ایران کسب و کارعمومی

کارتون یادگیری کودکان

بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی، به عنوان زبان دوم، برای کودکان پنج تا شش ساله است. اگر چه، این طور به نظر می رسد که بچه های این سن به اندازه ای که والدینشان انتظار دارند بر روی موضوع یادگیری تمرکز نمی کنند. فرزند شما دوست دارد بازی کند و شما نباید آن ها را مجبور به مطالعه و یادگیری کنید؛ کاری که شما باید انجام دهید این است که شیوه ای جالب و مناسب برای یادگیری آن ها پیدا کنید.

معرفی بهترین کارتون‌های آموزشی برای کودکان خردسال

یکی از بهترین شیوه هایی که احتمالا در مورد آن زیاد هم شنیده اید، یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون و انیمیشن است؛ روشی بسیار مناسب، کارامد، بی دردسر و صد در صد رایگان برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان دلبندتان خواهد بود. در این مطلب بهترین کارتون و انیمیشن های هم تک قسمتی هم سریالی برای یادگیری زبان انگلیسی کودکان را معرفی می کنیم با لینک دانلود رایگان که زیرنویس فارسی و انگلیسی هم دارند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون

۱-سرگرم کننده است: هدف اصلی ما در مسیر آموزش زبان انگلیسی به کودکان از طریق کارتون های مورد علاقه شان، سرگرم کردن بچه ها و هم چنین لذت بردن آن ها است. بر خلاف ما بزرگتر ها، بچه ها دقیقا همان کاری را انجام می دهند که دوست دارند. بنابراین، باید کاری کنید که در وهله اول کودک شما از روش یادگیری اش لذت کافی را ببرد و آن را دوست داشته باشد.

۲-زبان انگلیسی صحیح و متنوعی را ارائه می دهد: با تماشای کارتون های انگلیسی زبان بچه ها می توانند کاربرد زبان انگلیسی را در موقعیت های واقعی یاد بگیرند. قطعا این نوع یادگیری در محیط های واقعی کاربردی تر و عملی تر است و جذابیت بیشتری برای بچه ها دارد چرا که به راحتی می توانند چیزهایی را که آموخته اند در زندگی روزمره خود به کار ببرند.

ازجمله لباس‌هایی که پرطرفدار هستند، لباس نظامی بچه گانه می‌باشد که کودکان با پوشیدن این تن‌پوش محبوب اوقات فراغت خود را با شادی و سرگرمی می‌گذرانند

۳-به طور طبیعی قدرت شنیداری و گفتاری کودکان را تقویت می کند: محققان به این نتیجه رسیده اند که بچه ها، در مقایسه با بزرگسالان، با سرعت بیشتری می توانند بیاموزند و یاد بگیرند. آن ها به سرعت و به آسانی همه چیز را جذب می کنند؛ خصوصا می توانند زبان دیگری را به سرعت یاد بگیرند.

به همین دلیل است که می گوییم تماشای فیلم و کارتون به بچه ها کمک می کند تا به طور طبیعی زبان انگلیسی را بیاموزند و دقیقا بعد از مدتی بتوانند همانند یک انگیسی زبان صحبت کنند و بشنوند.

مراحل یادگیری زبان انگلیسی از طریق فیلم و کارتون برای کودکان

تعیین روش یادگیری زبان انگلیسی موضوعی بسیار مهم است؛ ولیکن دانستن این که چطور باید آن روش را پیاده کرد موضوعی بسیار مهم تر می باشد.

۱-انتخاب کارتونی مناسب: ظاهرا این مرحله کاری بسیار راحت است اما مادران باید در انتخاب کارتون و یا فیلم مناسب بسیار دقت کنند. مثلا آیا این کارتون یا فیلم جز علاقه مندی های کودک شما است؟ آیا در سطح کودک شما است؟

به عنوان مثال، اگر کودک شما دختر است و عاشق کارتون های پرنسسی می توانید کارتون ” یخ زده ” را برای او انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که سری به سایت Netflix بزنید؛ در این سایت می توانید فیلم های بسیار خوبی برای کودک خود پیدا کنید که قطعا به یادگیری زبان انگلیسی او کمک شایانی خواهند کرد.

۲-تماشای کارتون با زیرنویس دو زبانه: در این مرحله شما می بایست همراه با کودک خود کارتون یا فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید، نه با زیرنویس فارسی. هدف از انجام این کار این است که به راحتی می توانید لغات انگلیسی جدید و معنی آن ها را پیدا کنید.

اگر برنامه eJOY eXtension را روی سیستم خود نصب کرده باشید می توانید به راحتی و خیلی سریع این کار را انجام دهید. این برنامه به شما کمک می کند تا تنها با یک کلیک معنی لغات جدید را به آسانی پیدا کنید؛ خصوصا زمانی که با برنامه Netflix فیلم و کارتون می بینید می توانید از امکانات فوق العاده آن استفاده کنید، امکاناتی نظیر مکث خودکار فیلم ، نمایش زیرنویس بعد از مکث و… .

۳-تمرین زبان انگلیسی با انجام بازی های مختلف: بعد از تماشای فیلم و یا کارتون، می توانید کودک خود را راهنمایی کنید تا زبان انگلیسی را حین بازی کردن تمرین کند. مادران هم می توانند در این بازی ها همراه بچه ها باشند و آن ها را همراهی کنند؛ در این صورت بازی برای بچه ها جذاب تر و هیجان انگیز تر خواهد بود.

نه تنها در این بازی ها می توانید نقش آفرینی کنید، بلکه در زندگی روزمره خود هم می توانید این کار را انجام دهید که بدون شک برای بچه ها بسیار مهیج و جالب است. بچه ها با تماشای فیلم و کارتون انگلیسی لغات، عبارات و اصطلاحات جدیدی یاد می گیرند که قطعا در زندگی روزمره شان کاربرد دارند؛ بنابراین می توانند به راحتی این لغات و اصطلاحات جدید را در موقعیت های واقعی روزمره خود پیاده کنند.

۲۰ کارتون مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

آیا می خواهید کودک شما زبان انگلیسی را به خوبی متوجه شود و صحبت کند؟ تماشای کارتون های انگلیسی زبان روش بسیار خوبی برای یادگیری این زبان است. کارتون ها جالب، رنگارنگ و با نمک هستند و موسیقی های بسیار جذابی دارند. در کارتون ها از صداهایی بسیار روان، ساده و واضح استفاده می شود و کلمات طوری ادا می شوند که برای بچه ها قابل فهم باشند تا بتوانند لغات جدید را به راحتی یاد بگیرند.

کارتون ها حدودا ۲۰ دقیقه ایی هستند که همین زمان توجه کودکان را به اندازه کافی جلب می کند. کارتون ها شامل لغاتی هستند که برای زبان آموزان سطح مبتدی، متوسطه و حتی پیشرفته بسیار مناسب هستند. اغلب این لغات تکرار می شوند و همین تکرار به بچه ها کمک می کند تا به صورت طبیعتی و خیلی راحت زبان انگلیسی را یاد بگیرند. در ادامه ۲۰ کارتون مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان را به شما پیشنهاد می دهیم. با ما همراه باشید:

این انیمیشن آموزشی برای کودکان سنین چهار تا هشت سال مناسب است. داستان این کارتون در شهری خیالی در آمریکا به نام الوود سیتی اتفاق می افتد که حول محور زندگی پسر بچه هشت ساله ای به نام آرتور، دوستان و خانواده اش می چرخد. لباس نوپو بچگانه به رنگ مشکی و با وجود آرم‌ و درجه‌ پلیسی که بر روی آن قرار گرفته، مشابه با لباس واقعی طراحی شده است.

این کارتون خنده دار است. سطح زبان انگلیسی این برنامه ابتدایی است و موزیک های بسیار جذاب و گیرایی دارد که قطعا روند یادگیری را سرعت می بخشند. آرتور برنامه ای بسیار مناسب برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان است.

شخصیت اصلی این داستان دختری به نام دورا و دوستانش هستند که در شهر ماجرا های بسیار متنوعی را تجربه می کنند. در این کارتون بچه ها با لغات و عبارات جدیدی آشنا می شوند که به یادگیری زبان انگلیسی آن ها قطعا کمک می کنند. این انیمیشن تعاملی است یعنی بچه ها می توانند با شخصیت های داستان صحبت کنند.

درست مانند کارتون دورا و دوستان، این کارتون هم بسیار جذاب و دوست داشتنی است. کودک در این کارتون با موقعیت هایی رو به رو می شود که برایش آشنا خواهد بود. این کارتون بچه ها را تشویق می کند تا رفتار شخصیت های کارتون را به خوبی تقلید کنند.

این برنامه یکی از زیرکانه ترین کارتون های آموزشی محسوب می شود. این کارتون با سرعت شناخته شده و معروف شد؛ چرا که دیالوگ هایی بسیار طنز گونه، جذاب و زیرکانه دارد. این کارتون برای بچه ها در همه سنین مناسب است و به یادگیری زبان انگلیسی آن ها کمک شایانی خواهد کرد.

۵-ورد گرل Wordgirl

این برنامه با هدف آموزش زبان انگلیسی ساخته و تولید شده است. اما نگران نباشید، کودک شما این موضوع را نخواهد فهمید و قطعا از دیدن آن لذت خواهد برد. این کارتون هم جنبه سرگرمی دارد و هم جنبه آموزشی.

شخصیت اصلی داستان در موقعیت هایی قرار می گیرد که بسیار جذاب و هیجان انگیز هستند. بدون شک کودکان شیفته این برنامه می شوند. این برنامه قابلیت های بسیار خوبی دارد که به یادگیری زبان انگلیسی در کودکان کمک می کنند.

۶-بچه رئیس: بازگشت به شرکت

کارتون بچه مهندس برنامه ای بسیار خنده دار و جذاب است؛ قطعا کودکان و بزرگسالان از دیدن آن لذت خواهند برد. دیالوگ های طنز گونه و انیمیشن بسیار پویا و جذابش آن را به گزینه بسیار خوبی برای آموزش زبان انگلیسی به بچه ها تبدیل کرده است. با خرید لباس پلیس بچه گانه در کرج شادی را به فرزندان خود هدیه کنید.

 

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.
دکمه بازگشت به بالا