علمی

توصیه وزیر بهداشت به زائران اربعین برای همکاری با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران اربعین توصیه کرد در این ایام استفاده از ماسک، غذای سالم، تماس اجتماعی و بهداشت را فراموش نکنند.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین دوره آموزشی فرهنگی «همراه با خردمندان» در گروه خبرنگاران گفت: در رابطه با حماسه سفر اربعین مسیرهای صحرایی در مرزهای کشور انجام می شود. شلمچه و مهران که 90 درصد تردد از این مرز انجام می شود. و دغدغه اصلی ما گرمای امروز عراق و مناطق مرزی بود و در این راستا در حین تهیه تجهیزات و مواد لازم را نیز تهیه کرده ایم. اندیشه ها.

وی تصریح کرد: امسال یک مرکز درمانی برای شهید حاج قاسم سلیمانی در شلمچه ایجاد کردیم و سایر گروه های بهداشتی نیز به صورت داوطلبانه در آنجا حضور دارند.

وی افزود: برای مرز مهران از توان دانشگاه علوم پزشکی ایلام، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استفاده کردیم. علاوه بر این، در عراق اداره با هلال احمر است و بهورزانی که می خواهند برای انجام کار داوطلبانه به عراق بروند، تمایلی به خروج ندارند و سفر آنها کار محسوب می شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پس از این ایام برنامه ریزی هایی برای زائران امام رضا (ع) انجام شده است تا از توانمندی های همه دانشگاه ها و گروه های علمی پزشکی کشور با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده کنند. علوم به عنوان دانشگاه میزبان

عین اللهی به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تزریق 154 میلیون دوز واکسن و ثبت ارقام 91، 86 و 72 درصدی در دوزهای اول تا سوم، حاشیه ایمنی خوبی داریم.

وزارت بهداشت گفت: امروز بر واکسیناسیون، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، غذای سالم و رعایت نکات بهداشتی تاکید داریم و زائران اربعین در هنگام بازگشت با مراقبین سلامت در مرزها همکاری لازم را داشته باشند. ایران..

به گفته آقای وبدا، وی تاکید کرد که: ما مردم را تشویق می کنیم بدون توجه به تعداد واکسن های کرونا، در اسرع وقت دوز تقویت کننده دریافت کنند و بدانند که ویروس کرونا تمام نشده است و خوب است. کاری برای انجام دادن برای جلوگیری از این بیماری کشنده و دریافت دوز تقویت کننده سالی یک بار زمان پایان دادن به این همه گیری فرا رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا