علمی

داوطلبان از جنس مردم، الگوی سلامت و اهل فداکاری هستند

بر اساس گزارش منتشر شده، فرشید رضایی رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت در مراسم روز جهانی داوطلب در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در صورت بروز یک بحران بزرگ، یکی از نگرانی های بهداشتی هر نقشه و سقوط نقشه ها و استقامت او. سیستم بهداشت و درمان، مانند تمام ادارات، تحقیقات و آموزش، به این موضوع توجه دارد که آیا می تواند مراقبت های خوبی ارائه دهد یا خیر. اینجاست که اهمیت کار داوطلبانه ثابت می شود.

وی همچنین گفت: داوطلبان مردم، مصداق سلامت و تعهد هستند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید داوطلب شد. ما انسان ها چندین هورمون داریم. اکسی توسین هورمون عشق و ارتباط است. هر زمان که احساس ناراحتی کردید، به یک شخص، یک حیوان، یک گیاه کمک کنید.

آموزش همسان، بهترین نوع آموزش

وی ادامه داد: تاثیر متقابل هورمون ها و رفتار بر یکدیگر ثابت شده است. اولین فایده داوطلب سلامت بدن وی به دلیل ترشح اکسی توسین خواهد بود. یک داوطلب یاد می گیرد و آموزش می دهد. بهترین راه برای یادگیری، آموزش است. بهترین راه برای آموزش مشابه همین آموزش است. وقتی یک داوطلب چیزی را به گروه خود آموزش می دهد، تأثیر بسیار متفاوتی دارد.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در نظام سلامت چند دهه است که تعهد بر اساس برنامه مراقبت های اولیه سلامت است. در فرهنگ چند هزار ساله ایران نیز فداییانی وجود داشته است.

داوطلبان عامل انسجام اجتماعی هستند

رضایی با بیان اینکه وقتی داوطلبی مانند باغبان گل می کارد اولین فایده را از هوای معطر اطراف خود می برد، گفت: نه تنها سلامتی داوطلبان، بلکه داوطلبان در هر باغی باید همه دستگاه های دولتی دنیا این کار را انجام دهند. حضور آنها داوطلبان راهی عالی برای ارتباط با مردم هستند. شعار همبستگی «وحدت و اتحاد» برای داوطلبان امسال انتخاب شده است.

وی در پایان از زحمات بی چون و چرای بهورزان سراسر کشور در تمامی عرصه ها قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا