علمی

آنتی‌‌بادی‌های “سرکش” در بدن بیماران مبتلا به کرونا باعث لخته شدن خون می‌شود

دانشمندان دریافته‌اند که آنتی‌بادی‌های «بد» که در خون بیماران دارای پتانسیل عروقی در گردش هستند، می‌توانند مقاومت سلولی را در برابر لخته شدن خون کاهش دهند.

uofmhealth گفت: محققان دانشگاه میشیگان و موسسه ملی قلب، ریه و خون نمونه‌های خونی را از حدود 250 بیمار که به دلیل کووید 19 در بیمارستان بستری شده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. و بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس و سندرم آنتی فسفولیپید.

آنتی بادی ها اغلب به بدن در مبارزه با عفونت ها کمک می کنند. آنتی بادی ها آنتی بادی هایی هستند که توسط سیستم ایمنی تولید می شوند و به اشتباه تشخیص داده می شوند و گاهی به سیستم ها و اندام های بدن آسیب می رسانند.

در اوایل مطالعه 2020، یک تیم تحقیقاتی دریافتند که اتوآنتی بادی ها در بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا باعث انسداد قابل توجهی ناشی از موش شده است.

در یک مطالعه جدید، دانشمندان دلیل احتمالی این امر را یافته اند. به نظر می رسد اتوآنتی بادی ها به سلول های اندوتلیال که خون را به جریان خون می رسانند فشار می آورند و باعث می شوند که سلول ها نتوانند جریان خون را متوقف کنند.

هوی شی، نویسنده اصلی و محقق روماتولوژی در دانشکده پزشکی میشیگان گفت: وقتی سلول‌های اندوتلیال فعال می‌شوند، رگ‌های خونی سالم را تحریک می‌کنند، سلول‌های دیگر را به دیواره‌های سرخرگ‌ها جذب می‌کنند و آنها را مستعد ترومبوز می‌کنند. بودن؛ این می تواند بسیاری از اندام های حیاتی را تحت تاثیر قرار دهد.

این یافته ها در مجله Arthritis & Rheumatology منتشر شد.

دکمه بازگشت به بالا