علمی

استفاده از فناوری تلفن هوشمند برای تشخیص تب دنگی

تست‌های خانگی دقیق را می‌توان برای بسیاری از انواع بیماری‌ها استفاده کرد و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تست‌های تلفن هوشمند می‌توانند تب دنگی را تشخیص دهند.

به گزارش اخبار ایران من و توسط ساینتولوژی منتشر شده است. در مقاله ای که در مجله PLOS Neglected Tropical Diseases منتشر شد، محققانی که در دانشگاه ریدینگ در حال مطالعه زیست شناسی بودند از ابزار تشخیصی به نام Cygnus برای تشخیص تب دنگی استفاده کردند که بسیار موثرتر از آزمایش های تشخیصی است.

تیمی که با دانشگاهیان و پزشکان در تایلند کار می‌کردند، این آزمایش را همراه با آزمایش‌های قبلی آزمایش کردند و دریافتند که آزمایش‌های جدید با 82 درصد قرار گرفتن در معرض بالینی، آزمایش‌های سریع با نمره 74 درصد ناموفق بوده و قرار گرفتن در معرض آنها مشابه آزمایشگاه پزشکی است. بیماری. علاوه بر این، این دستگاه‌ها 10 اندازه‌گیری را ایجاد می‌کنند که ما را قادر می‌سازد تشخیص دهیم که یک فرد دارای کدام یک از چهار نوع ویروس دنگی است.

دکتر. سارا نیدد، استادیار تحقیقات پسا دکتری، نویسنده اصلی این مقاله است. او می‌گوید: «این مقاله پتانسیل بزرگی را برای استفاده از آزمایشگاه‌های میکروسیال بر روی یک نوار نشان می‌دهد که می‌تواند همراه با تلفن‌های همراه استفاده شود و بسیار قدرتمندتر از آزمایش سریع است. این تست‌ها علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، به کاربران اجازه می‌دهند تا چندین هدف مختلف را با استفاده از یک مدل آزمایش کنند، بنابراین در شناسایی بیماری‌های متعدد، نه فقط یک مورد، مفید است.

“آزمایشگاه روی نوار”

این اندازه گیری جدید که بر اساس تحقیقات انجام شده است، از فناوری “آزمایشگاه روی نوار” برای اندازه گیری 10 یا بیشتر با یک نمونه بسیار کوچک، که می تواند خون، ادرار یا بزاق باشد، استفاده می کند.

آزمایشات در این مطالعه به طور خاص برای تشخیص تب دنگی، که حدود 400 میلیون نفر در سال را تحت تاثیر قرار می دهد، طراحی شده است. اگرچه بیشتر بیماری ها نسبتاً نادر هستند، دنگی می تواند باعث مشکلات جدی و حتی مرگ شود. دنگی در کودکان می تواند بسیار جدی باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا