بین المللایران کسب و کار

لاتاری جوابش کی میاد؟

زمان اعلام نتایج لاتاری 2023

تکلیف برندگان لاتاری ۲۰۲۳ یا همان نتایج لاتاری ۱۴۰۰ که در مهر و آبان سال ۱۴۰۰ (اکتبر ۲۰۲۱) ثبت نام شده اند، در ماه May سال ۲۰۲۲ (۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۰) منتشر شد. متقاضیان محترمی که در لاتاری ۲۰۲۳ ثبت نام کرده اند می توانند با مشخصات مندرج در پرینت نهایی ثبت نام خود، پیگیری جواب لاتاری را در سایت مشاهده کنند. همچنین عزیزانی که خواهان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۴ هستند می توانند با مشاوران باتجربه ایرانیان لاتاری تماس گرفته و ازتجربیات چندین ساله آنها بهره مند شوند.

برای مشاهده جواب لاتاری ۲۰۲۳ به کد رهگیری ۱۶ رقمی (Confirmation Number)، نام خانوادگی به لاتین، و سال میلادی تولد (مطابق با مشخصات وارد شده در فرم ثبت نام لاتاری گرین کارت) نیاز است، و همینطور این امکان فراهم شده که بدون وارد کردن پیگیری و صرفاً با آپلود رسید ثبت نام یا فایل PDF درخواست بررسی نتیجه ثبت شود. همچنین عزیزانی که فایل ثبت نام را گم کرده اند، می توانند از طریق گزینه بازیابی کد رهگیری ، نسبت به بررسی جواب لاتاری اقدام نمایند.

جدول زمانبندی اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۳

عنوان زمانبندی     تاریخ شمسی         تاریخ میلادی        زمان

ثبت نام لاتاری      14 مهر تا 18 آبان             6 اکتبر تا 9 نوامبر             33 روز

قرعه کشی لاتاری اسفند      مارس     1 روز

زمان بررسی نتایج لاتاری     17 اردیبهشت تا 9 مهر سال بعد از آن دوره       7 می تا 30 سپتامبر سال بعد از آن دوره           16 ماه

ارسال اولین دعوتنامه مصاحبه برندگان لاتاری    اوایل مهر تا اواخر شهریور سال یعد    اواخر سپتامبر تا اواسط سپتامبر سال بعد           –

انجام اولین دوره مصاحبه برندگان لاتاری          اواسط مهر           اوایل اکتبر           –

آخرین مهلت صدور ویزای لاتاری      9 مهر سال شمسی بعدی       30 سپتامبر آن دوره            –

لازم به ذکر است زمانبندی های فوق می تواند تحت تاثیر عوامل خاص در شروع سال مالی آمریکا تغییر کنند و یا صرفاً برای برخی از کشورها و سفارت ها تغییر کنند.

اعلام نتایج لاتاری

بعد از فرا رسیدن زمان اعلام نتایج لاتاری، در صورت مراجعه و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، می توانید نسبت به مشاهده نتیجه لاتاری خود اقدام کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات خواسته شده یکی از سه پیام زیر برای شما نمایان خواهد شد:

قبولی در لاتاری

در صورت قبولی در لاتاری، نامه ای مشابه نامه زیر در صفحه ظاهر خواهد شد.

    You have been randomly selected for further processing in the diversity immigrant visa program for the fiscal year …

در صورت قبولی اطلاعات زیر نمایش داده خواهد شد:

  • اطلاعات ثبت شده متقاضی در هنگام ثبت نام مانند نام و نام خانوادگی و آدرس
  • کیس نامبر انحصاری فرد برنده شده
  • محل مصاحبه (قابل تعویض در فرم DS-260) می باشد.

عدم قبولی در لاتاری

در صورتی که بعد از وارد کردن اطلاعات با صفحه ای با متن زیر روبرو شوید نشان دهنده عدم برنده شدن شما در لاتاری خواهد بود

    Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the

    Electronic Diversity Visa program at this time.

توجه:

در صورتی که در قرعه کشی خوش شانس نبوده اید و برنده نشدید می توانید مجدد برای دوره جدید لاتاری اقدام به ثبت نام کنید تا شانس خود را دوباره بیازمائید.

ثبت اطلاعات اشتباه

اگر هنگام چک کردن نتیجه لاتاری،مشخصات را اشتباه وارد کنید سیستم به طور خودکار متن زیر را به شما نشان خواهد داد که اگر سهوا در خواندن حرف یا شماره ای دچار مشکل شدید، نمونه های مشابه را بتوانید پیدا کنید. در نهایت از این طریق بتوانید به اطلاعات صحیح دسترسی پیدا کرده و نتیجه را چک نمایید.

    The information entered is not valid.

    Please review the confirmation number , last/family name,and year of birth …

توجه: اغلب مشاهده شده است که افراد به اشتباه به جای وارد کردن نام خانوادگی، نام خود را وارد می کنند.

برندگان لاتاری ۲۰۲۳

سال گذشته از هر 100 نفر سه نفر برنده شدند. شانس برنده شدن در برنامه لاتاری (دی وی لاتری) امسال بیش از ده برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشت و این به دلیل عدم ثبت نام اکثریت مردم بود. علت عدم استقبال مردم، الزام داشتن پاسپورت و همچنین تصور غلط افراد مبنی بر عدم صدور ویزا برای ایرانیان در زمان ریاست جمهوری ترامپ و بسته بودن سفارت های آمریکا به علت کرونا بوده است.

لازم به ذکر است ایرانیان زیادی در دوره ریاست جمهوری ترامپ و همچنین در دوران کرونا موفق به اخذ ویزا شده اند. تنها ایرانیان و اتباع بعضی از کشورهای مسلمان دیگر در آن زمان با محدودیت مهاجرتی که مواجه بودند، که با کمک کارشناسان متخصص و آگاه در این زمینه می توانستند با فراهم سازی شرایط لازم از موانع ایجاد شده رد شوند و ویزا بگیرند.

خوشبختانه با روی کار آمدن جو بایدن و همچنین تمام شدن دوران پیک کرونا، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شرایط را برای مهاجران و برندگان لاتاری بسیار بهتر از قبل نمود. وی در اولین روز ریاست جمهوری کلیه محدودیت های مهاجرتی ترامپ را لغو کرد و اکنون برندگان لاتاری تنها با انجام صحیح و بدون اشکال مراحل و جلب نظر آفیسر سفارت می توانند به امریکا مهاجرت کنند.

تاریخ اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۳

همانطور که مهلت ثبت نام لاتاری از طریق سایت رسمی لاتاری اعلام می شود، تاریخ دقیق اعلام نتیجه لاتاری 2023 نیز مانند سال های گذشته توسط اداره مهاجرت آمریکا اعلام و در سایت اعلام نتایج لاتاری به نشانی dvprogram.state.gov قرار داده می شود. افراد با چک کردن سایت اصلی لاتاری و یا در صورتی که از طریق شرکت های واسطه ای ثبت نام لاتاری خود را انجام داده اند با مراجعه به این شرکت ها می توانند از زمان اعلام نتایج لاتاری 2023 آگاهی یابند.

با توجه به اطلاعیه رسمی اداره مهاجرت آمریکا زمان اعلام نتایج لاتاری 2023، روز 7 ماه MAY سال 2022 ( 17 اردیبهشت ماه سال 1401 ) ساعت 8 شب، اعلام گردیده است.

نحوه مشاهده نتایج لاتاری ۲۰۲۳

تمامی افراد شرکت کننده در لاتاری 2023، به دنبال پاسخ به این سوال می باشند که چگونه نتایج لاتاری را بررسی کنیم، در پاسخ به این سوال، اینگونه می توان بیان کرد که لازم است برای مشاهده نتیجه این قرعه کشی، در زمان اعلام نتایج لاتاری که از طریق اداره مهاجرت آمریکا اعلام خواهد شد به سایت اصلی آن، به نشانی dvprogram.state.gov، مراجعه نموده و با ارائه اطلاعات مورد نیاز، از نتایج مطلع شوند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت جواب لاتاری که از افراد خواسته می شود شامل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و کد پیگیری که در روز ثبت نام لاتاری به شماره تلفن ثبت شده در سایت لاتاری توسط افراد ارسال گشته است می باشند. این افراد یا با مراجعه به سایت لاتاری و یا با مراجعه به شرکت واسطه ای که در آن ثبت نام در قرعه کشی لاتاری را انجام داده اند و ارائه مدارک ذکر شده به آن ها می توانند نتایج را مشاهده کنند.

افرادی که در این قرعه کشی برنده می شوند ملزم هستند تا در تاریخ مشخص شده به سفارت آمریکا در ایران مراجعه و اقدام به ارائه مدارک مورد نیاز و طی کردن تمامی مراحل مربوطه برای دریافت قطعی گرین کارت آمریکا کنند.

مشاوره افراد برنده در لاتاری ۲۰۲۳

همانطور که گفته شد افرادی که در قرعه کشی لاتاری ۲۰۲۳​ برنده می شوند لازم است تا با مراجعه به سفارت آمریکا در ایران به ارائه مدارک خواسته شده و گذراندن مراحل مورد نیاز به طور کامل برای دریافت قطعی گرین کارت این کشور اقدام کنند. این مراحل عبارتند از :

  1. پر کردن فرم های اولیه یا همان فرم های ds-260 به طور دقیق و صحیح .
  2. ارائه مدارک مورد نیاز مانند مدارک تحصیلی، شغلی، کارت واکسن، پاسپورت و …
  3. ارائه مدارک مربوط به داشتن تمکن مالی و یا گرفتن یک اسپانسر برای خود.
  4. گرفتن وقت معاینه پزشک معتمد سفارت بسته به کشور محل مصاحبه خود.
  5. حضور در سفارت آمریکا و انجام مصاحبه با آفیسر این کشور.

لازم به ذکر است که مراحل بالا را از دو طریق می توان انجام داد که در حالت اول فرد شخصا و بدون نیاز به پرداخت هزینه اقدام به انجام این مراحل می کند اما در حالت دوم با کمک شرکت های واسطه و گرفتن راهنمایی از آن ها این کار را انجام می دهند که در این حالت ملزم به پرداخت هزینه به این شرکت ها بابت خدمات ارائه شده از سوی آن ها است.

اقدامات بعد از زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۳

بعد از قرعه کشی لاتاری امریکا و اعلام برندگان گرین کارت امریکا، تمامی افرادی که به عنوان برنده لاتاری معرفی شدند می بایست مراحل دریافت ویزای آمریکا را طی کرده تا بتوانند به کشور امریکا مهاجرت نمایند. این مراحل شامل آماده و ارسال کردن فرم ها و مدارک لازم، حضور در یکی از سفارتخانه های آمریکا برای انجام مصاحبه و طی کردن فرآیندهای اداری، اثبات تمکن مالی و سلامت جسمانی است.

در صورت اخذ ویزا و ورود به خاک این کشور، برای افراد برنده و همراهان آنان گرین کارت آمریکا صادر می شود. اقامت دائمی در آمریکا به معنای اجازه کار، زندگی و ورود بدون نیاز به ویزا به این کشور بوده و دارندگان گرین کارت می توانند پس از 5 سال زندگی در آمریکا و در صورت داشتن شرایط قانونی برای به دست آوردن تابعیت این کشور اقدام نمایند.

برای مشاوره اعلام نتایج لاتاری گرین کارت آمریکا ۲۰۲۳ و همچین روش های دیگر مهاجرت نظیر تحصیل در خارج از کشور، می توانید با مرکز مشاوره هیوا تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید تا مشاوران این مرکز راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهند. همچنین با عضویت در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام هیوا می توانید از آخرین اخبار مربوط به لاتاری مطلع گردید.

بررسی نمونه جواب های لاتاری + جزئیات و مراحل بعد از آن

هرساله تعداد زیادی از مردم سراسر دنیا در برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا شرکت می‌کنند و با توجه به میزان سهمیه هر کشور و قانون تنوع نژادی تعداد زیادی از مردم در این برنامه برنده می‌شوند. از آنجایی که تعداد برندگان لاتاری بیشتر از تعداد ویزاها است، همه برندگان موفق به دریافت ویزای گرین کارت آمریکا یا ویزای DV نمی‌شوند.

 برندگان لاتاری باید پس از اعلام نتیجه و در موعد مقرر برای مراحل بعد اقدام کنند زیرا برنده شدن در این برنامه تنها نیمی از مسیر است و نیمی دیگر را مراحل بعد آن شامل می‌شود و اگر کوچک‌ترین اشتباهی در مراحل بعد صورت بگیرد، می‌تواند منجر به سلب امتیاز ویزای گرین کارت آمریکا در دوره فعلی شود. همانطور که می‌دانید درصورت یکبار برنده شدن شما در لاتاری و از دست دادن این شانس طلایی، تضمینی برای دوباره برنده شدن شما در دفعات بعد وجود ندارد و لازم است درمورد مراحل بعد از برنده شدن نیز اطلاعات کافی داشته باشید اما قبل از همه این موارد باید بدانید فرم نتایج لاتاری شما چه چیزی را نشان می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم تا با بررسی نمونه جواب لاتاری شامل نمونه جواب مثبت لاتاری و نمونه جواب منفی لاتاری، مراحل برنده شدن لاتاری و موارد دیگر آگاهی شمارا در این زمینه بالا ببریم. ضمناً روز و ساعت اعلام نتایج لاتاری 2023، بطور دقیق 7 می 2022 ساعت 12 ظهر به وقت آمریکا و در تقویم شمسی، در تاریخ 17 اردیبهشت ساعت 20:30 به وقت ایران است.

موسسه ایرانیان لاتاری متخصص در امور ثبت‌نام لاتاری ، مشاوره لاتاری ، اخذ ویزای توریستی آمریکا، اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های آمریکا و مشاوره برای اخذ اقامت دائم آمریکا است. در صورت نیاز برای تماس با کارشناسان موسسه ایرانیان لاتاری می‌توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نمونه جواب لاتاری

 پس از ثبت نام در لاتاری و دریافت کد کانفیرمیشن باید منتظر زمان اعلام نتایج باشید و همانطور که می‌دانید، نتایج 6ماه پس از قرعه کشی اعلام می‌شوند. برای دسترسی به نتایج دو راه پیش رو دارید؛ یا با پرکردن فرم بررسی نتایج لاتاری ایرانیان لاتاری منتظر نتیجه و اطلاع رسانی باشید، و یا اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با راهنمایی موجود در مقاله آموزش نحوه مشاهده نتایج لاتاری بصورت شخصی اقدام کنید.

اگر تمایل دارید فرم را بصورت شخصی تکمیل کنید و نتایج را خودتان بررسی کنید، باید بدانید در صفحه اعلام نتایج کدام صفحه بیانگر برنده شدن در لاتاری و کدام صفحه بیانگر انتخاب نشدن یا بازنده شدن در لاتاری است. بنابراین ما در ادامه به بررسی این مورد می‌پردازیم و تصاویری از نمونه جواب برنده لاتاری و نمونه جواب منفی لاتاری را برای شما بررسی می‌کنیم. ضمناً به یاد داشته باشید در زمان اعلام نتایج لاتاری برای کسانی که از طریق مؤسسه ایرانیان لاتاری در لاتاری ثبت نام کرده باشند، پیامکی جهت اطلاع رسانی ارسال می‌شود و با برندگان نیز تماس گرفته می‌شود.

سوالات متداول

1- ✔️  ​نتایج لاتاری آمریکا در چه تاریخی اعلام می شود؟

✔️ نتایج لاتاری در ماه می ( اواسط اردیبهشت ماه ) اعلام می شود که در متن مقاله تاریخ دقیق آن اطلاع رسانی شده است.

2- ✔️ چگونه می توان نتایج لاتاری آمریکا را دریافت کرد؟

✔️ شرکت کنندگان می توانند با وارد کردن کد پیگیری و سایر اطلاعات خواسته شده نتایج لاتاری را مشاهده کنند که توضیحات بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.

3- ✔️ برای دریافت جواب لاتاری وارد کردن چه اطلاعاتی لازم است؟

✔️ متقاضیان می بایست کد پیگیری خود را که در زمان ثبت نام دریافت نموده اند به همراه سال تولد میلادی و نام خانوادگی خود وارد کنند.

دکمه بازگشت به بالا