علمی

بندهای عجیب، اختراع جدید اپل برای ساعت‌های هوشمند

اپل همیشه در نوآوری پیشرو بوده و حتی بند یا بندهای به ظاهر ساده برای اپل واچ نیز از روحیه خلاق آن‌ها در امان نمانده است. در پتنتی که به تازگی اعطا شده، این شرکت برنامه‌هایی را برای متحول کردن نحوه تعامل ما با اپل‌واچ از طریق بندهایی که می‌توانند تنظیمات خودکار را راه‌اندازی و استفاده از بند را ردیابی کنند، ارائه کره است. این پیشرفت هیجان‌انگیز می‌تواند تجربه استفاده از اپل‌واچ را متحول کند.

این شرکت قصد دارد با این ویژگی، اپل‌واچ را شخصی‌سازی کند و تجربه کاربری را بهبود ببخشد.ثبت اختراع با عنوان «شناسایی بند برای دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی» فراتر از تشخیص اتصال یا جدا شدن باند است. ساعت قادر خواهد بود نوار خاصی را که به آن متصل شده، شناسایی کند. پس از شناسایی، ساعت از این اطلاعات برای راه‌اندازی اقدامات و عملکردهای مختلف استفاده می‌کند.

اپل‌واچ مجموعه‌ای از عملکردهای بالقوه را پوشش می‌دهد که می‌توانند با شناسایی بند ساعت مرتبط باشند. این امکانات عبارتند از راه‌اندازی برنامه‌ها، باز کردن وب‌سایت‌ها، راه‌اندازی تایمر، نمایش پیام‌ها، ارائه هشدارها، برقراری ارتباط با دستگاه‌های دیگر و غیره.

این پتنت چندین روش برای شناسایی بند را توضیح می‌دهد. یکی از آنها شامل استفاده از کد QR است که در مقابل پشت ساعت قرار گرفته است. روش دیگر از نور ساطع‌شده از یک منبع استفاده می‌کند و از یک عنصر شناسایی روی بند ساعت منعکس می‌شود، که می‌تواند شامل الگوهایی باشد که طول موج‌های خاصی از نور را منعکس می‌کنند.

علاوه بر تشخیص بند ساعت، اپل قصد دارد شخصی‌سازی و ردیابی استفاده را افزایش دهد. اپل واچ اطلاعات استفاده از قبیل تاریخ، زمان، مدت زمان، مکان، فعالیت‌ها، بیومتریک کاربر و ویژگی‌های محیطی مرتبط با هر بند را ثبت می‌کند. این داده‌ها بینش ارزشمندی را در مورد الگوهای استفاده و ترجیحات کاربران ارائه می‌دهد.

۵۸۵۸

دکمه بازگشت به بالا