ایران کسب و کاربین الملل

مدارک لازم برای خرید ملک در دبی

مانند هر کشور دیگری، خرید ملک در امارات متحده عربی خصوصا در مناطق دبی؛ یکی از راه‌های اخذ اقامت به شمار می‌رود. وقتی صحبت از خرید املاک در دبی می‌شود، گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارد. با وجود آپارتمان‌های شیک و مدرن، خانه‌های شهری زیبا، ویلاهای بزرگ و همچنین ساختمان‌های تجاری مختلف، به طیف وسیعی از گزینه‌ها دسترسی خواهید داشت.

شاید این همان موردی است که دبی را به یک مقصد سرمایه‌گذاری عالی تبدیل کرده و به رشد اقتصادی آن، کمک شایان توجهی می‌کند. هم خریداران و هم سرمایه‌گذاران خُرد از برنامه‌های پرداخت آسان و انعطاف‌پذیر پس از تحویل، معافیت از هزینه خدمات و تسهیل در کارمزدهای DLD بهره می‌برند. در واقع این سهولت و مزایا باعث ترغیب تعداد زیادی از افراد شده تا اقدام به خرید ملک در دبی و امارات کنند.

دو گزینه برای دریافت ویزای اقامت برای افراد تجاری و اعضای خانواده آن‌ها در دبی وجود دارد که شامل خرید ملک و ثبت شرکت می‌شود. این مقاله بر نحوه دریافت ویزای اقامت دبی از طریق خرید ملک، نوع ملک موردنیاز، مدت اعتبار ویزا و مزایا و معایب اخذ ویزای اقامت تمرکز دارد. در سایت مؤسسه مهاجرتی یونایتد سون، اطلاعات مفیدی در مورد قوانین وجود دارد که به اطلاع متقاضیان سرمایه گذاری املاک در دبی و همچنین فعالان بازار املاک و مستغلات دبی می‌رسد.

ارزانترین خانه در دبی | اقامت دبی با خرید ملک

مراحل اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

اولین قدم برای خرید ملک در امارات متحده عربی، دریافت کارت شناسایی ملی امارات است. این کارت حاوی اطلاعات شخصی شما مانند نام، ملیت، اطلاعات پاسپورت و اطلاعات اقامت دائم همراه با آدرس دائمی شما در کشور است. توجه کنید که این کارت به مدت سه سال اعتبار دارد.

قدم دوم برای اخذ اقامت امارات متحده عربی، ارسال درخواست برای دریافت ویزا است. ویزا یک کارت بازدید است که توسط آن می‌توانید برای مدت محدودی وارد کشور شوید. انواع مختلفی از ویزا برای ساکنین کشورهای مختلف وجود دارد. پس از تأیید درخواست شما برای صدور ویزا، تا یک سال می‌توانید در این کشور بمانید.

سومین و آخرین مرحله در این فرایند، خرید ملک در دبی است. اگر صاحب ملکی در دبی هستید، روند اخذ اقامت شما در کشور تسهیل می‌شود. شما می‌توانید هر ملکی که می‌خواهید خریداری کنید و فقط باید دلیل خرید ملک در دبی را در فرم درخواست خود ذکر کنید.

 زمانی که مراحل درخواست ویزای اقامت به پایان رسید و ویزا تأیید شد، می‌توانید هم‌زمان برای خانواده خود (با اسپانسرینگ) درخواست ویزای اقامت بدهید.

مزایای اقامت دبی از طریق خرید ملک چیست؟

این نوع ویزا نیاز به خرید ملک در دبی و امارات دارد. اگر چنین خریدی مطابق با برنامه‌های شما است، راه‌حل ایده‌آلی برای دریافت ویزا به نظر می‌رسد. اما اگر قصد خرید ملک را ندارید، مطلوب‌ترین راه‌حل، اخذ ویزای اقامت دبی از طریق ثبت شرکت است. مدت اعتبار ویزای ملک، ۲ سال است که از طریق ثبت شرکت منطقه آزاد، به مدت ۳ سال صادر می‌شود.

توجه داشته باشید که ویزای ملک، حق کار در امارات را در اختیار شما نمی‌گذارد. اگر همان‌طور که در بالا ذکر شد، خرید ملک مطابق با برنامه‌ها و امور مالی شما است و نیازی به انجام تجارت از طریق یک شرکت در امارات ندارید، ویزای ملک ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای دریافت ویزا است.

با دریافت ویزای اقامتی از طریق خرید ملک، فرزندان شما این امکان را خواهند داشت که در مدارس دبی به ادامه تحصیل بپردازند که از سطح علمی بالایی برخوردار بوده و مطابق با استانداردهای جهانی هستند. همچنین شما از شرایط درمان در کشور امارات به عنوان یک کشور پیشرفته و مدرن برخوردار خواهید شد.

همان‌طور که می‌دانید، امنیت کشور امارات در سطح بالایی قرار دارد و آمار جرم و جنایت در آن بسیار کم است؛ بنابراین اقامت در این کشور، فرصتی طلایی به شمار می‌آید. علاوه بر همه این‌ها، از مراکز خرید گوناگون و ارائه بهترین و به‌روزترین محصولات و برندهای روزِ دنیا، در کنار اقتصاد قدرتمند و روبه‌رشد امارات متحده عربی لذت خواهید برد. کشور امارات پتانسیل زیادی در پیشرفت و توسعه‌پذیری دارد و آینده خوبی برای این کشور از لحاظ اقتصادی و رفاهی می‌توان متصور شد.

شرایط عمومی خرید ملک در دبی

پیش از هر چیزی توجه داشته باشید که ملک موردنظر باید ملکی مسکونی باشد نه تجاری. تنها با خرید یک ملک مسکونی، قادر به دریافت ویزا برای اقامت در دبی هستید.

، فقط برای املاک و مستغلات آزاد در دسترس است. تنها با خرید آپارتمان‌های مسکونی و خدماتی، هتل آپارتمان‌ها، ویلاها و خانه‌های شهری، دفاتر و انبارها می‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید. این نوع املاک را فقط در مناطقی می‌توانید خریداری کنید که در آن، مالکیت ملک آزاد برای خارجی‌ها مجاز است؛ بنابراین پیش از اقدام به خرید، در مورد منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده و نیز مجاز بودن افراد خارجی برای خرید ملک در آن منطقه، تحقیقات لازم را به عمل آورید.

فراموش نکنید که با خرید املاک مورد مناقشه و قطعه زمین‌های کوچک و زمین‌های خارج از طرح، شرایط صدور ویزا را نخواهید داشت. همچنین امکان درخواست ویزا با ملک رهنی برای شما وجود دارد. پس از دریافت کارت شناسایی ملی امارات متحده عربی، می‌توانید ملک موردنظر خود را اجاره کنید.

قرارداد اجاره، یک قرارداد بین مالک و مستأجر است که برنامه پرداخت، مدت قرارداد و سایر عوامل مهم را پوشش می‌دهد. به‌خاطر داشته باشید که یک NOC از بانک به همراه پرونده درخواست ارسال کنید. البته اعتبار این اقامت، به مدت سه سال است و هر سه سال یکبار باید ویزای خود را تمدید کنید؛ بنابراین چیزی به نام ویزای اقامت مادام‌العمر در دبی وجود ندارد.

همچنین توجه داشته باشد که ارزش ملک خریداری شده نباید کمتر از یک میلیون درهم باشد. حتی اگر یک واحد توسط چندین خریدار به صورت شراکتی خریداری شود، ارزش سهام هر خریدار نباید کمتر از یک میلیون درهم باشد. همچنین از این نکته غافل نشوید که این مبلغ مربوط به قیمت خرید است و لزوماً به ارزش فعلی ملک در بازار ارتباطی ندارد.

در سال ۲۰۱۹، اصلاحیه مهمی در این قانون اعمال شد. پیش از این، ارزش یک ملک حداقل باید یک میلیون درهم می‌بود؛ اما پس از اصلاحیه قانون، اگر ارزش چند ملکی که در دبی خریداری می‌شود حداقل یک میلیون درهم باشد، کافی است. علاوه بر این، ویزای اقامت از طریق خرید ملک در حال حاضر با خرید دفتر یا سایر املاک تجاری در دبی نیز امکان‌پذیر است و هنگام خرید چنین ملکی می‌توانید ویزای اقامت در امارات را نیز دریافت کنید.

مراحل قانونی خرید ملک در دبی

یکی از بزرگ‌ترین مسائل در مورد خرید ملک در دبی، روند قانونی مربوط به آن است. قبل از خرید ملک در دبی، باید ویزای اقامت دریافت کنید و زمان این فرایند با توجه به نوع روشی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. برخی از موارد محبوب در دریافت ویزا، شامل حمایت مالی توسط یک تبعه امارات متحده عربی یا خرید از طریق وام می‌شود. اگر برای هیچ یک از این گزینه‌ها واجد شرایط نیستید، زمان زیادی برای تأیید درخواست شما صرف خواهد شد.

قبل از تصمیم‌گیری نهایی، باید قوانین مربوط به مالکیت املاک خارجی در دبی را بدانید. در صورت تملک واحد مسکونی از طریق وام، باید مبلغ مشخصی را به عنوان کارمزد به مشاور املاک پرداخت کنید؛ بنابراین مطمئن شوید قوانین کشوری را که می‌خواهید در آن واحدی خریداری کنید، به طور کامل و جامع درک کرده‌اید.

به غیر از اِشراف به رویه صحیحی که باید دنبال کنید، لازم است قوانین مختلفی را که در هر کشور اعمال می‌شود را نیز بدانید. بنابراین، قبل از خرید ملک در دبی، باید سعی کنید قوانین مختلف حاکم بر این کشور را بررسی و مطالعه کنید. اگر نمی‌خواهید زمان زیادی را برای تحقیق صرف کنید، یک مشاور املاک اماراتی استخدام کنید. این مشاور به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر اقامت خود را دریافت کنید.

اقدام شخصی جهت اخذ اقامت از طریق خرید ملک در دبی، مستلزم پشت سر گذاشتن تعداد زیادی مرحله برای دریافت اقامت طولانی مدت در امارات است. اگرچه این روش اساساً چندان دشوار نیست، اما لازم است بدانید که کدام فرم‌ها را چگونه باید پر کنید، کدام اسناد را کجا باید ارسال کنید، چه پرداخت‌هایی را باید انجام دهید و چگونه باید تمام مراحل بعدی مانند بررسی پزشکی و ارسال مدارک را پیش ببرید.

شما می‌توانید صفر تا صد اخذ اقامت از طریق خرید ملک را به مؤسسه مهاجرتی یونایتد سون واگذار کنید. در این صورت، حضور شما تنها یکبار و برای بازدید از ملک نیاز است. همه چیز در کمترین زمان ممکن، با قیمت مناسب و با نتیجه‌ای ایده‌آل و موفقیت‌آمیز انجام خواهد شد.

پس از دریافت اجازه اقامت، می‌توانید به دنبال ملک در دبی باشید. شما می‌توانید از وب‌سایت‌های آنلاین مشاورین املاک بازدید کنید یا شخصاً به دنبال ملک در دبی بگردید. استفاده از یک مشاور املاک خوب و کاربلد به شما در انجام این فرایند کمک خواهد کرد. آ‌ن‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا مدارک لازم را دریافت کرده و آن‌ها را برای مهاجرت به دبی آماده کنید.

آخرین مرحله، انجام فرایند پاکسازی ملک شما از ساکنین فعلی است. طبق قانون دبی تا زمانی که مستأجران فعلی، ملکی جدید تهیه نکنند، مستأجر جدید نمی‌تواند آن ملک را تصرف کند. این بدان معنی است که روند اخذ ویزای اقامت در صورت اجاره یا رهن ملک ممکن است طولانی‌تر شود؛ پس اگر می‌خواهید از این همه دردسر جلوگیری کنید، بهتر است ملک موردنظر را بخرید.

اگرچه مزایای خرید ملک در دبی قابل‌توجه است، اما رسیدگی به برخی از امور و پیشبرد مراحل ممکن است دشوار باشد. به همین دلیل بهتر است قبل از سرمایه‌گذاری‌های کلان، با وکیلی مجرب و کارآزموده مشورت کنید. او می‌تواند شما را در رسیدگی به تمامی مسائل مربوط به خرید ملک در دبی و امارات به خوبی راهنمایی کند. تیم مشاوره یونایتد سون نیز آماده ارائه مشاوره‌ها و راهنمایی‌های لازم به شما در خصوص اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک هستند.

مدارک لازم برای اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

برای دریافت این نوع ویزا به مدارک زیر نیاز است:

  • سند ملک خریداری شده
  • قرارداد خرید و فروش
  • کپی پاسپورت صاحب ملک
  • کپی ویزای فعلی (توریستی یا بازدید)
  • ۶ قطعه عکس (اندازه پاسپورت)
  • گواهی حُسنِ رفتار از پلیس دبی
  • اظهارات بانک
  • قبض آب و برق ملک
  • بیمه سلامت پزشکی

همچنین باید مدرکی دال بر دریافت درآمد ارائه دهید و درآمد شما باید حداقل ۱۰۰۰۰ درهم یا معادل آن، در ماه باشد. مهم نیست که از کجا درآمد کسب می‌کنید و تنها ارائه مدرکی مبنی بر داشتن درآمد ماهیانه کافی، به عنوان بخش مهمی از کل فرایند اخذ اقامت، ضروری است.

لازم به ذکر است، در صورتی که ملک به صورت سرمایه‌گذاری مشترک با همسر شما خریداری شود، برای دریافت ویزا باید گواهی ازدواج را به همراه درخواست پیوست کنید.

هزینه اخذ اقامت امارات از طریق خرید ملک

هزینه اخذ اقامت امارات از طریق خرید ملک به شرح زیر است (هزینه کل در محدوده ۱۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ درهم است):

  • هزینه نامه ترخیص پلیس
  • هزینه‌های اداری
  • هزینه درخواست
  • مجوز تایپ و ورود
  • صدور مجوز DED
  • مهر/ شناسه امارات/ گواهی پزشکی
  • هزینه‌های اضافی برای تمدید یا حمایت از همسران یا افراد تحت تکفل به ازای هر فرد

برای دریافت ویزای اقامت ۶ ماهه، هزینه نسبتاً کمتری پرداخت خواهید کرد. اما پس از آن، شما باید هر شش ماه یکبار با پرداخت ۱۰۰ درهم، ویزا را تمدید کنید. علاوه بر این، هزینه‌هایی که برای حمایت از خانواده و تمدید اعمال می‌شود، حدود ۲۵۰ درهم است.

توصیه‌های حقوقی در رابطه با خرید ملک در دبی

پس از طی مراحل فوق و پیدا کردن ملک موردنظر و تحقیق در مورد سازنده، موقعیت جغرافیایی و مواردی از این قبیل، طی یک ملاقات با فروشنده در مورد شرایط فروش و پرداخت مبلغ به توافق برسید. در این مرحله شما نیاز به یک نماینده املاک یا نماینده حقوقی خواهید داشت تا شما را در مورد تمام جوانب حقوقی و قانونی خرید ملک راهنمایی کند.

پس از امضا قرارداد فروش، خریدار باید ۱۰% مبلغ کل خرید را پرداخت کند تا وارد مرحله بعد شوید. در ادامه با پرداخت هزینه گواهی عدم مانع انتقال مالکیت انجام می‌شود. اما کار در اینجا خاتمه نمی‌یابد. شما باید برای ثبت انتقال مالکیت، به دفتر وزارت اراضی دبی مراجعه کنید تا باقی کارهای ثبت سند به نام شما به صورت قانونی انجام شود. برای این کارها در بهترین حالت چیزی حدود ۳۰ روز زمان نیاز دارید.

 توجه داشته باشید که برای اجاره ملک مانند آپارتمان و دیگر املاک مسکونی دبی، قرارداد اجاره معمولاً یک ساله امضا می‌شود. در صورتی که طرفین قرارداد برای مدت بیشتری به توافق رسیدند، باید این نکته در قرارداد ذکر شود. هنگام اتمام موعد قرارداد، در صورت تمدید قرارداد، مالکان تنها حق اضافه کردن ۱۵% نرخ اجاره را دارند.

در صورت خرید ملک ارثی اگر مالک ملک موردنظر ملیت دیگری داشته باشد، امارات بر اساس قانون همان کشور درباره ملک تصمیم خواهد گرفت.

جمع‌بندی

افرادی که مایل به نقل مکان به دبی و دریافت اقامت قانونی در این شهر هستند، با سیاست‌های انعطاف‌پذیر و همه‌جانبه ویزای امارات متحده عربی مواجه می‌شوند که اقامت چند ساله را برای سرمایه‌گذاران، دانشجویان، متخصصان، کارگران از راه دور و حتی بازنشستگان فراهم می‌کند. در این مقاله هم درباره تمامی جوانب اقامت دبی از طریق خرید ملک صحبت شد. اگر در این باره نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا