علمی

اختصاص۹۸ هزارتخت در سطح کشور برای طرح قاسم سلیمانی/سختی انتقال بیماران کرونایی ازمناطق سیل زده

شهید قاسم سلیمانی ، مجری طرح ، از توزیع 98000 تختخواب در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش اخبار ایران من ، دکتر پیرحسین کولیوند در یک کنفرانس مطبوعاتی که عصر امروز ، 8 دسامبر ، به عنوان یک کنفرانس ویدیویی برگزار شد ، اظهار داشت: در این مرحله ، تلاش های وزارت بهداشت و بسیج و سایر دستگاه ها برای بحث در مورد بیماری ، انزوا و آموزش قلب و عروق به جای در واقع ، هدف ما کاهش شیوع ، کاهش تعداد بیماران و کاهش مرگ و میر ناشی از Covid 19 است.

وی افزود: در این فاصله ، ما در کنار یکدیگر اقدام خواهیم کرد و اینکه هر خانه ای یک مرکز بهداشتی است. این در سراسر جهان آغاز شده است.

رئیس قرارگاه پشتیبانی مدیریت ، بیماری و انزوا گفت: در حال حاضر برای افرادی که بیماری قلبی دارند و امکان جدا کردن آنها از بستگان در خانه وجود ندارد ، ما مکانی برای جدایی فراهم کرده ایم ، مرحله اول جدایی. ما از هتل ها و سایر اقامتگاه ها استفاده می کنیم و تجهیزات زیادی را در اختیار کلیه امکانات قرار می دهیم. این افراد در مراکز مراقبت و بهداشت ما نظارت و نظارت می شوند.

وی گفت: برخی از افراد هستند كه با افراد آسیب دیده ای ملاقات كرده اند و براساس موقعیت جسمی نمی توان آنها را از هم جدا كرد ، این افراد مانند اولین گروه منطقه ای هستند كه با آنها می جنگیم و از آنها در خرده فروشی های خود مراقبت خواهیم كرد. .

وی گفت: گروه دیگر بیمارانی هستند که به ویروس آلوده شده اند و تحت درمان با ویروس کرونا قرار گرفته اند و دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان در اینجا نیستند ، اما آنها ناقل بیماری هستند و این افراد بخشی از تیم ما هستند. اگر نتوان این عزیزان را در خانه جدا کرد ، اقدامات لازم را برای کمک به آنها انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: تا به امروز 98 هزار تخت در سیستم بهداشت و درمان فراهم كرده ایم و روسای دانشگاه های علوم پزشکی نیز از این امر پیروی می كنند و پیشگام مراقبت از این افراد هستند. تیم های بهداشتی در محل حضور دارند و از این عزیزان به طور منظم مراقبت و مراقبت می شود و در صورت مشکلی سریع به بیمارستان منتقل می شوند.

وی افزود: با این کار جمعیت هلال احمر ، قوه قضاییه ، بنیاد مستضعفان و بسیاری از سازمان ها زحمت کشیده و دلسوز هستند و عزیزان ما باید به ما کمک کنند. ما مصمم هستیم و این کار را با کمک بسیح ، خصوصاً مدافعان پزشکی انجام خواهیم داد و اطمینان داریم که در کار تکریم خون شهدای عزیزمان به خوبی عمل خواهیم کرد.

وی افزود: ما تعدادی بخش برای بحث در مورد تسهیلات بهداشتی داریم ، اولین بخش هتل ها و اقامتگاه های دولتی است كه تاكنون تصرف كرده ایم. ما همچنین دسته دوم هتل ها و اقامتگاه ها ، دسته سوم هتل ها و مهمانسراها و سپس گالری ها و مساجد ، عبادتگاه ها و سالن های ورزشی را در نظر گرفته ایم.

رئیس بخش اورژانس ایالتی گفت: تا آنجا که می توانیم مردم را در هتل ها و خوابگاه ها تخلیه می کنیم و شخصی را از روستاها به بیمارستان ها منتقل می کنیم به محض تماس این افراد آمبولانس ها به سمت آنها اعزام می شوند

کولیوند افزود: کار در سراسر کشور توسط بسیج انجام می شود اما در برخی از شهرهای سیل زده کار کمی انجام شده است ، بدیهی است که کار تعطیل نخواهد شد ، کار به تنهایی افزایش می یابد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ابتلا به عفونت های عفونی و گوارشی در مناطق مستعد سیل گفت: در سال 1998 که سیل داشتیم ، خدمات بهداشتی آنقدر خوب کار کردند که هیچ بیماری گوارشی و عفونی نداشتیم. و اکنون ما علاوه بر تغییرات آب و هوایی با بیماری های دیگر نیز دست و پنجه نرم می کنیم ، اما در عین حال قصد داریم از بیماری های اسهالی که می توانند ناشی از توالت های داخلی باشند جلوگیری کنیم.

کولیوند در پاسخ به س anotherال دیگری در مورد هزینه خدمات گفت: این نصب رایگان و مقرون به صرفه است. 98000 تختخواب در هتل ها و خوابگاه ها در اختیار بیماران و 40 هزار تخت دیگر قرار دارد. ما نیز این را در نظر خواهیم گرفت. این کار محلی است و مخرج مشترک هر خانه ای است که در آن پایه های پزشکی ایجاد می شود.

دستیار سرپرست شهید قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه از گروه های دیگری نیز در این پروژه استفاده شده است ، گفت: تیم ملی برای انجام کار راه اندازی شده است و ارائه آمار دقیق امکان پذیر نیست اما تیم های ما 15 نفر هستند که هر گروه یک پزشک و برخی اعضای دیگر دارند. این تیم متشکل از 4 نفر از کارکنان مشهور در بهداشت و مدیریت بیماری های عفونی و 10 پرستار است.

وی در پایان گفت: تاکنون 8 نفر از عوامل اورژانس به دلیل بیماری قلبی کشته شده اند و بیش از 4000 نفر نیز به ویروس کرونا آلوده شده اند که از آن بهبود یافته اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا