علمی

آیا امکان ابتلای همزمان به کرونا و آنفلوانزا وجود دارد؟

رئیس گروه بیماری های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: با شیوع بیماری همه گیر کوید 19 ، گسترش و گسترش سایر عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش یافت. با این حال ، احتمال وقوع همزمان دو ویروس تنفسی نادر است اما امکان پذیر نیست. در چین ، عفونت های آنفلوانزا و آنفلوانزا گزارش شده است.

دکتر. پیام طبرسی در گفت وگو با اخبار ایران منوی با اشاره به اظهارنظرهای دیگر در مورد کاهش تعداد ویروس های دیگر که در طی Covid زنده مانده اند ، گفت: “معمولاً در صورت شیوع بیماری ، شیوع ویروس های دیگر در منطقه کاهش می یابد.” در نتیجه ، در طی اپیدمی کووید 19 و هنگامی که ویروس در منطقه شیوع بیشتری دارد ، شیوع ویروس های تنفسی دیگر مانند سرماخوردگی و آنفولانزا کاهش می یابد.

وی با اشاره به تایید در کشورهای جنوبی مانند برزیل گفت: به عنوان مثال ، در برزیل که شیوع بیماری های قلبی بسیار زیاد است ، شیوع و شیوع آنفلوانزا بسیار کمتر از سال های گذشته است ، به عبارت دیگر ، ویروس شیوع بیشتری خواهد داشت. به طور خاص ، برخی ویروس ها سرکوب می شوند.

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: این مورد در کشورهای دیگر مانند استرالیا ، برزیل و ایالات متحده آزمایش شده است و ثابت شده است که با وجود تاج ، از بروز و شیوع سایر بیماری های تنفسی تا حد زیادی کاسته می شود.

طبرسی فکر نمی کرد که این به معنای عدم گردش برخی ویروس های تنفسی در منطقه باشد و به شرح زیر توضیح داد: این بدان معنا نیست که در طی اپیدمی ، برخی ویروس ها وجود ندارند ، اما خطرناک نیستند. از آنجا که Covid 19 اکنون رایج ترین در منطقه است و برخی ویروس ها قدرت گردش خون ندارند و از آنجا که تاج قدرت انتقال زیادی دارد ، افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی درباره دلایل ایجاد این مشکل گفت: همچنین در صورت شیوع بیماری ، سطح بهداشت و تنفس مانند شستن دست و ماسک افزایش یافته و این مسئله در کاهش برخی ویروس ها مفید است ؛ از آنجا که کرونا بیش از سایر ویروسهای تنفسی شیوع دارد ، تعداد و شیوع ویروسهای دیگر به دلیل بهداشت کاهش می یابد.

طبرسی با تأکید بر اینکه این به معنای غیرممکن بودن تنفس همزمان دو ویروس نیست ، ادامه داد: این بدان معنا نیست که اگر کسی تاج را بگیرد ، هرگز به آنفولانزا یا آنفولانزا مبتلا نمی شود یا بالعکس. با این حال ، احتمال وقوع همزمان دو ویروس تنفسی نادر است اما امکان پذیر نیست. در چین ، سرماخوردگی و آنفولانزا گزارش شده است.

طبرسی با تأکید بر اهمیت و اهمیت ارتقا hy بهداشت و استفاده از ماسک برای زمستان سال ، اظهار داشت: به همان دلایلی که ذکر شد ، شیوع آنفولانزا در هنگام بیماری تنفسی بسیار کمتر است ، به همین دلیل شهروندان تنفس را پیش بینی می کنند. حتی آبریزش بینی ناخوشایند است و در ابتدا احساس می شود هوا و انزوا و آرامش در خانه است.

یک متخصص بیماری های عفونی گفت که این امر در زمستان سال و تا زمانی که نور جوی متداول باشد ادامه خواهد داشت. ما باید در این فصل بسیار مراقب باشیم.

سرانجام معاون بیمارستان مسیح دانشوری با تأکید بر اینکه تحولات تهران در رابطه با شیوع کرونا بسیار مهم است ، گفت: تخت های بیمارستان تکمیل شده و امکانات جدیدی برای بیمار وجود ندارد ، زیرا اعلام شده است که 105 بیمارستان در بیمارستان کرونا تهران اما پتانسیل آنها کافی بود ، به همین دلیل ما باید مراقب باشیم و برنامه های بهداشتی را دنبال کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا