ایران کسب و کارعلمی

برای سفر به دبی چقدر ارز دولتی تعلق می گیرد؟

یکی از مسائلی که پیش از سفر، اکثر گردشگران ایرانی از خود می‌پرسند، این است که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟ پاسخ به این سوال اهمیت زیادی دارد؛ چراکه برای پرداخت هزینه‌های سفر به دبی و گشت‌وگذار در آن، باید پولی به همراه داشته باشید که برای افراد محلی قابل دریافت باشد. اگر قصد سفر به شهر شگفت‌انگیز دبی را دارید و این سوال که در سفر به دبی چه پولی ببریم، ذهن شما را درگیر کرده است، بهتر است در ادامه مطلب پیش‌رو همراهمان باشید تا با ارز مناسب برای سفر به دبی بیشتر آشنا شوید.

واحد پول دبی چیست؟

روی تمام اسکناس‌های دبی، نوشته‌هایی با دو زبان انگلیسی و عربی وجود دارد که در واحدهای ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ درهمی معامله می‌شوند. سکه‌ها نیز در دو رنگ طلایی و نقره‌ای و در واحدهای ۱، ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ فلسی در بازار استفاده می‌شوند. سکه یک‌ درهمی و سکه ۵۰ فلسی از رایج‌ترین پول‌های نقدی است که به‌عنوان سکه در دبی بین افراد جابجا می‌شود.

برای سفر به دبی چه پولی با خود ببریم

حال که با واحد پول دبی آشنا شدید، نوبت به بررسی این موضوع رسیده است که ارز مناسب برای سفر به دبی چیست و بهتر است برای سفر به این شهر توریستی، کدام واحد پولی را به همراه داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید، به هر فرد در طول سال، ارز مسافرتی تعیین‌شده با توجه به مقصد سفر تعلق می‌گیرد. سفر به دبی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و می‌توانید از امکان خرید ارز مسافرتی با مبلغ پایین‌تر استفاده کنید؛ اما نکته قابل توجه این است که تبدیل این ارز به درهم در داخل ایران، مقرون‌به‌صرفه نیست.

بنابراین در پاسخ به این سوال که در سفر به دبی چه پولی ببریم، پیشنهاد ما این است که دلار را در اولویت قرار دهید. وجود صرافی‌های متعدد در دبی، کار تبدیل ارز را برای شما راحت کرده است. به این معنی که با توجه به قیمت ارز، می‌توانید دلار را به درهم امارات تبدیل کنید. بهتر است تمام پول خود را در لحظه ورود به دبی، تبدیل نکنید؛ زیرا اگر پس از پایان سفر مقداری ارز برای شما باقی مانده باشد، پس از بازگشت به ایران، تبدیل دلار به ریال برای‌تان راحت‌تر خواهد بود.

در تور دبی چقدر پول ببریم؟

مقدار ارز مناسب برای سفر به دبی چقدر است

دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای حاشیه خلیج فارس است که به‌دلیل نزدیکی به ایران همه روزه پذیرای گردشگران ایرانی زیادی است. از طرفی با توجه به قیمت تور دبی که بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشد، این مقصد انتخاب تعداد زیادی از شهروندانی است که قصد سفر خارجی لوکس و در عین حال قیمت مناسب را دارند. تور لحظه‌آخری دبی نیز به دلیل ارزان بودن تقاضای زیادی دارد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

با این تفاسیر، سوال اینجاست که در صورت تمایل برای سفر با تور به دبی، باید چه مقدار پول به همراه داشته باشیم؟ تعیین مقدار ارز مناسب برای سفر به دبی به هدف شما از سفر، روزهایی که می‌خواهید در دبی بمانید و همچنین روش سفر، بستگی زیادی دارد. به این معنی که اگر قصد دارید با تور دبی سفر کنید، بسیاری از هزینه‌های خود مانند بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل، برخی وعده‌های غذایی مانند صبحانه و… را پیش از سفر به آژانس مسافرتی پرداخت می‌کنید؛ ازاین‌رو با مشاهده ، پیش‌بینی دیگر هزینه‌ها، برای تفریح و گشت‌وگذار در شهر دبی، برای شما آسان‌تر خواهد بود.

چنانچه قصد سفر شخصی به دبی را دارید، هزینه‌های شما با توجه به سطح کیفی سفرتان به ارزان، معمولی و لاکچری تقسیم می‌شود و باید این بودجه را برای آن درنظر بگیرید:

  • هزینه سفر ارزان به دبی برای هر نفر در هر روز: حدود ۱۱۴ دلار
  • هزینه سفر متوسط و درعین حال اقتصادی به دبی برای یک نفر در یک روز: حدود ۲۹۱ دلار
  • هزینه سفری لوکس و لاکچری به دبی برای هر نفر در یک روز: حدود ۷۷۸ دلار

این هزینه‌ها تقریبی بوده و شامل هزینه بلیط هواپیما، هتل، غذا، گشت‌وگذار در شهر و انجام تفریحات می‌شود؛ اما اینکه بخواهید در این سفر به مراکز خرید بروید و لباس و لوازم موردنیاز خود را تهیه کنید، باید به مبالغ ذکر شده افزوده شود. حداقل مدت زمان اجاره ماشین لوکس در دبی 3 روز می باشد.

مقدار ارز مسافرتی برای دبی چقدر است؟

همان‌طور که در پاسخ به سوال در سفر به دبی چه پولی ببریم گفتیم، به تمام مسافرانی که قصد سفر خارجی دارند، ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد. ارزی که مزیت اصلی آن این است که قیمت آن از نرخ روز بسیار پایین‌تر است؛ اما باید در نظر داشته باشید که ارز مسافرتی فقط سالی یک بار به گردشگران و مسافران داده می‌شود؛ بنابراین اگر در طول سال چند سفر خارجی می‌روید، نمی‌توانید برای تمام سفرهای خود، از این امکان استفاده کنید. مقدار ارز مسافرتی با توجه به کشور مقصد متفاوت است، به این شکل که:

ارز مسافرتی برای کشورهای با ویزا، ۵۰۰ یورو است.

ارز مسافرتی برای کشورهای بدون ویزا، ۳۰۰ یورو است.

از آنجایی که برای سفر به شهر زیبای دبی باید ویزا تهیه کنید، می‌توانید از ۵۰۰ یورو ارز دولتی برای کاهش هزینه‌های سفرتان بهره‌مند شوید.

برای خرید بلیط تفریحات دبی چه ارزی بهتر است؟

پس از رسیدن به پاسخ این سوال که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم، باید برای هزینه‌های سفر و میزان بودجه‌ مورد نیاز برنامه‌ریزی کنید. اگر شما به قصد گشت‌وگذار در شهر و انجام تفریحات مهیج به دبی سفر می‌کنید، باید در لیست هزینه‌های خود جایی برای تفریحات دبی باز کنید. بدون شک پیش‌بینی هزینه تفریحات در شهر گردشگری دبی برای شما سخت است؛ اما نگران نباشید. امکان خرید از طریق ‌وب‌سایت اقامت۲۴ با ارز ایرانی (ریال) برای شما فراهم شده است. این کار به شما در مدیریت هزینه‌های سفر و زمان‌بندی گشت‌وگذار و تفریح در دبی کمک می‌کند.

تمام کسانی که می‌خواهند برای گذران تعطیلات و اوقات فراغت خود به شهر دبی سفر کنند، به دنبال پاسخ سوالات مختلفی هستند. رایج‌ترین دغدغه مسافران اغلب این است که برای سفر به دبی دلار ببریم یا درهم؟

توجه به این موضوع که در سفر به دبی چه پولی ببریم اهمیت زیادی دارد؛ زیرا باید در مقابل خدماتی که به شما ارائه می‌شود، پولی بپردازید که برایاگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، مطمئنا برایتان سوال پیش آمده که باید چقدر پول با خودتان به دبی ببرید. ما امروز می خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم و به شما بگوییم که هزینه سفر به دبی چقدر است و شما در طول یک روز اقامت در دبی، با چه هزینه هایی رو به رو هستید و در مجموع باید چقدر پول داشته باشید تا بتوانید به دبی سفر کنید. پس با ما همراه باشید

چقدر پول با خودمان به دبی ببریم؟

اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید، مطمئنا برایتان سوال پیش آمده که باید چقدر پول با خودتان به دبی ببرید. ما امروز می خواهیم به این سوال شما پاسخ دهیم و به شما بگوییم که هزینه سفر به دبی چقدر است و شما در طول یک روز اقامت در دبی، با چه هزینه هایی رو به رو هستید و در مجموع باید چقدر پول داشته باشید تا بتوانید به دبی سفر کنید. پس با ما همراه باشید.

در طول اقامت در دبی با چه هزینه هایی رو به رو هستیم؟

اصولا تورهای دبی شامل بلیط هواپیما رفت و برگشت دبی و اقامت در یکی از هتل های دبی (به همراه سرو رایگان صبحانه) می شوند. با این حساب، اگر شما یک تور ارزان دبی برای خود رزرو کنید، دیگر نیازی به نگرانی درباره این بخش از هزینه های سفر به دبی ندارید و باید به فکر بودجه بندیتان برای هزینه های دیگر سفر به دبی باشید.

اگر هزینه رزرو تور دبی را کنار بگذاریم و نگاهی به دیگر هزینه های سفر به دبی بیندازیم، می بینیم که شما در هر روز از اقامتتان در دبی، با هزینه هایی مثل هزینه خورد و خوراک در دبی، هزینه رفت و آمد در دبی، هزینه تفریح در دبی و هزینه خرید سوغاتی در دبی رو به رو هستید. اما سوالی که وجود دارد، این است که هرکدام از این موارد دقیقا چقدر هزینه دارند و شما باید چقدر پول با خودتان به دبی ببرید تا بتوانید از پس این هزینه های اقامت در دبی بربیایید.

 

دکمه بازگشت به بالا