علمی

از سویه جدید ویروس کرونا چه می‌دانیم؟ / “لامبدا” مسری‌تر از آلفا و گاما

به گفته شفاف ، مالاوی از آن زمان به بعد ، این استرس در آمریکای جنوبی شیوع بیشتری پیدا کرده و بیش از 80٪ موارد مسئول آن است.

این گونه اکنون حداقل در 26 کشور جهان از جمله انگلستان شناخته شده است و سازمان بهداشت جهانی مشکل لامبدا را در 14 ژوئن گزارش کرده است.

آژانس بهداشتی انگلیس سویه ها را برای جهش در پروتئین ها آزمایش می کند که به ویروس در ارتباط با سلول های انسانی کمک می کند.

از اهمیت زیادی برای دانشمندان توانایی افزایش شیوع ویروس و توانایی افزایش مقاومت ویروس در برابر آنتی بادی ها برخوردار است ، به این معنی که می تواند به سرعت گسترش یابد و همچنین با واکسن ها و عوامل عفونی مقابله کند.

با این حال ، در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر تشدید بیماری یا کاهش اثر واکسن مورد استفاده وجود ندارد.

تحقیقات اخیر چه می گوید؟

به گزارش ایندیپندنت ، مطالعه جدیدی که هنوز توسط سایر دانشمندان بر اساس نمونه متخصصان پزشکی در شیلی مورد مطالعه قرار نگرفته است ، نشان می دهد که لامبدا از همه انواع آلفا (انگلیسی) و گاما (برزیل) شیوع بیشتری دارد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که گونه های لامبدا نسبت به آنتی بادی های آلفا یا گاما در پاسخ به آنتی بادی که باعث تحریک بیماران واکسن تاج ساخت چین شده است ، ایمنی بیشتری دارند. با این حال ، نتایج این مطالعه ، که در اول ژوئیه منتشر شد ، هیچ واکسنی را مطالعه نکرد.

طبق گزارشات اخیر در تاریخ 2 ژوئیه ، هشت مورد از این نوع در انگلیس شناسایی شده است که احتمالاً کمترین تعداد است.

سرویس بهداشت عمومی انگلستان در اولین گزارش خود در تاریخ 25 ژوئن ، اطلاعات دقیق در مورد شش مورد اول را که از طریق استعداد ژنتیکی شناسایی شده است ، ارائه داد. با این حال ، هیچ یک از موارد منجر به مرگ وی پس از 28 روز مشروط آزمایشی نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا