علمی

بلیت فروشی برای بازدید از فضا شروع شد؛ ناقابل ۴۵۰ هزار دلار

فروش بلیت "ویرجین گالاکتیک" او شروع به راه رفتن در فضا کرد

Virgin Galactic در نوامبر 2021 اعلام کرد که 700 مشتری دارد و قصد دارد تا پایان سال 2022 پروازهای تجاری خود را راه اندازی کند، در زمانی که می خواهد این تعداد را به 1000 افزایش دهد. به نظر می رسد این شرکت جدول زمانی خود را دنبال می کند.

مایکل کولگلازیر، مدیرعامل ویرجین گالاکتیک در بیانیه‌ای گفت: در ویرجین گالاکتیک، ما معتقدیم فضا در حال تغییر است. ما قصد داریم تا پایان سال 2022، 1000 مسافر آماده پرواز قبل از شروع سفرهای کاری داشته باشیم، و با شروع فعالیت بیشتر و گسترش ناوگان خود، پایه ای محکم بسازیم.

در مجموع، حدود 700 نفر، از جمله ایلان ماسک، قبلاً یک صندلی در Virgin Galactic رزرو کرده اند.

این شرکت انتظار دارد تا قبل از شروع سفرهای کاری خود که اخیراً تا پایان فصل 2022 متوقف شده بود، 1000 بلیط بفروشد.

فروش بلیت از امروز چهارشنبه آغاز شده و برای عموم آزاد است. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

این اولین بار نیست که این شرکت بلیط فروخته است. به عنوان مثال، Virgin Galactic، فروش بلیط را برای مدتی در آگوست 2021 بازگشایی کرد، درست یک ماه پس از اینکه شرکت برای اولین بار در مقابل بنیانگذار خود، ریچارد برانسون شروع به کار کرد. در ابتدا امکان خرید یک صندلی به قیمت 250000 دلار وجود داشت اما این مبلغ به 450000 دلار تغییر یافت. در 11 جولای، ریچارد برانسون، موسس شرکت فضایی ویرجین گالاکتیک، با پنج نفر دیگر که همه کارمندان شرکتش بودند، در اولین تور تجاری خود وارد فضا شد. ریچارد برانسون بعدها اولین میلیاردری شد که با کشتی خود به فضا رفت.

این پرواز 9 روز پس از ملاقات جف بزوس، بنیانگذار Blue Origin با این پرواز انجام شد.

Virgin Galaxy دارای یک فضاپیمای VSS Unity است که زیر بال های هواپیمای VMS Eve قرار دارد. هنگامی که این جفت به ارتفاع 15000 متری می رسد، فضاپیمای VWS رها می شود و در جهت موتور موشک خود پرواز می کند.

این کشتی می تواند حداکثر 6 نفر و 2 خلبان را حمل کند. این افراد برای دقایقی بدون وزن خواهند بود و زمین را از آسمان می بینند.

46

دکمه بازگشت به بالا