری که در پروسه دریافت ویزای طلایی کشور امارات مطرح می‌شود بحث هزینه‌های دریافت این ویزا است. میزان هزینه به نوع ویزا بستگی دارد. به طور کلی هزینه دریافت ویزای 5 ساله و 10 ساله 3,850 تا 4,850 درهم به علاوه 150 درهم هزینه درخواست ویزا و 1,000 درهم برای صدور ویزا است. بنابراین شما باید حدود 6,000 درهم در مجموع پرداخت کنید.

سخن پایانی

امارات متحده عربی یک کشور پادشاهی در حاشیه خلیج فارس و بخشی از خاورمیانه است که در جهان به قطب تجارت و مقصدی برای جهان‌گردان تبدیل شده است. به‌دلیل ثبات و رشد بالای اقتصادی، تجارت گسترده و مدرن بودن زیرساخت‌های این کشور، هرساله افراد زیادی قصد دریافت ویزای اقامت امارات را دارند که این بین ویزای طلایی از بهترین ویزاهای امارات است و مزایای بسیاری دارد.

در این پست از مجله تحصیلی لتسگو یونی، ویزای طلایی امارات برای دانشجویان و نخبگان را بررسی کردیم و شرایط و هزینه های اخذ این ویزا را در اختیارتان قرار دادیم که امیدواریم برایتان مفید باشد. به خاطر داشته باشید برای هرگونه سوال می‌تاگر به دنبال دریافت یک ویزای بلندمدت با امکان تمدید در یک کشور توسعه یافته و نزدیک به ایران هستید، ویزای طلایی امارات یک گزینه ایدئال، در دسترس و البته محبوب است!
با این ویزا، می‌توانید به مدت 5 تا 10 سال در متحده عربی اقامت داشته باشید و سپس در صورت تمایل، برای تمدید آن اقدام کنید.
در نوشته زیر، این ویزا را به طور کامل برایتان توضیح داده‌ایم؛ از شرایط دریافت آن گفته‌ایم و البته برخی از مزیت‌هایش را بیان کرده‌ایم تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.
حتما تا انتها مطالعه کنید؛ اگر بعد از مطالعه این نوشته باز هم سوالی در مورد ویزای طلایی امارات در ذهنتان داشتید، کامنت بگذارید تا دقیق و سریع، راهنمایی‌تان کنیم.

نکته: در حال حاضر می‌توانید با ، به این کشور مهاجرت کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم خودتان را محدود نکرده و ببینید شانستان برای مهاجرت به سایر کشورها مثل آلمان، استرالیا، کانادا و … چقدر است. اگر  را پر کنید، ما شرایطتان را بررسی و کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

ویزای طلایی امارات چیست؟

در سال 2019، امارات متحده عربی سیستم جدیدی را برای ویزاهای اقامت طولانی مدت اجرا کرد. این سیستم جدید تمامی افراد در سراسر دنیا را قادر می­سازد بدون نیاز به همراهی یک حامی ملی تبعه امارات متحده عربی و با مالکیت 100 درصدی مشاغل خود در کشور امارات زندگی، کار و تحصیل کنند.

این ویزا برای 5 یا 10 سال صادر می­شود و به طور خودکار در صورت احراز شرایط تمدید می شود. طبق بخشنامه شماره 56 وزارت امور خارجه امارات متحده عربی در سال 2018 اقامت طلایی برای ساده سازی و جذب استعدادهای حرفه‌­ای صورت گرفته است. مهم­ترین جامعه هدف برای استفاده از ویزای طلایی امارات عبارتند از:

  • سرمایه گذاران
  • کارآفرینان
  • استعدادهای تخصصی و محققان در زمینه های مختلف علمی و دانش
  • دانش آموزان درخشان با توانایی های علمی امیدوار کننده

شرایط اخذ ویزای طلایی 10 ساله امارات متحده عربی

طرح ویزای طلایی امارات در دو قالب به منتخبان ارائه می‌شود. ویزای 10 ساله و ویزای 5 ساله. دسته بندی هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم می توانند برای ویزای اقامت 10 ساله امارات متحده عربی درخواست خود را ثبت نمایند:

سرمایه گذاران در بخش های عمومی با حداقل سرمایه 10 میلیون درهم امارات

این سرمایه گذاری ممکن است اشکال مختلفی که در ادامه شرح می دهیم باشد. لازم به توضیح است که مواردی که در ادامه بررسی خواهیم کرد شرایط عمومی دریافت ویزای 10 ساله امارات محسوب می شود:

  • سپرده حداقل 10 میلیون درهم در صندوق سرمایه گذاری امارات متحده عربی
  • با سرمایه ی حداقل 10 میلیون درهم امارات
  • همکاری تجاری در یک شرکت فعال یا نوپا با ارزش سهام حداقل 10 میلیون درهم امارات
  • سرمایه گذاری در تمامی آیتم های ذکر شده در بالا با حداقل ارزش 10 میلیون درهم به شرطی که سرمایه گذاری های بخش مستغلات در امارات متحده عربی بیشتر از 60 درصد پرتفولیوی اقتصادی فرد درخواست دهنده را شامل شود.

شرایط اختصاصی اخذ گلدن ویزای امارات از طریق سرمایه گذاری در بخش عمومی

علاوه بر شرایط عمومی که به نوعی حیطه سرمایه گذاری را نشان می داد مواردی هست که به صورت اختصاصی شرایط اخذ ویزای طلایی امارات را کنترل می کند. به عبارتی اعطای ویزا منوط به شرایط زیر است:

  • مبلغ سرمایه گذاری شده نباید وام گرفته شود.
  • سرمایه گذاری باید حداقل به مدت سه سال حفظ شود.
  • توانایی پرداخت بدهی مالی تا 10 میلیون درهم امارات از سوی شخص احراز شود.

از مزایای ویزای طلایی امارات می توان به اختیارات بالای سرمایه گذار در امارات اشاره کرد. این موضوع در کمتر کشورهایی که مقاصد مهاجرتی سرمایه گذاران است دیده می شود. فرد با اخذ این اقامت می تواند شرکای تجاری خود را در زیرمجموعه خود ثبت کند.

ویزای بلند مدت می تواند شامل همسر و فرزندان و همچنین یک مدیر اجرایی و یک مشاور باشد. از مزایای دیگر این طرح می توان به درخواست مجوز خروج از کشور چند نوبته در بازه شش ماهه اشاره کرد.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

شرایط اخذ گلدن ویزا امارات برای اشخاصی که استعدادهای تخصصی دارند

طرح ویزای طلایی امارات شامل استعدادها و محققان متخصص در زمینه های فنی و علمی مانند پزشکان، متخصصان، دانشمندان، مخترعین و همچنین افراد خلاق در زمینه فرهنگ و هنر می شود.

لازم به توضیح است که این دسته امتیاز ویزا به همسر و فرزندان نیز تعلق می گیرد. افرادی که در این دسته اقدام به دریافت ویزای طلایی امارات می کنند ملزم به داشتن قرارداد کاری معتبر در یک زمینه تخصصی که جزء اولویت های اصلی کشور امارات است هستند.

شرایط اختصاصی استعدادهای برتر برای اخذ ویزای طلایی امارات

اعطای ویزای طلایی استعدادهای تخصصس منوط به شرایط زیر است:

  • محققان باید توسط وزارت علوم امارات معتبر شناخته شوند.
  • افراد خلاق در حوزه فرهنگ و هنر باید توسط وزارت فرهنگ امارات متحده عربی معتبر شناخته شوند .
  • مخترعین پس از ثبت اختراع باید اختراع خود را به تایید وزارت اقتصاد امارات متحده عربی برسانند. این اختراع باید به نوعی به جنبه های اقتصادی امارات کمک کند.
  • استعدادهای برتر باید توانمندی های خود را در قالب یک اختراع ثبت شده یا یک تحقیق علمی منتشر شده در ژورنال های معتبر علمی ثابت کنند.
  • مدیران اجرایی باید صاحبان یک شرکت پیشرو و معتبر بین المللی یا در رزومه خود دارای یک موفقیت و موقعیت علمی قابل توجه باشند.

پزشکان و متخصصان باید حداقل دو شرط زیر را داشته باشند:

  • مدرک دکتری حرفه ای از یکی از 500 دانشگاه برتر جهان
  • یک جایزه یا گواهی تقدیر در زمینه کار حرفه ای در بخش پزشکی
  • کمک به یک تحقیق علمی بزرگ مقیاس در زمینه پزشکی
  • چاپ مقالات یا کتاب های علمی در انتشارات برجسته در زمینه پزشکی
  • عضویت در سازمان ها و مجتامع علمی معتبر و مرتبط با رشته پزشکی
  • حداقل ده سال تجربه حرفه ای و انجام مطالعات بالینی در رشته پزشکی
  • تخصص در حوزه های اولویت دار پزشکی در امارات متحده عربی

شرایط اخذ ویزای طلایی 5 ساله امارات متحده عربی

اما بعد از بررسی شراط اخذ ویزای طلایی 10 ساله امارات نوبت به بررسی سطح بعدی یعنی ویزای طلایی 5 ساله این کشور می رسد. گروه های زیر می توانند برای این ویزا و اقامت طلایی امارات درخواست خود را ثبت کنند:

سرمایه گذاری در بخش ملک

در خصوص سرمایه گذاری در بخش مسکن و اخذ اقامت طلایی امارات باید دقت داشت که این موضوع طرافت های خاص خود را دارد. مشاهده شده است که عده ای صرفا خرید ملک را مساوی با گرفتن این اقامت اعلام کرده اند که به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد. باید دقت داشت که اعطای ویزای طلایی امارات در این کیس منوط به شرایط زیر است:

  • سرمایه گذار باید در املاک با ارزش ناخالص حداقل 5 میلیون درهم اقدام به سرمایه گذاری نماید. ( ارزش ناخالص ملک باید حداقل 5 میلیون درهم باشد.)
  • مبلغ سرمایه گذاری شده در املاک و مستغلات نباید به صورت وام باشد.
  • مالکیت باید حداقل به مدت سه سال حفظ شود.

کارآفرینان

کارآفرینانی که توانایی راه اندازی یک پروژه با حداقل سرمایه 500 هزار درهم امارات را داشته باشند می توانند برای این ویزا اقدام کنند. به شخص کارآفرین اجازه ویزای چند ورود به مدت شش ماه، تمدید برای شش ماه دیگر داده شده است. ویزای بلند مدت شامل همسر و فرزندان، یک شریک زندگی و سه مدیر اجرایی می شود.

دانشجویان برجسته

نگاه کشور امارات به افرادی که حائز دریافت ویزای طلایی هستند صرفا مالی نیست. بلکه دانشجویان و دانش آموختگان نخبه نیز می توانند برای دریافت گلدن ویزا امارات برنامه ریزی کنند. شرط معدل یکی از مهم ترین فاکتورهای محاسباتی در پروسه اخذ ویزای طلایی امارات برای دانشجویان به حساب می آید.

دانشجویان در صورت اخذ اقامت بلند مدت امارات می توانند خانوده خود را برای همراهی کنند.

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

نحوه دریافت ویزای طلایی امارات

پس از ثبت نام ویزای طلایی امارات، پرونده شما توسط اداره مهاجرت و اقامت امارات متحده عربی بررسی می‌شود. البته تایید درخواست ثبت نام ویزای طلایی امارات، به‌معنی تایید صدور ویزا نیست. این پروسه حداقل 1 ماه طول می‌کشد و پس از بررسی‌ها در صورت تایید شدن درخواست، از شما خواسته می‌شود برای اقدام کنید.

سپس از شما دعوت می شود تا از طریق اداره فدرال هویت و تابعیت برای ویزا اقدام کنید. در مراحل دریافت ویزای طلایی امارات متحده عربی شما یک ایمیل با راهنمایی و شیوه نامه جزئی تری در مورد نحوه اخذ ویزا دریافت خواهید کرد. افرادی که خارج از امارات متخده عربی زندگی می کنند شش ماه ویزای موقت دریافت می کنند تا در این بازه آن را به اجازه اقامت تبدیل کنند.

مزایای ویزای طلایی امارات

کشور امارات متحده عربی یکی از ثروتمندترین کشورهای حاشیه خلیج فارس است. این کشور در سال های اخیر تلاش کرده است تا با اخذ نمایندگی از کمپانی های مطرح بین المللی برای خود برندسازی قوی در تجرات ایجاد کند. تا جایی که امارات محده عربی و شهر دوبی به عنوان هاب آی تی خاورمیانه شناخته شده است.

شرایط زندگی و کسب و کار در این کشور طبق گزارش های سازمان توسعه جهانی رو به بهود است. در ادامه به مهم ترین مزایای اخذ ویزای طلایی امارات متحده عربی را تیتروار اشاره خواهیم کرد:

  • دریافت ویزای شش ماهه چندبار ورود اولیه پس از ثبت نام، جهت ورود به کشور امارات و بررسی شرایط موجود.
  • امکان استفاده از شرایط همکاری های تجاری با شرکت ها و کمپانی های بزرگ جهانی
  • سرمایه گذاری در بانک های بزرگ و معتبر بین المللی مستقر در امارات متحده
  • کسب در آمد دلاری و جذب نیروهای دورکار از ایران و پرداخت حق الزحمه ریالی
  • امکان به همراه آوردن والدین و افراد تحت تکفل بر اساس ویزای طلایی
  • امکان اقامت بلند مدت 10 یا 5 ساله در امارات
  • امکان تمدید اقامت در صورت حفظ شرایط لازم
  • امکان به همراه اوردن 3 مدیر اجرایی و خانواده های آن ها بر اساس ویزای طلایی کارآفرینی

در صورتی که می‌خواهید با اخذ ویزای کار امارات و روش‌های مهاجرت کاری به امارات بیشتر آشنا شوید، مطلب زیر را از دست ندهید:

سخن آخر

در مجموع می توان ادعا کرد که ویزای طلایی امارات متحده عربی یک فرصت بینظیر برای افرادی است که قصد پایه ریزی یک تجارت بین المللی و اتصال به بازارهای جهانی را دارند. از طرفی دانشجویان و استعدادهای برتر می توانند با مهاجرت به امارات از فرصت دستمزدهای بالا در این کشور استفاده کنند.

از طرفی بازه کوتاه درخواست مجدد در صورت دریافت ریجکت در تلاش های اول کمک می کند تا ریسک ورود به این مسیر کاهش یابد. کارشناسان تیم ما تمام تلاش خود برای تسهیل فرایند اخذ ویزای طلایی امارات را در کوتاه ترین زمان ممکن به کار خواهند گرفت. با توجه به تجربه بالای پارسی کانادا، به شما پیشنهاد می شود که برای ارزیابی شرایط خود حتما از کارشناسان ما مشاوره های لازم را دریافت کنید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا