علمی

ایجاد مسیر ویژه‌ جهت حمایت از دارایی‌های فکری فعالان حوزه سلامت

مدیرعامل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به اهمیت مرکز بهداشت، روشی ویژه -روش سبز- برای کمک به فرآیند ثبت و حفاظت از اطلاعات بهورزان، بهداشت و درمان ایجاد شده است. مالکیت معنوی سازمان

به گزارش اخبار ایران من، حسن بابایی در نشست مسئولان پژوهشی دانشگاه ها، مدیران توسعه فناوری، پژوهشگران، محققان و دانشجویان با موضوع بازار سلامت جهان هفتم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه سلامت، رویکرد منحصر به فرد – رویکرد سبز – پیشرو است. . روشی برای ثبت و حفاظت از دارایی های هوشمند برای فعالان حوزه سلامت، مراقبت های بهداشتی و پشتیبانی در پاهای فنی سازمان ایجاد شده است.

وی با تشریح اهمیت حوزه سلامت و محیط هوشمند در پیشبرد این طرح گفت: امروزه پیشرفت های بزرگ و مهمی در فناوری سلامت از جمله تجهیزات پزشکی، دارو، تشخیص و درمان بیماری ها صورت گرفته است. منجر به درمان سخت ترین بیماری ها در زمان کوتاه و با استفاده از فناوری ها شده است.قابلیت جدید ایجاد ابزارهایی با ابزارهای پیشرفته و پیشرفته با قابلیت های میکرونی منجر به افزایش سلامت مردم و نجات جان میلیون ها نفر شده است. مردم در سراسر جهان با کاهش تعداد خطاهای دارویی.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بی شک ایجاد انگیزه و رقابت برای ایجاد، تولید، ارتقاء و انتقال فناوری چنین تجهیزاتی بدون حمایت مادی و معنوی مالکان امکان پذیر نیست. این حقوق و حضور موثر در عرصه های داخلی و بین المللی و دستیابی به هرگونه مزیت رقابتی مستلزم رعایت حقوق پیام رسان است.

بابایی با تاکید بر لزوم صیانت از حقوق مالکیت معنوی در حوزه سلامت به ویژه ثبت اختراع دارو و تجهیزات پزشکی گفت: این موضوع به مفاهیم مهم و مرتبط افراد از جمله سلامت، بهداشت و رفاه مردم در ارتباط است. علاوه بر این، تحقیقات و تحقیقات مرتبط با حوزه بهداشت و درمان در این زمینه ها بسیار دشوار، پرهزینه و زمان بر است.

رئیس کل اسناد کشور و سازمان ثبت مسکن درخواست کرده است قوانین ثبت علائم داخلی واکسن ویروس کرونا به‌عنوان الزامی برای دریافت پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو در سال جاری وضع شود. آینده ی نزدیک. سال ها به ویژه برای واکسن «اسپایکوژن» 2. و «پاستوکوک» گفت: اتصال سامانه به نهادهای صدور مجوز در حوزه سلامت و تأیید الکترونیکی مجوزهای این حوزه از جمله شرکت های اطلاعاتی، شرکت هایی که تولید تجهیزات داروها، داروها و مکمل ها و همچنین بازرگانان در حوزه سلامت کمک شایانی به آنها کرده اند که مروجین اقتصادی در این زمینه شناسایی شده اند.

وی گفت: سلسله نشست های کارشناسان و مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان غذا و دارو برای ایجاد همکاری کامل بین دو سازمان و اصلاح دستورالعمل های قبلی بر اساس نیاز حوزه سلامت، قول حذف رویه های غیر ضروری و وقت گیر

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با توجه به نظرات داخلی و خارجی در خصوص اعطای حقوق انحصاری استفاده از فرآورده های دارویی برای مصارف بهداشتی افزود: بر اساس این شکایات، به قول کشورهای عضو تریپس معروف به اعلامیه دوحه “TRIPS و بهداشت جهانی” (نوامبر 2001) بر اهمیت حمایت از علم مدرن در پزشکی مدرن تاکید کرده است.

وی گفت: در این اطلاعیه گفته شده است که توافقنامه تریپس به عنوان یک سند بین المللی برای حفاظت از منابع فناورانه باید به گونه ای اجرا شود که از اهداف بهداشتی و رفاهی همه کشورها حمایت کند و اجرا، تغییر و تحول کند. . با استفاده از قوانین، باید به نحوی باشد.

آقای بابایی افزود: به همین دلیل در قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1385 محدودیت‌ها و استثنائاتی از جمله اعطای مجوز در صورت اقتضای مصالح عمومی اعم از امنیت ملی، بهداشت، محیط زیست و ایمنی مواد غذایی وجود دارد. آی تی. و همچنین حذف روش های تشخیص درمان و جراحی بیماری های انسان و حیوان از مصادیق حمایت از طریق قانونی سازی است که برای برقراری ارتباط بین منافع مردم و موسس به خوبی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان مجری صیانت از حقوق مالکیت شرکت ها توانسته است کارهای مهم و مهمی در ایجاد و ارتقای فرآیندهای قوی و موثر انجام دهد. . وی گفت: بر اساس آخرین رتبه بندی بین المللی سال 2022 اعلام شده از سوی سازمان جهانی مالکیت فکری، جمهوری اسلامی ایران با کسب رتبه 67 در سال 2020 به رتبه 60 در سال 2021 رسید و در نهایت با جهش 7 پله ای به رتبه 53 ارتقا یافت. در سال 2022

بابایی در خصوص اقدامات این سازمان در بخش ملی نیز گفت: تصویب قانون حمایت از علائم جغرافیایی در سال 1392 و قوانین اصلی آن و به دنبال آن تصویب قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری در سال 1395 قوانین اصلی منطبق با استانداردهای بین المللی سامانه حفاظت از اموال شرکت با هدف بازنگری و تغییر قوانین و مقررات اموال شرکت و پیش بینی مدل های جدید حفاظت از قبیل اسرار تجاری، مدل های مصرف کننده تدوین و تهیه شده است. رقابتی ناعادلانه است و به تصویب شورای اسلامی رسیده و دستورالعمل نهایی را دنبال می کند.

وی همچنین افزود: الحاق به کنوانسیون پاریس برای حمایت از مالکیت صنعتی از سال 1337، اولین نشست سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) از سال 1380، موافقتنامه مادرید و پروتکل ثبت علائم تجاری بین المللی از سال 1382، موافقتنامه مادرید. ممنوعیت ثبت علائم تجاری از سال 2013، موافقت نامه لیسبون در مورد ثبت بین المللی و حفاظت از نام های مبدا از سال 2013، معاهده همکاری ثبت اختراع (PCT) از سال 2016، موافقت نامه نیس در مورد طبقه بندی کالاها و خدمات علائم تجاری از سال 2016 و ورود به توافق نامه لوکارنو طبقه بندی محصولات صنعتی از سال 1395 و یکی از کنفرانس های بین المللی که جمهوری اسلامی ایران در حوزه مالی به آن پیوست.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تشریح خدمات ثبتی ارائه شده در این حوزه گفت: در حال حاضر تمامی مراحل ثبت و تغییرات بعدی از مرحله صدور اطلاعیه تا ثبت نهایی ثبت اختراعات، صنعتی انجام می شود. طرح ها و علائم تجاری، به صورت الکترونیکی و از طریق درگاه تعهد به مرکز فنی، به صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری انجام می شود.

وی افزود: مرکز مالکیت فکری سازمان ثبت، علاوه بر ارائه خدمات ثبت املاک و حفاظت صنعتی، با بهره گیری از توان های بین المللی و همکاری با سازمان جهانی مالکیت فکری، خدمات یکپارچه از جمله سرویس «پیاده سازی فناوری» را ایجاد کرده است. و دفاتر انتقال نوآوری (TISK)” و “بهبود محیط فکری” به منظور تجاری سازی مالکیت معنوی و توانمندسازی بخش تجاری به ویژه شرکت های فناوری و دانش که پروژه های آنها خدمات مشاوره ای را در کلیه فرآیندهای مرتبط با کسب و کار ارائه می کنند. سازی از مرحله ایده پردازی تا ثبت، تولید و فروش مالکیت معنوی به ذینفعان کمک می کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین کانون فکری مانند سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را تشکیل داده است تا با استفاده از نیروها و همکاران داخلی و بین المللی، جلسات مشترک و آموزش های تخصصی بهداشت، سلامت و پشتیبانی را برگزار کند. و سازمان جهانی مالکیت فکری اعلام کرده است.

هفتمین بازار ملی فناوری سلامت 20 و 21 دی ماه سال جاری با حضور معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و فناوری و با حضور شرکت های اطلاعاتی، مراکز فناور، دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز ارتقای سلامت، سلامت برگزار می شود. مرکز نوآوری، انبار علم و فناوری و شتاب دهنده سلامت در تالار بین المللی دانشکده علوم پزشکی ایران برگزار شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا