علمی

دانستنی‌هایی درباره ورم ملتحمه آلرژیک

عصر ایران و شفاف می گویند: “خبر خوب این است که درمان های مختلفی برای افراد مبتلا به عفونت چشم ناشی از سرفه وجود دارد ، اما همه نباید بیماری خود را در خانه درمان کنند.”

بدن آنها چه ارتباطی دارد؟

آلرژن های مختلف می توانند باعث ایجاد آلرژی به التهاب ملتحمه شوند ، از جمله جوش ها ، گرد و غبار و قارچ ها. وقتی چشم انسان با یک مشکل پیچیده روبرو می شود ، این اختلال باعث تولید هیستامین می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، رگ های خونی در ملتحمه – غشایی که جلوی چشم و داخل پلک را می پوشاند – شروع به تورم می کنند.

وقتی در معرض التهاب ملتحمه قرار دارید ، تشخیص اینکه کدام قسمت از چشم متورم است دشوار است و پاسخ همیشه یکسان نیست. در بعضی موارد ، ممکن است چشم با التهاب ملتحمه ملتهب شود. در این صورت باید فوراً به چشم پزشک مراجعه کنید. در بعضی موارد ، پلک ها متورم هستند و نیاز به درمان دارند ، اما این بدان معنا نیست که یک متخصص چشم اورژانس باید به یک متخصص چشم مراجعه کند.

ملتحمه آلرژیک با عوارض دیگری از جمله اگزما (بثورات پوستی) ، آسم و رینیت آلرژیک (یا آلرژی های فصلی) همراه است. ورم ملتحمه می تواند شرایط را برای فرد مبتلا به آب مروارید بدتر کند.

علائم آنها چیست؟

علاوه بر التهاب ، علائم دیگر این بیماری عبارتند از:

– قرمز

– حرارت

– خارش

– چشمانی که اشک می ریزند

یک احساس عجیب یا گرد و غبار در چشم ها

علاوه بر علائم ورم ملتحمه ، ممکن است این موارد را نیز تجربه کنید: عطسه ، سرفه ، خارش یا گرفتگی بینی و همچنین سردردهای سینوسی که همگی علائم غیر قابل قبول دیگری هستند.

آیا بدن آنها به ورم ملتحمه حساسیت دارد؟

غالباً بهترین راه برای مقابله با بیماری پرهیز از هر چیزی است که می تواند منجر به عوارض شود. به عنوان مثال ، اگر مشکل گربه دارید و می دانید که شریک زندگی شما از گربه شما مراقبت می کند ، توصیه می شود با او در بیرون ملاقات کنید تا خطر حیوان خانگی او را کاهش دهد. همین امر در مورد التهاب ملتحمه نیز صادق است. بهترین راه پرهیز از آن است.

اگر به طور مکرر به التهاب ملتحمه مبتلا هستید – پلک های شما متورم است و چشم هایتان آب دار است – و نمی دانید چه چیزی باعث ایجاد این مشکل شده است ، توصیه می شود که به یک حریف مراجعه کنید. پزشک می تواند وضعیت شما را تشخیص داده و زمان بروز علائم را تعیین کند.

یک برق می تواند به شما کمک کند در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید که خطر عفونت و سایر عوارض را کاهش دهد. به عنوان مثال ، اگر حریفی ثابت کند که گرده علت بیماری شماست ، ممکن است شما را تشویق کند که در مواقعی که گرده زیاد است در خانه بمانید. اگر برنامه روزانه خود را تغییر دهید ، علائم شما بدون دارو کاهش می یابد.

در صورت نیاز به اقدام جدی ، چندین گزینه وجود دارد. پزشک شما ممکن است مصرف آنتی هیستامین ها را توصیه کند ، اگرچه این ممکن است برای ورم ملتحمه مفید نباشد. علائم چشم بسیار دشوار است. در نتیجه ، پزشک ممکن است استفاده از قطره چشمی و هر نوع درمانی را به شما توصیه کند.

اگر علائم شما شدید باشد ، پزشک ممکن است گزینه های تزریق را توصیه کند که به تدریج تحمل بدن شما را در برابر مواد حساسیت زا افزایش می دهد. اما این ممکن است لازم نباشد. در صورت از بین رفتن تمام حساسیت ها ، علائم آلرژی کاملا تغییر می کند.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگرچه ممکن است با از بین بردن مشکل علائم خود را اصلاح کنید ، اما در صورت نگرانی از مراجعه به پزشک خود دریغ نکنید. اگر چشم شما به جای پلک متورم است ، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. اگر احساس درد در چشم یا درد شدید در اطراف چشم دارید ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنید. سایر علائم مانند تاری دید یا سردرد باید توسط پزشک در نظر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا