علمی

اعزام تیم‌های سلامت به مرزها جهت پوشش مراسم اربعین/تمرکز بیشتر امکانات در مرز مهران

وزیر بهداشت از اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به پایانه‌های مرزی جهت پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و جزییات ارایه خدمات این تیم‌ها را تشریح کرد.

دکتر بهرام عین‌اللهی در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان حسینی که در بوستان ولایت تهران برگزار شد، گفت: امروز شاهد تجمع بسیار پرشور از نیروهای خدوم بهداشت و درمان کشور بودیم که عاشقانه و داوطلبانه به مناطق مرزی جهت پوشش مراسم اربعین اعزام شدند. سال قبل که در منطقه بودم شاهد زحمات فراوان این عزیزان بودم که چنین چیزی فقط در کشور ما با این حجم از ایثارگری اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: حدود ۵۵ درصد زائرین اربعین حسینی از مرز مهران عبور می‌کنند بنابراین در مرز مهران امکانات بیشتر را متمرکز کردیم. امسال سازه ثابت بیمارستانی در این پایانه افتتاح کردیم تا با همه امکانات در خدمت زائرین باشد. 

او ادامه داد: حدود ۳۷۳ آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ بالگرد، ۱۰ بیمارستان صحرایی و ۱۰۰۰ نیروی داوطلب و ۱۷۰ نیروی پزشکی به منطقه مرزی اعزام می‌کنیم. 

عین‌اللهی ادامه داد: سال قبل در مرز شلمچه موفق شدیم سازه بیمارستانی ثابت به نام شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد کنیم و در مرز خسروی هم یک طبقه از سازه دو طبقه درمانی را افتتاح می‌کنیم. در سایر پایانه‌های مرزی نیز بسته به نیاز زائرین حضور خواهیم داشت. در پایانه‌های مرزی تمرچین و باشماق نیز آماده خدمت رسانی هستیم. 

ادامه دارد

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا